مجله گردشگری
امتیاز دهید :

خرید در ایروان ارمنستان

خرید در ایروان ارمنستان
تاریخ : 1401/03/10 / تعداد بازدید : 1435/ نویسنده : فلات پارس گیتی
ایروان پایتخت کشور ارمنستان است. در یکی دو سال گذشته سفر به ایروان نیز در زمره فعالیت های محبوب علاقه مندان به سفر قرار گرفته و پیش از شیوع ویروس کرونا شاهد فروش سرسام آور تور ارمنستان به مقصد این شهر زیبا بودیم. ایروان شهر زیبا و خوش آب و هوایی است و اگر به قصد گشت و گذار به آن سفر کنید امکان لذت بردن از تفریحات شبانه و رستوران ها و کافه های متعدد این دیار برای شما مهیا خواهد بود.

ایروان پایتخت کشور ارمنستان است. در یکی دو سال گذشته سفر به ایروان نیز در زمره فعالیت های محبوب علاقه مندان به سفر قرار گرفته و پیش از شیوع ویروس کرونا شاهد فروش سرسام آور تور ارمنستان به مقصد این شهر زیبا بودیم. ایروان شهر زیبا و خوش آب و هوایی است و اگر به قصد گشت و گذار به آن سفر کنید امکان لذت بردن از تفریحات شبانه و رستوران ها و کافه های متعدد این دیار برای شما مهیا خواهد بود.

آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی مجری مستقیم تور زمینی ارمنستان است به همین خاطر بارها با مسافرانی که قصد سفر به ارمنستان را داشتند ملاقات کرده ایم و متوجه شده ایم که یک سوال مشترک بین آنها وجود دارد که اغلب جواب جامع و کاملی برای آن نمی یابند. بسیاری از مسافرانی که راهی ایروان می شوند، علاقه مند هستد که بدانند وضعیت خرید در این شهر چگونه است و آیا امکان خرید پوشاک به عنوان سوغات را خواهند داشت یا این که قیمت کالاها در ایروان چگونه است و بهترین مراکز خرید ایروان چه جاهایی هستند که اجناس آنها باب سلایق ایرانیان باشد. در ادامه سعی می کنم پاسخ مناسبی برای تمامی این سوال ها ارائه کنم، با این سفر مجازی فلات پارس گیتی همراه باشید.

خرید در ایروان

راهنمای خرید در ایروان

بی تردید در ایروان مراکز خرید و بازار وجود دارد زیرا ایروان مهمترین شهر ارمنستان و پایتخت این کشور است اما ایروان برای خرید چه اجناسی مناسب می باشد و در حقیقت سوغات ایروان چیست؟ فرش و صنایع دستی و زیورآلات از مهمترین کالاهایی هستند که از ایروان به عنوان سوغات می خرند. ارمنستان مردم هنرمندی دارد تا آنجایی که نقاشان ارمنی بسیار مشهور هستند و تابلوهای نقاشی نیز از سوغاتی های این کشور به شمار می آید.
واحد پول کشور ارمنستان درام است که اگر بخواهید ارزش آن را در مقایسه با ریال بدانید باید بگوییم که هر درام حدود 380 تومان است. یکی از نکات خوب در رابطه با ایروان این است که هم مراکز خرید متعدد دارد و هم بازارهای محلی که در آنها صنایع دستی به فروش می رسد. روزبازارهایی شبیه به جمعه بازار یا سه شنبه بازارهای ایران نیز در ایروان رواج زیادی دارد. اگر برای نخستین بار است که از وب سایت آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی دیدن می کنید و یا قصد خرید تور ارمنستان را دارید خوب است بدانید که ما در سفری جداگانه بهترین مراکز خرید ایروان را به شما عزیزان معرفی کردیم و شما را به بازدید از آن دعوت می کنیم اما اگر علاقه مند هستید که به صورت خلاصه با آنها آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

خرید در ایروان

مراکز خرید ایروان

چند مرکز خرید جدید در سالهای اخیر در ایروان ساخته شده است و سایر مراکز خرید ایروان قدیمی هستند بنابراین مراکز خرید آن به هیچ وجه مقایسه با تهران یا استانبول نیست. پیش از ان که از مراکز خرید ایروان بگویم خوب است که با بازار ورنیساژ آشنا شوید. ورنیساژ مشهورترین بازار ایروان است که در گذشته فقط یک بازار کوچک برای دست فروشان بود اما کم کم با افزایش تعداد دست فروشان مکان خاصی را برای آنها مهیا کردند و ورنیساژ به بزرگترین بازار محلی در سراسر ارمنستان تبدیل شد. از آنجایی که اغلب فروشندگان بازار ورنیساژ سازندگان کالاها هستند، این بازار مکان خوبی برای خرید سوغات است و می توان گفت که هر چیزی در آن یافت می شود از پرندکانی مانند مرغ و خروس گرفته تا جواهرات و زیورآلات دست ساز بسیار جذاب و دیدنی بنابراین توصیه می کنیم که اگر اهل خرید صنایع دستی به عنوان سوغات نیز نیستید برای آشنایی با فرهنگ مردم ارمنستان ورنیساژ را فراموش نکنید.
در مراکز خرید ایروان اجناس با قیمت های متوسط در اختیار توریست ها قرار می گیرد و اگر بخواهم معروف ترین مراکز خرید این شهر را نام ببرم به ترتیب از این قبیل هستند: مرکز خرید دالما گاردن، ایروان مال، مرکز خرید ریو و مرکز خرید روسا.

خرید در ارمنستان

ایروان مال

ایروان مال یکی از مراکز خرید ایروان ارمنستان به شمار می رود که دارای اهمیت بالایی در میان دیگر مراکز خرید می باشد. این مرکز خرید که یکی از بزرگترین مراکز خرید ایروان است که با نام مرکز خرید ایروان نیز شناخته می شود. این مرکز خرید در سال 2014 توسط سرژ سرکیسیان که رئیس جمهور وقت ارمنستان بود افتتاح گردید. ایروان مال مساحتی 59 هزار متر مربعی دارد و دارای بیشتر از 120 فروشگاه فعال است. علاوه بر فروشگاه های فعال این مرکز خرید دارای رستوران های فعال، فودکورت، شهربازی، چند سینما، کافه، هایپرمارکت کارفور و ... می باشد.
مجموعه سینمایی این مرکز خرید باعث شده است که ایروان مال متمایز از دیگر مراکز خرید ارمنستان باشد. این مرکز خرید یکی از مناسب ترین مقاصد گردشگری در این کشور به شمار می رود. جالب است بدانید که ایروان مال یکی از پرتردد ترین مراکز خرید ایروان در کریسمس است.
ایروان مال در منطقه آرشاکونیاتس شهر ایروان قرار گرفته است و برای بازدید از آن می توانید روزانه از 10 صبح تا شب به محل آن مراجعه کنید.

مرکز خرید دالما گاردن

دالما گاردن یکی دیگر از مراکز خرید ایروان ارمنستان به حساب می آید که در سال 2012 تاسیس شده است. دالما گاردن یکی از مهم ترین و بزرگترین مراکز خرید این شهر است که بهترین برندهای بین المللی در آن، شعبه فعال دارند. مرکز خرید دالما گاردن علاوه بر آن که محل مناسبی برای تامین نیازهای شما به لباس، خوراکی، لوازم منزل و ... است محل مناسبی برای گشت و گذار و تفریح نیز محسوب می شود. کافه ها و رستوران های متعددی در این مرکز خرید مشغول فعالیت هستند که انواع غذا و خوراکی های بین المللی و ارمنی را سرو می کنند؛ همچنین دارای فضاهای بازی متنوعی می باشد که بسیار مناسب کودکان است تا بتوانند ساعاتی را در آن مشغول به تفریح شوند. بسیاری از برندهای مطرح جهانی در این مال مشغول به فعالیت هستند و لازم است بدانید که در این مرکز خرید اجناس بسیار گران یا بسیار ارزان نیستند و دارای قیمت های منطقی می باشند. وجود صرافی فعال در این مرکز خرید یکی از مزیت های آن محسوب می شود. سینما، سالن بولینگ و ... از دیگر تفریحات موجود در این مال به شمار می آید.
برای دسترسی به این می توانید روزانه از ساعت 10 صبح تا 10 شب به خیابان Tsitsernakaberd ایروان مراجعه کنید.

تشیر استریت شاپینگ گالری ایروان

تشیر استریت شاپینگ گالری ایروان یکی از لوکس ترین مراکز خرید ایروان ارمنستان محسوب می شود که در دو طبقه ساخته شده است. طبقه اول آن دارای فضای بازی کودک، رستوران، کافه و ... می باشد. طبقه دوم این مرکز خرید محل گردهمایی برند های مطرح جهانی است. این مرکز خرید دارای 70 فروشگاه فعال می باشد که می توانید با خرید از آن ها لذت سفر را چند برابر کنید. خرید کردن از مراکز خرید شهرها و کشورهای متفاوت موجب می شود تا شما با فرهنگ و نحوه زندگی مردم آن سرزمین آشنا شوید. این مال در خیابان دوم شمالی ایروان واقع شده است.

تشیر استریت شاپینگ گالری ایروان

مرکز خرید گوم شوکای در شهر ایروان ارمنستان

مرکز خرید گوم شوکای یکی از محبوب ترین مراکز خرید ایروان ارمنستان در میان مردم محلی ایروان محسوب می شود. مرکز خرید گوم شوکای ارائه دهنده محصولات ارمنی می باشد که در این کشور ساخته شده اند. کالاهای اصیل ارمنی را به راحتی می توانید در این مرکز خرید خریداری نمایید. در این مرکز خرید می توانید انواع خوراکی های خوشمزه ارمنی را که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم تهیه نمایید:
1. نان ارمنی:
نان ارمنی که از سمت یونسکو به عنوان نمادی برای ارمنستان شناخته و ثبت شده است دارای طعمی بی نظیری است و در این بازار پخته می شود.
2. سبزیجات و ترشیجات معطر:
ترشی های ارمنی یکی از جذاب ترین سوغاتی های این کشور می باشند که در این بازار فروخته می شوند. ترشی های این کشور با سبزیجات معطری تهیه می شوند که آن ها نیز به صورت جداگانه در این بازار به فروش می رسند.
3. شیرینی های ناب:
شیرینی و باقلواهای ارمنی همچنین در این بازار به فروش می رسند که طعم آن ها بی شک بی نظیر و به یاد ماندنی است.
این بازار در خیابان خوریناتسی قرار گرفته و از ساعت 11 تا 17 می توانید از آن بازدید کنید.

مرکز خرید اسکادا در ارمنستان

مرکز خرید اسکادا از جذاب ترین مراکز خرید ایروان ارمنستان است که زیر نظر برند اسکادا فعالیت می کند. برند اسکادا یکی از برترین برندهای ارمنی شمرده می شود که عرضه کننده انواع لباس های زنانه، مردانه و بچگانه با بهترین کیفیت ها می باشد. این لباس ها تمام خدمات این برند نیستند. برند اسکادا در سال های اخیر موفق شده است تا انواع کیف و کفش های زنانه و مردانه را با بهترین کیفیت به بازار عرضه کند. در طبقات بالایی این مرکز خرید فودکورت هایی فعالیت می کنند که غذاهای ارمنی را با بهترین کیفیت طبخ می کنند.
این مرکز خرید معتبر و بی نظیر در خیابان هانراپتوتیان ایروان واقع شده است. این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 10 شب مشغول به فعالیت می باشد.

مرکز خرید اسکادا در ارمنستان

روسیا مال در ایروان

روسیا مال از مجهزترین مراکز خرید ایروان ارمنستان شمرده می شود که در 7 طبقه بنا ساخته شده است. روسیا مال میزبان برندهای بین المللی معتبری است و یکی از برترین مراکز خرید برای گذراندن اوقاتی خوش می باشد. از مزیت های این مرکز دسترسی عالی آن به مرکز شهر است. فودکورتی مجهز، کافه، شهربازی، سینمای 9 بعدی و ... از دیگر امکانات این مال شمرده می شوند. اجناس موجود در این مال همگی دارای قیمت های مناسبی می باشند که می توانید به راحتی از آن ها خرید کنید. کافه وانیل و کافه پی اس از برترین کافه های موجود در این مال هستند که قهوه های بی نظیری سرو می کنند. این مال در آدرس Tigran Mets 16 Yerevan Armenia واقع شده است.

روسیا مال در ایروان

چطور به مراکز خرید ایروان برویم؟

اگر تور ارمنستان را خریداری کرده باشید و مهم نیست که تور زمینی ارمنستان بوده یا هوایی در تور شما یک گشت شهری وجود دارد که در آن لیدر تور شهر ایروان را به صورت کامل به شما عزیزان معرفی خواهد کرد و لوکیشن مراکز خرید را هم به شما خواهد گفت بنابراین می توانید چگونگی رسیدن به تمامی مراکز خرید را از محل اقامت خود از راهنمای تور جویا شوید. پیشنهاد می کنیم که چگونگی وضعیت تورهای شهری را هم در هنگام خرید تور از کارشناسان ما جویا شوید.
پست های مشابه