مجله گردشگری
امتیاز دهید :

هزینه سفر به ارمنستان

هزینه سفر به ارمنستان
تاریخ : 1401/02/19 / تعداد بازدید : 886/ نویسنده : فلات پارس گیتی
کشور ارمنستان به دلایل متنوعی یکی از مقاصد تفریحی ما ایرانیان است، دلایلی چون نزدیکی به ایران و آزادی بیشتر. تور ایروان ارمنستان از پرطرف‌دارترین تور هایی محسوب می شود که سالانه توسط شرکت ‌های توریستی زیادی اجرا می‌شود. این کشور به دلیل نزدیک بودن، سهولت رفت‌ و آمد، دسترسی راحت، صدور مدارک توریستی آسان و جاذبه‌ های گردشگری که دارد، از پرطرف‌دارترین تورهای تفریحی است.

کشور ارمنستان به دلایل متنوعی یکی از مقاصد تفریحی ما ایرانیان است، دلایلی چون نزدیکی به ایران و آزادی بیشتر. تور ایروان ارمنستان از پرطرف‌دارترین تور هایی محسوب می شود که سالانه توسط شرکت ‌های توریستی زیادی اجرا می‌شود. این کشور به دلیل نزدیک بودن، سهولت رفت‌ و آمد، دسترسی راحت، صدور مدارک توریستی آسان و جاذبه‌ های گردشگری که دارد، از پرطرف‌دارترین تورهای تفریحی است. ما در این بخش از وبسایت فلات پارس گیتی قصد داریم برای شما در رابطه با هزینه‌ های تور ایروان ارمنستان صحبت کنیم، و به شما به ‌صورت جداگانه بگوییم که برای سفر به ایروان ارمنستان چقدر باید هزینه کنید. به این ‌موضوع توجه داشته باشید که هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید با توجه به عوامل گوناگونی تعیین می‌شود؛ بنابراین اگر قصد سفر به ارمنستان یا حتی زندگی در این کشور را دارید ادامه متن برای شما مفید خواهد بود.
در واقع برای ‌اینکه شما برآورد خوبی از هزینه ‌های مورد نیاز خود برای زمانی ‌که در کشور ارمنستان هستید داشته باشید، باید قیمت خدمات داخلی در ایروان را بدانید. قبل ‌از این ‌که تصمیم برای مسافرت با تور ایروان ارمنستان را قطعی کنید، باید مدارکی را تهیه نمایید. این مدارک در داخل کشور ایران به دست شما می‌رسند و شما باید هزینه آن‌ ها را به ریال پرداخت کنید؛ برای مثال مدارکی مانند صدور گذرنامه، شناسه، عوارض شهرداری و ... در دسته این مدارک قرار می گیرند.

هزینه سفر به ارمنستان

بررسی واحد پول ارمنستان

برای این که متوجه شوید که به منظور استفاده از خدمات تور ایروان ارمنستان به چقدر پول نیاز دارید، باید واحد پول این کشور را بشناسید. شناخت واحد پول به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی مالی مناسبی داشته باشید و بدانید که چقدر بودجه باید به همراه خود به کشور ارمنستان ببرید‌. واحد پولی ارمنستان، درام ارمنستانی (Armenian dram) است. کد این واحد پولی AMD می‌باشد. 1 درام ارمنستانی به 100 لومی ارمنستانی تقسیم می‌شود. درام ارمنستانی، از سال ۱۹۹۳ به عنوان واحد پولی ارمنستان به کار گرفته می‌شود. این واحد پولی در بانک مرکزی ارمنستان و بانک‌های دیگر ارمنستان در دسترس است و همچنین دارای نمادهای پولی Դ یا AMD است.البته بهتر است که شما علاوه‌ بر درام، مقداری دلار نیز همراه خود به ارمنستان ببرید. به دلیل این‌ که دلار به ‌راحتی چنج می‌شود، می‌تواند در صورت وجود مشکل به شما کمک کند.

واحد پول ارمنستان

هزینه حمل و نقل و تور ارمنستان

هزینه حمل و نقل و تور ارمنستان بستگی به عوامل مختلفی مانند مدت زمان اقامت، تعداد افراد، نوع اقامتگاه، نوع حمل و نقل و... دارد. همچنین، هزینه‌ها در فصل‌های مختلف سال ممکن است متفاوت باشد.
اما به طور کلی، هزینه حمل و نقل داخل شهر با تاکسی در ارمنستان حدود 500 تا 1000 درام (1.5 تا 3 دلار آمریکا) است. بلیط اتوبوس برای سفرهای بین شهری نیز با توجه به فاصله و مسافت مسیر متفاوت است. هزینه بلیط اتوبوس برای مسافرت بین شهری در ارمنستان حدود 1000 تا 3000 درام (2 تا 6 دلار آمریکا) می‌باشد.
هزینه تور نیز به شکلی متفاوت برای هر تور و شرکت توریستی متفاوت است. برای مثال، هزینه تور گرجستان و ارمنستان بستگی به تعداد روزهای اقامت، نوع هتل و سطح خدمات، نوع حمل و نقل و برنامه‌های گردشگری تور دارد.
همچنین، برای اقامت در هتل‌های مختلف، هزینه‌ها متفاوت است. هزینه اقامت در هتل‌های سه ستاره در ارمنستان برای هر شب حدود 15000 تا 30000 درام است. 
لازم به ذکر است که این هزینه‌ها تخمینی هستند و ممکن است در هر زمان تغییر کنند. بهتر است قبل از سفر به ارمنستان، با یکی از آژانس‌های مسافرتی معتبر یا سایت‌های مربوطه تماس گرفته و هزینه‌های دقیق را بررسی کنید.

واحد پول ارمنستان

هزینه اقامت با خرید تور ایروان ارمنستان

بعد از بررسی هزینه حمل و نقل به ایروان، بهتر است که شما را با هزینه ‌های اقامت در ایروان آشنا سازیم. توجه کنید که برای اسکان در ایروان می‌توانید در هتل ‌ها، هاستل ها و یا آپارتمان‌ های این شهر اقامت داشته باشید. اگر از خدمات تور ایروان ارمنستان استفاده می‌کنید، هزینه‌ ها از قبل شروع سفر مشخص است. اما اگر قصد دارید که به ‌صورت شخصی به این کشور سفر کنید باید با قیمت ‌های متفاوت در این زمینه آشنا باشید.
قیمت هتل ‌های سه ستاره تا پنج ‌ستاره ایروان از 5000 تا 180000 درام ارمنستان متغییر است. شما باید با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارید از خدمات هتل‌ های متفاوت در این شهر بهره برد. هاستل های ایروان گزینه بسیار مناسب و اقتصادی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند در هزینه ‌های خود برای اقامت صرفه‌ جویی کنید. هزینه اقامت در این هاستل ‌ها بین 2000 تا 8000 درام ارمنستان متغیر می‌باشد. علاوه‌بر هتل ‌ها و هاستل ها، شما می‌توانید در آپارتمان ‌های شخصی ایروان نیز اقامت داشته باشید. برای اقامت در آپارتمان‌ ها با توجه به تعداد اتاق ‌ها، فاصله خانه تا مرکز شهر، امکانات و ... شما باید حدود 8000 تا 30000 درام ارمنستان هزینه کنید.

هزینه غذا در ایروان ارمنستان

هزینه غذا در ارمنستان بستگی به نوع رستوران، نوع غذا، موقعیت جغرافیایی و فصل سفر دارد. در کل، هزینه غذای ارمنی در رستوران‌های ارمنستان در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر نسبتاً معقول است.برای مثال، هزینه یک وعده غذای ساده در یک رستوران متوسط حدود 3000 تا 5000 درام است. با این حال، هزینه غذا در رستوران‌های لوکس و مجلل تر ممکن است بسیار بیشتر باشد. هزینه نوشیدنی‌ها در ارمنستان نیز به میزان زیادی متفاوت است. برای مثال، قیمت یک لیوان آب معمولی حدود 300 تا 500 درام است، قیمت یک لیوان نوشابه حدود 500 تا 1000 درام (1.5 تا 3 دلار آمریکا) و قیمت یک فنجان قهوه حدود 1000 تا 1500 درام (2 تا 3 دلار آمریکا) می‌باشد.
هزینه های گقته شده به صورت  تخمینی هستند و ممکن است در رستوران‌ها و کافه‌های مختلف متفاوت باشند. همچنین، امکان دارد در فصل‌ها و روزهای مختلف همین رستوران‌ها قیمت‌های متفاوتی ارائه کنند.

هزینه غذا در ایروان ارمنستان

هزینه تفریحات در تور ایروان ارمنستان

شما به یک سفر خارجی می روید تا بتوانید تفریح داشته باشید. پس بهتر است که در رابطه با هزینه تفریحات در تور ایروان ارمنستان نیز بیشتر بدانید هزینه بازدید از برخی جاهای دیدنی ایروان به این صورت هستند:
• قیمت ورودی باغ‌وحش شهر ایروان حدوداً 3000 درام می‌باشد.
• قیمت ورودی پارک آبی ایروان بین 4000 تا 8500 درام ارمنستان می‌باشد.
• بلیط ورود به موزه تاریخ ارمنستان 2000 درام قیمت دارد.
• قیمت ورودی گالری ملی ارمنستان 5000 درام می‌باشد.
• قیمت ورود به مسجد آبی به‌ صورت رایگان برای شما میباشد.
• برای تفریحاتی مانند سینما تئاتر و بلیت های ورزشی، حدود 150000 درام نیاز دارید.
مواردی که ما برای شما گفتیم جزو پرطرف‌دارترین مکان ‌های توریستی ایروان هستند؛ اما شما اگر از تور ایروان ارمنستان استفاده کرده‌اید، می‌توانید از خدمات تفریحی دیگری که در این شهر وجود دارد بهره ببرید و تفریح خود را کامل کنید.

هزینه تفریحات در تور ایروان ارمنستان

هزینه پوشاک و لباس در ارمنستان

هزینه پوشاک در ارمنستان بستگی به نوع پوشاک، برند و موقعیت جغرافیایی دارد. قیمت پوشاک در ارمنستان معمولاً با کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی قابل مقایسه است و در برخی موارد ممکن است کمتر باشد.
قیمت پوشاک در فروشگاه‌های معروف و برندهای مشهور معمولاً بیشتر است، اما می‌توانید در فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید متوسط قیمت پوشاک را به صورت قابل قبولی پیدا کنید.

با توجه به استفاده از برند های متفاوت، هزینه پوشاک در تور ایروان ارمنستان متغیر است؛ برای مثال اگر شما قصد داشته باشید که یک شلوار جین برند لیوایز را خریداری کنید، باید 28600 درام هزینه کنید. یا اگر قصد داشته باشید که کفش ورزشی نایکی را بخرید، باید حدود 39000 درام ارمنستان، پول کنار بگذارید. به ‌هر حال اگر شما به‌ دنبال خرید پوشاک برند هستید باید هزینه‌ های نسبتاً زیادی را کنار بگذارید. اما اگر صرفاً به‌ دنبال پوشاک باکیفیت هستید و برند بودن آن ‌ها برای شما مهم نیست، می‌توانید از تولیدات داخلی و بازاری در ایروان بهره ببرید. این محصولات نیز کیفیت خوبی دارند و می‌توانند نیاز شما را به پوشاک برطرف سازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید در ارمنستان کلیک کنید

هزینه پوشاک و لباس در ارمنستان
پست های مشابه


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر