مجله گردشگری
امتیاز دهید :

بهترین شهرها برای سفر زمینی

بهترین شهرها برای سفر زمینی
تاریخ : 1398/11/26 / تعداد بازدید : 1414/ نویسنده : فلات پارس گیتی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که در مسافرت بعدی‌تان به جای استفاده از هواپیما، زمینی سفر کنید؟ آیا می دانید چه شهرهایی برای سفر زمینی ما ایرانیها مناسب هستند؟ برای پاسخ به این سوالات کافیست با فلات پارس گیتی همراه باشید. ما در این مطلب از آژانس فلات پارس گیتی قصد داریم تا چند شهر خوب و عالی برای سفرهای زمینی به شما عزیزان معرفی کنیم.


تور زمینی باکو

اولین پیشنهاد ما برای شروع سفرهای زمینی، شهر باکو می باشد. باکو آذربایجان یکی از مدرن‌ترین و در حال پیشرفته ترین شهرهای آسیایی است که در سال های اخیر توانسته رتبه‌های خوبی در زمینه گردشگری کسب کند. خوب است بدانید که شهر باکو پایتخت آذربایجان است و بزرگترین شهر بندری و اقتصادی این کشور محسوب می شود. از آنجا که باکو را یکی از نفت‌خیزترین شهرهای آسیایی می باشد، بیشتر درآمد آن بر پایه فروش نفت و صنعت گردشگری شکل گرفته است. شما می توانید با خرید تور زمینی باکو به این شهر سفر کنید و از جاذبه های گردشگری آن دیدن کنید.

معروف ترین جاذبه های گردشگری باکو

برج های شعله باکو، قلعه دختر باکو، قلعه شیروان شاه، مرکز حیدر علی اف، تپه های شعله ور یا یانارداغ، آتشگاه باکو، موزه فرش آذربایجان، مسجد بی‌بی هیبت، موزه کتاب های مینیاتوری، موزه هنرهای مدرن، موزه ملی آذربایجان، باغ وحش باکو.

خرید تور زمینی باکو فلات پارس گیتی

تور زمینی وان

بی تردید یکی از اولین گزینه ها و بهترین گزینه ها برای سفر زمینی ما ایرانیها، خرید تور وان ترکیه است. همانطور که می‌دانید بسیاری از گردشگران ایرانی در هر فصل سال به شهرهای مختلف ترکیه سفر می کنند که یکی از آنها شهر وان می‌باشد. شهر وان ترکیه به دلیل هم مرزی بودن و نزدیکی به کشور ایران توانسته جایگاه خوبی در جذب گردشگران ایرانی داشته باشد. بنابراین یکی از مزیت سفر زمینی به وان این است که می‌توانید در مدت زمان کم و با هزینه معقول به یکمقصد گردشگری نزدیک به مرز ایران سفر کنید. از بیشتر شهرهای شمال غرب ایران به خصوص استانهای آذربایجان غربی می توانید به شهر وان ترکیه برسید اما خوب است بدانید که نزدیک ترین مرز ایران به شهر وان شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی و مرز رازی محسوب می شود. در واقع از مرز رازی در شهرستان خوی تا شهر وان تنها یک ساعت فاصله است.

معروف ترین جاذبه های گردشگری وان

دریاچه وان، قلعه قدیمی، کلیسای آختامار، آبشار مرادیه،گربه وان، صومعه واراگاوانک، موزه وان، موزه اورارتو

خرید تور زمینی وان فلات پارس گیتی

تور زمینی ارمنستان

ارمنستان یکی از کهن ترین و قدیمی ترین سرزمین های آسیایی است که در قفقاز جنوبی و جلگه آرارات قرار دارد. این کشور اولین سرزمینی است که دین مسیحیت را در قرن چهارم میلادی پذیرفت و تا به امروز دین رسمی کشور ارمنستان باقی مانده است. کشور ارمنستان با گرجستان، ایران، منطقه نخجوان، آذربایجان و ترکیه هم مرز است، بنابراین یکی از گزینه های بسیار خوب برای سفرهای زمینی گردشگران ایرانی یا ماجراجویان علاقه مند به آسیاگردی می باشد. طبق توافقات انجام شده در سال ۹۵ برای خرید تور زمینی و هوایی ارمنستان ایرانیان نیاز به دریافت ویزا ندارد. بنابراین اگر تا همین لحظه برای سفرتان تصمیمی نگرفته اید، پیشنهاد می کنیم به ارمنستان سفر کنید. بهترین فصل زمان سفر به ارمنستان را می‌توانیم از اردیبهشت تا خرداد و شهریور تا آبان بدانیم. البته به دلیل طولانی بودن تعطیلات نوروز خیلی از هموطنان ایرانی در ایام سال نو به ارمنستان سفر می‌کند. مهمترین مقصد توریستی کشور ارمنستان شهر ایروان می باشد که می‌توان آن را جزو زیباترین و مجهزترین شهرهای ارمنستان دانست. پس اگر اولین سفرتان به ارمنستان را تجربه می کنید ابتدا به شهر ایروان مسافرت کنید. برای این منظور می توانید از مرز نوردوز در آذربایجان شرقی وارد خاک ارمنستان شوید. اولین و نزدیکترین شهر کشور ارمنستان به مرز های ایران شهر مغری می باشد که می توانید اقامت کوتاهی در این شهر داشته باشید.

معروف ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان

کلیسای گغارد، معبد گارنی، رصدخانه کاراهونج، صومعه تاتو، صومعه خورویراپ، موزه ماتنادران ارمنستان، موزه صنایع دستی ارمنستان، کاسکاد ایروان یا هزار پله ارمنستان، میدان جمهوری ایروان.
خرید تور زمینی ارمنستان فلات پارس گیتی

تور استانبول

یکی از مهمترین و بهترین مقاصد برای سفر ایرانیان خرید تور استانبول می باشد. جالب است بدانید که به دلیل استقبال خوب گردشگران از سفرهای زمینی، آژانس های مسافرتی انواع تور استانبول زمینی و هوایی را به مسافرانشان ارائه می کنند. کمی به سراغ استانبول برویم. شهر استانبول دارای خدمات رفاهی بسیار خوب از جمله مسیستم حمل و نقل عمومی، رستوران های با کیفیت، هتل های متنوع و مکان های توریستی متعدد می باشد. نکته‌ای که استانبول را جذاب می کند فرهنگ آسیایی - اروپایی مردم این شهر می باشد. همانطور که می دانید نیمی از شهر استانبول در قاره آسیا و نیم دیگرش در قاره اروپا قرار دارد و در واقع بخش آسیایی و اروپایی این شهر به وسیله تنگه ای زیبا به نام تنگه بسفر از هم جدا می شوند. به سراغ یکی دیگر از مهمترین دلیل شهرت استانبول برویم.

استانبول یک شهر جذاب برای علاقه مندان به خرید و بازارگردی می باشد. بسیاری از ما برای خرید کالا و اجناس ترک به فروشگاه ها و مراکز خرید استانبول سفر می کنیم. به همین دلیل خیلی از ایرانی ها دوست دارند که زمان دقیق حراجی های استانبول را بداند تا بتواند بهترین خرید را با قیمت مناسب داشته باشند.

معروف ترین جاذبه های گردشگری استانبول

کلیسا و مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، سلیمانیه، بازار بزرگ استانبول، تنگه بسفر، جزیره بیوک آدا، مسجد فاتح، کاخ توپکاپی، کاخ دلمه باغچه، برج و قلعه گالاتا، خیابان استقلال و میدان تکسیم.

خرید تور زمینی استانبول فلات پارس گیتی

تور آنتالیا

آنتالیا یکی دیگر از معروفترین شهرهای توریستی و ساحلی کشور ترکیه می باشد. سواحل آنتالیا و امکانات تفریحی این شهر باعث شده است که گردشگران بسیاری با خرید تور آنتالیا زمینی یا هوایی، لذتی متفاوت را تجربه کنند. خوب است بدانید که مسافران ایرانی برای سفر به آنتالیا ابتدا وارد مردم منطقه به نام اسپارتا می شوند که فرودگاه ی به همین نام در آن قرار دارد و سپس می توانید با قایق یا وسایل نقلیه به مراکز دیگر شهر آنتالیا بروید. از آنجا که بیشتر گردشگران به بهانه استفاده از ساحل به شهر آنتالیا سفر می کنند پس کیفیت هتل حرف اول را می زند. پس بررسی امکانات رفاهی، خدمات هتل، ستاره هتل (کیفیت و درجه) مهمترین فاکتور در انتخاب محل اقامت شما باشد. بیشتر هتل های آنتالیا معمولا Uall هستند. این کلمه به این معناست که ابتدا از شما هزینه هتل متناسب با تعداد شب های اقامت گرفته می شود. سپس بر اساس همان مبلغ دریافتی اولیه، می توانید به صورت رایگان از خدمات هتل از غذاها و نوشیدنی‌های آن استفاده کنید.

معروف ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا

تله کابین آنتالیا، پیست اسکی ساکلیکنت، شهر قدیمی فاسلیس، شهر باستانی لیسیان، کلیسای سنت نیکولاس، شهر باستانی میرا ترکیه، ییولی مناره، شهر باستانی کالیچی.

خرید تور زمینی آنتالیا فلات پارس گیتی

در پایان این مطلب از شما عزیزان می خواهیم تا نقطه نظرات و سوالاتتان در خصوص نحوه خرید تورهای زمینی آژانس فلات پارس گیتی، از کارشناسان ما بپرسید. 

پست های مشابه