مجله گردشگری
امتیاز دهید :

تور زمینی + ویژگی های بهترین سفر زمینی

تور زمینی + ویژگی های بهترین سفر زمینی
تاریخ : 1401/11/19 / تعداد بازدید : 624/ نویسنده : فلات پارس گیتی
در این مقاله قصد داریم در خصوص تور زمینی و ویژگی های این تور اطلاعاتی را بیان کنیم.

ویژگی های بهترین تور زمینی

در واقع می توان اینگونه گفت که تور زمینی برای راحتی مسافران طراحی و اجرا شده است. یکی از بارزترین ویژگی های تور زمینی لذت بردن دسته جمعی افراد از فضای داخلی تور می باشد. معمولا در تورهای زمینی دوستی هایی شکل می گیرد که سالیان سال ماندگار خواهد بود. معمولا خدماتی که در آژانس های مختلف برای تور زمینی ارائه می شود با یکدیگر متفاوت می باشد. اما به صورت کلی خدماتی که در آژانس ها ارائه می شود به شرح ذیل می باشد:


۱. برنامه‌ریزی و سازماندهی خوب: تورهای زمینی با برنامه‌ریزی و سازماندهی خوب، برای مسافران بهترین تجربه را به ارمغان می‌آورند. برنامه‌ریزی و سازماندهی مناسب، به مسافران امکان می‌دهد تا بدون هیچ گونه نگرانی و استرسی سفر خود را تجربه کنند.
۲. راهنمایی حرفه‌ای: تورهای زمینی با راهنمایان حرفه‌ای، به مسافران اطمینان و امنیت بیشتری در سفرشان می‌دهند. راهنمایان با تجربه و دانش کافی، به مسافران اطلاعات لازم را درباره جاذبه‌های باستانی، فرهنگی و طبیعی هر منطقه می‌دهند و با ایجاد ارتباط بین مسافران، برای آنها تجربه‌ای مفرح و خاطره‌انگیز فراهم می‌کنند.
۳. مسیرهای توریستی مناسب: تورهای زمینی برای مسافران، مسیرهای توریستی مناسبی را انتخاب می‌کنند که از جاذبه‌های مهم و جذاب هر منطقه گذر کند و مسافران را با فرهنگ، تاریخ و طبیعت هر منطقه آشنا کند.
۴. اقامتگاه‌های باکیفیت: بهترین تورهای زمینی اقامتگاه‌های باکیفیت و مناسب برای مسافران خود را انتخاب می‌کنند. این اقامتگاه‌ها با امکانات و خدمات به روز، برای مسافران اقامتی راحت و لذتبخش را فراهم می‌کنند.
۵. حمل و نقل راحت: بهترین تورهای زمینی با حمل و نقل راحت و مناسب، به مسافران این امکان را می‌دهند که با اطمینان و راحتی سفر خود را تجربه کنند. این تورها با استفاده از اتوبوس‌های با کیفیت، تاکسی‌های مناسب و خطوط حمل و نقل عمومی، به مسافران امکان می‌دهند تا به راحتی و با خیالی آسوده در هر نقطه از سفر خود حضور پیدا کنند.
به طور کلی، بهترین تورهای زمینی با برنامه‌ریزی و سازماندهی مناسب، راهنمایی حرفه‌ای، مسیرهای توریستی مناسب، اقامتگاه‌های باکیفیت و حمل و نقل راحت و مناسب، به مسافران تجربه‌ای لذتبخش و خاطره‌انگیز از سفر خود ارائه می‌دهند. همچنین، ارائه خدمات و امکاناتی مانند صبحانه، ناهار، شام، تورهای گشت، ورودی به جاذبه‌های توریستی، استراحت‌های مناسب، بیمه مسافرتی و پشتیبانی 24 ساعته نیز از ویژگی‌های بهترین تورهای زمینی می‌باشد. در نهایت، بهترین تورهای زمینی با توجه به نیازها، سلیقه و بودجه مسافران، می‌توانند انتخاب شوند.

مسیرهای هم مرز بین المللی

بعضی از کشور ها به عنوان کشور های هم مرز شناخته می شوند چرا که از طریق یک خط مرزی از کشور عزیزمان ایران جدا شده اند. کشور هایی نظیر:
ارمنستان
ترکیه
عمان
و غیره.
در این مقاله قصد داریم در خصوص کشور های هم مرز ایران و شیوه سفر به روش زمینی اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم.
تور زمینی با اتوبوس
 
تور زمینی ترکیه ( استانبول، آنتالیا، وان و ترابزون )
ترکیه کشور پهناوری است که شهر هایی نظیر استانبول، آنتالیا، وان، ترابزون و غیره را درون خود جای داده است. ترکیه یکی از کشور هایی است که طی سال های اخیر علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده است. دلیل علاقمند بودن افراد به این کشور جاذبه های گردشگری و طبیعی این کشور می باشد. برای سفر به ترکیه می توانید راه های بسیار زیادی را انتخاب کنید. راه هایی نظیر:
1- تور هوایی ترکیه
2-تور زمینی ترکیه
امروزه آژانس های هواپیمایی با ارائه تور هایی با قیمت های مناسب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند. اگر انتخاب شما راه زمینی به ترکیه است باید بدانید که راه های زیادی برای سفر زمینی به این کشور وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید برای سفر به این کشور دوست داشتنی می توانید از قطار نیز استفاده نمایید.
تهران و استانبول فاصله ای حدود 200 کیلومتر از یکدیگر دارند. یکی از بهترین راه ها برای سفر به استانبول انتخاب مسیر زمینی می باشد. برای این کار می توانید از طریق مرز بازرگان این سفر را آغاز نمایید. به طور کلی اگر قصد سفر به کشور های خارجی را دارید در لب مرز مدارک شما توسط مامورین دولتی بررسی می شود و اجازه خروج از کشور برای شما صادر می شود. زمانی که از یکی از روش های بالا به ترکیه وارد شدید می توانید به هرکدام از شهر های واقع در این کشور مراجعه نمایید و باقی زمان سفر خود را در آن شهر ها سپری نمایید. با قاطعیت می توان گفت اگر انتخاب شما خرید تور زمینی است به راحتی می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید و سفری خاطر انگیز را برای خود و خانوادتان رقم بزنید. هر کدام از شهر های استانبول، آنتالیا، وان و ترابزون جزو شهر های دیدنی و خاطره انگیز در کشور ترکیه می باشند. با سفر به این شهر ها خاطره ای خوش در ذهنتان باقی می ماند تنها کافی است در هنگام خرید تور زمینی به انتخاب یک آژانس گردشگری با تجربه دقت نمایید تا سفری خاطره انگیز را تجربه نمایید. چرا که با انتخاب یک آژانس گردشگری با تجربه با خیالی آسوده به سفر خود ادامه خواهید داد. چرا که از پشتیبانی آن خیالتان آسوده خواهد بود.

تور زمینی ارمنستان و ایروان

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم ارمنستان و ایروان نیز یکی از کشور هایی هستند که با کشور عزیزمان ایران هم مرز هستند و سفر به آن ها به شیوه زمینی نیز امکان پذیر است. معمولا برای حرکت به سمت ارمنستان و ایروان لازم است تا از مرز جلفا عبور کنید. مرز ایران و ارمنستان در شهری به نام نوردوز قرار دارد. این شهر یعنی ارمنستان علاقمندان بسیار زیادی را به خود جلب کرده است اگر به دنبال سفر به یک شهر خارجی هستید سفر به ارمنستان یک گزینه مناسب و کم هزینه می باشد.

تور زمینی ارمنستان و ایروان شامل بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این کشور و شهر ایروان است. برخی از جاذبه‌های مهم این تور به شرح زیر است:

- بازدید از کلیسای سنت گرگوری (گرجیک)، کلیسای سنت هاکوب، کلیسای سنت جان، کلیسای سنت ماریا و کلیسای سنت گایانه در ایروان
- بازدید از کلیسای کاتدرائی اچ‌چارنس (سبع کوه) در اتش‌کند
- بازدید از موزه ملی ارمنستان در ایروان
- بازدید از مجموعه گارنی در شهر یریوان، که شامل باغ‌ها و قصرهایی با سبک معماری خاص و آثار تاریخی مهمی مانند معبد گارنی و باغ ملی باختاک است.
- بازدید از آبشار‌های گارگر ونتار، که در فاصله حدود ۱۲۰ کیلومتری ایروان قرار دارد.
- بازدید از بندر خزر در شمال ارمنستان و زیارت شهرستان های تپلیتزه، دیلیجان و شاهومیان

همچنین در این تور، میتوانید با مردم ارمنی آشنا شوید، غذاهای محلی را تجربه کنید و از خرید هنرهای دستی محلی نیز بهره‌مند شوید.
تورهای زمینی ارمنستان و ایروان توسط تور گردشگری فلات پارس ارائه می‌شود و معمولا مدت زمان آن حدود ۵ تا ۷ روز است. در نظر داشته باشید که برای مسافرت به ارمنستان، باید به درستی پاسپورت و ویزای لازم را تهیه کرده باشید.

تور زمینی با قطار

تور زمینی شهرهای داخلی ایران

 
تور زمینی داخل شهرهای ایران شامل بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرهای مختلف ایران است. در این تور میتوانید با فرهنگ و سنت های شهرهای مختلف ایران آشنا شوید، غذاهای محلی را تجربه کنید و از خرید هنرهای دستی و صنایع دستی محلی بهره‌مند شوید. برخی از مسیرها و جاذبه‌هایی که میتواند در تور زمینی داخل شهرهای ایران شامل شود به شرح زیر است:

- بازدید از شهرهای تاریخی مانند اصفهان، شیراز، یزد، کاشان، همدان، تبریز، مشهد و قم
- بازدید از جاذبه‌های تاریخی مانند بازار و مسجد جامع اصفهان، آرامگاه حافظ و شاهچراغ در شیراز، باغ علی‌قاپو در یزد، بازار و مسجد جامع کاشان، باغ نخجوان در همدان، آتشکده آذربایجان در تبریز، حرم امام رضا و بازار یادگار اصفهان در مشهد و حرم مطهر حضرت معصومه در قم
- بازدید از طبیعت‌گردی در مناطقی مانند دریاچه ارومیه، روستای ماسوله در شمال ایران، روستای آبشارهای شیرآباد در استان همدان و دره‌های زیبای خرم‌آباد در استان لرستان
- بازدید از موزه‌ها، کتابخانه‌ها و بناهای تاریخی مانند موزه استانی قزوین، موزه ملی ایران و کتابخانه ملی ایران در تهران، بارگاه‌های پیامبران در شهرهای مختلف، مسجد جامع ارومیه و آرامگاه نظام‌الملک در تبریز.

تورهای زمینی داخل شهرهای ایران توسط شرکت‌های گردشگری مختلفی ارائه می‌شود و معمولا مدت زمان آن حدود ۷ تا ۱۰ روز است. در نظر داشته باشید که در برخی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ایران، لباس مناسبی برای ورود به مکان مذهبی الزامی است. همچنین برای سفر به برخی مناطق ایران نیاز به مجوز خاصی دارید، لذا بهتر است قبل از شروع سفر، اطلاعات کافی را از شرکت گردشگری یا سایر منابع قابل اطمینان دریافت کنید.
تور زمینی یکی از شهر های داخلی ایران طی سال های اخیر علاقمندان بسیاری را به خود جذب کرده است چرا که تورهای زمینی دارای قیمت کمتری از سایر تور های هوایی هستند. این انتخاب یک انتخاب فوق العاده برای سفر می باشد. اصلا مگر می شود ایرانی باشی و به ایران گردی علاقه نداشته باشی؟
امروزه با توجه به افزایش قیمت های سفر بیشتر افراد به تورهای زمینی علاقمند شده اند. شهر هایی که می توانید به راحتی و از طریق اتوبوس و یا قطار به آنجا سفر کنید و از مسیر لذت ببرید به شرح ذیل می باشند.
1- تور مشهد با قطار و یا اتوبوس
2- تور زمینی قشم
3- تور زمینی کیش

... 

شاید تصور کنید برای سفر به قشم و کیش حتما لازم است تا از هواپیما استفاده نمایید، در حالی که این چنین نیست. برای سفر به این جزیره رویایی می توانید از کشتی و یا وسایل نقلیه زمینه استفاده نمایید.
برای سفر به مشهد از روش زمینی می توانید از تور مشهد با اتوبوس و یا قطار استفاده نمایید. این کار باعث می شود با خیالی آسوده بدون ترس از نگرانی های پرواز و با پرداخت هزینه اندک به این سفر زیارتی بپردازید.
اگر به دنبال ماجراجویی هستید پیشنهاد ما به شما تجربه سفر زمینی به کیش می باشد. اما باید توجه داشته باشید برای سفر به این جزیره زیبا و دوست داشتنی لازم است تا نیمی از مسیر را به همراه شناور های مخصوص طی نمایید. در حالت کلی می توان اینگونه گفت که سفر به کیش دارای دو مزیت اساسی است. یکی صرفه جویی در هزینه های سفر و دیگری تجربه یک حس جدید و تجربه ای لذت بخش.
لازم به ذکر است برای سفر به کیش می توانید از قطار نیز استفاده کنید. به محض رسیدن به اسکله خود را به شناور های مخصوص برسانید و به جزیره رویایی کیش و یا قشم رهسپار شوید.

نکته ای که در خصوص تورهای زمینی لازم است بدانید این است که برای سفر زمینی لازم است تا از مجموعه های با تجربه خرید خود را انجام دهید تا از امنیت سفر اطمینان داشته باشید. آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی به عنوان مجری مستقیم برگزاری تورهای زمینی به مقاصد هم مرز خارجی در برترین خدمات تور ، آماده است تا سفری لذت بخش و خاطره انگیز را برای شما و عزیزانتان تدارک ببیند.

سفر زمینی

پست های مشابه


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
فربد یک سال قبل
لغو
پاسخ
0-

سلام از اینکه تورهای زمینی با کیفیتی برگزار می کنید ممنونم یک سوال داشتم آیا تور وان به صورت زمینی امسال برگزار میشه؟ برای نوروز میخواستیم

فلات پارس گیتی یک سال قبل
0-

سلام دوست گرامی بله این تور برای نوروز 1402 توسط آژانس مسافرتی فلات پارس برگزار می گردد.

captcha
ارسال نظر