مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سفر به آنتالیا با ماشین شخصی امکان پذیر است؟

سفر به آنتالیا با ماشین شخصی امکان پذیر است؟
تاریخ : 1401/12/09 / تعداد بازدید : 857/ نویسنده : فلات پارس گیتی
آیا سفر به آنتالیا با ماشین شخصی امکان پذیر است؟ با بهترین روش ها و راهکارها و راهنمای جامع برای این مسیر آشنا شوید...

سفر به آنتالیا با ماشین شخصی

درست است که بعضی از شما ترجیح می دهید با تور هوایی و یا زمینی آنتالیا به این شهر دیدنی سفر کنید؛ اما برخی هستند که دوست دارند هیجان سفر با ماشین شخصی را تجربه کنند. سفر با ماشین شخصی به آنتالیا حال و هوای خاص خود را دارد. هرچند این نوع سفرها با دردسرها و مشکلاتی همراه است؛ اما این شما هستید که کنترل سفر را در اختیار داشته، آن را سازماندهی می کنید. در سفر با ماشین شخصی از مناطق و شهرهای بیشتری دیدن می کنید. حالا که سفر زمینی با ماشین شخصی را انتخاب کرده اید، بهترین روش ها و راهکارهای جامع برای این مسیر را در اختیارتان می گذاریم.

شرایط و مقررات الزامی

اگر به جای تور آنتالیا با هواپیما، سفر زمینی با خودرو شخصی را برگزیده اید، انجام کارهای ذیل قبل شروع مسافرت لازم و ضروری است:
•گرفتن گواهینامه بین المللی : گواهینامه بین‌المللی یا International Driving Permit (IDP) یک مدرک رسمی است که به شما امکان رانندگی در کشورهای خارج از کشور محل اقامتتان را می‌دهد. لازم به ذکر است که گواهینامه بین‌المللی تنها به مدت یک تا سه سال اعتبار دارد و برای هر سفر باید گواهینامه جدید دریافت کرد. همچنین برای استفاده از گواهینامه بین‌المللی، باید همراه با گواهینامه‌ی معمولی خود نگهداری شود. در صورتی که به کشوری سفر کنید که از گواهینامه بین‌المللی استفاده نمی‌کند، گواهینامه‌ی معمولی خود را به همراه داشته باشید. همچنین برای دریافت گواهینامه بین‌المللی، باید دارای گواهینامه‌ی رانندگی معمولی باشید و حداقل سن مورد نیاز برای دریافت گواهینامه بین‌المللی در برخی کشورها متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر و جزئی‌تر درباره‌ی گرفتن گواهینامه بین‌المللی، به سایت سازمان رانندگی و گازرسانی استان خود مراجعه کنید.

•اخذ پلاک بین المللی : پلاک بین‌المللی یا International Registration Mark (IRM)، نام مجموعه‌ای از حروف و اعدادی است که برای شناسایی خودروی شما در کشورهای خارجی قابل استفاده است. لازم به ذکر است که پلاک بین‌المللی تنها برای شناسایی خودرو شما در کشورهای خارجی استفاده می‌شود و در کشور محل اقامت شما معتبر نیست. همچنین برای استفاده از پلاک بین‌المللی، باید دارای پلاک معمولی خودرو باشید. برای اطلاعات بیشتر و جزئی‌تر درباره‌ی اخذ پلاک بین‌المللی، به سایت دفتر خودرو و ماشین‌آلات ایران مراجعه کنید

 

•اخذ برچسب IR  و CD : برچسب IR و CD برای خودروهایی است که به عنوان خودروی خارجی وارد کشور می‌شوند و به دلیل داشتن مشخصات خاص، نیاز به برچسب خاصی دارند.  لازم به ذکر است که برچسب IR و CD تنها برای خودروهایی است که به عنوان خودروی خارجی وارد کشور می‌شوند، لازم است و برای خودروهای داخلی نیازی به این برچسب‌ها نیست. همچنین برچسب IR برای خودروهای مسافری و برچسب CD برای خودروهای تجاری صادر می‌شود.

 

•گرفتن مجوز خروج از کشور یا کاپوتاژ خودرو : جهت خروج از کشور با خودرو، نیاز به گرفتن مجوز خروج موقت از کشور یا همان کاپوتاژ دارید.
لازم به ذکر است که مجوز خروج از کشور یا کاپوتاژ خودرو تنها به مدت معینی اعتبار دارد و بعد از انقضای مجوز، خودرو باید به کشور بازگردانده شود. همچنین بهتر است قبل از شروع فرآیند گرفتن مجوز خروج از کشور، با سفارت یا کنسولگری کشور مقصد تماس گرفته و از مدارک مورد نیاز جهت ورود خودرو به کشور مقصد مطلع شوید.

 

•اخذ بیمه نامه 10 روزه خودرو : بیمه نامه ده روزه خودرو یکی از نوعی بیمه نامه‌ی موقت برای خودروها است که برای مدت ۱۰ روز به شما کمک می‌کند که بتوانید با خودروی خود به سفر بروید.برای اخذ بیمه نامه ده روزه خودرو، می‌توانید به یکی از شرکت‌های بیمه معتبر در ایران مراجعه کنید و درخواست خود را برای صدور بیمه نامه ده روزه خودرو ثبت کنید.
لازم به ذکر است که بیمه نامه ده روزه خودرو تنها یک بیمه نامه موقت است و برای استفاده بیشتر و برای مدت زمان بیشتر، بهتر است بیمه نامه دائمی خودرو را تهیه کنید.

 

اخذ دفترچه یا کارت مالکیت ماشین

پرداخت ما به التفاوت پول بنزین ایران و ترکیه 

 
به طور کلی در ترکیه گواهینامه های کشورهای دیگر پذیرفته شده است. تور آنتالیا با ماشین شخصی را از هر نقطه کشور آغاز کرده باشید، باید خود را به شمال غرب کشور، یعنی مرزهای زمینی برسانید. در صورتی که از شهر تهران سفر خود را آغاز کرده اید، باید بدانید، فاصله تهران از آنتالیا، 2440 کیلومتر است. اگر تخته گاز و بدون توقف حرکت کنید، 28 ساعت و 12 دقیقه زمان سفرتان خواهد بود، البته بدون در نظر گرفتن پیشامدهای احتمالی که در طول سفر با آن مواجه می شوید.

گذر از شهرهای توریستی ترکیه

در تور آنتالیا با ماشین شخصی، از شهرهای وان، تاتوان، بیتلیس، بایکان، زیارت، کوزلو و چند شهر و آبادی دیگر عبور خواهید کرد. می توانید در این شهرها یک توقف کوتاه داشته و از مناظر و چشم اندازهای فوق العاده لذت ببرید. در کنار هزینه های شخصی که در طول سفر باید صرف کنید، هزینه عوارضی خروج از کشور و پول بنزین جز مخارجی هستند که پرداخت آنها الزامی می باشد. معمولا جایگاه های سوخت ترکیه دارای بنزین بدون سرب هستند. علاوه بر بنزین در جایگاه های سوخت، گازوئیل، دیزل با گوگرد کم (eurodizel) و LNG یا همان گاز طبیعی مایع عرضه می شود. مسافرانی که تور زمینی را انتخاب نموده اند از سه مرز بازرگان، سرو و رازی باید وارد خاک ترکیه شوند. مرز بازرگان به خاطر امکانات بیشتر، اولین انتخاب مسافران است.

سفر بی دغدغه با فلات پارس

تور آنتالیا یکی از هیجان انگیزترین سفرهایی است که در بین ایرانی ها محبوبیت بالایی دارد و هر ساله شهر آنتالیا در فصل های مختلف میزبان مسافران می باشد. اگر قصد دارید به دور از هرگونه دغدغه و حواشی سفری آرام و متفاوت را تجربه کنید، کافیست با بهترین قیمت تورهای آنتالیا به کشف زیباترین مقاصد گردشگری بپردازید. آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی، مجری مستقیم برگزاری تورهای زمینی و هوایی به کشورهای نظیر ترکیه، ارمنستان و ... است و از این حیث دارای تجربیات فراوانی هستیم که لذت سفر را برای شما دوچندان می کند.

پست های مشابه