مجله گردشگری
امتیاز دهید :

نکات مهم خرید در استانبول + معرفی بهترین بازارها

نکات مهم خرید در استانبول + معرفی بهترین بازارها
تاریخ : 1401/12/22 / تعداد بازدید : 832/ نویسنده : فلات پارس گیتی
گشت و گذار و خرید در استانبول یکی از مهمترین دلایل سفر توریست های ایرانی و خارجی برای سفر به این شهر دوست داشتنی است. اما بسیاری از افراد بخاطر ندانستن اطلاعات کافی و یا عدم شناخت مراکز و بازارهای معتبر در استانبول، از خرید خود لذت کافی را نبرده اند. در این مقاله قصد داریم یک بار برای همیشه این احساس شرمندگی را از دل شما خارج کنیم. با ما همراه شوید...

نکات مهم خرید در استانبول

اگر به منظور گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید استانبول به این شهر زیبا سفر می کنید، پیش از آنکه دغدغه ی تور استانبول، بلیط هواپیما استانبول به همراه رزرو هتل در استانبول را داشته باشید؛ بایستی همه ی آنچیز که برای خرید در این شهر توریستی نیاز است را به خاطر بسپارید، تا با دیدی باز و صحیح اقدام به سفر نمایید.

اطلاع از بهترین مراکز خرید استانبول و دانستن رازهایی برای خرید و گشت زنی در پاساژ ها و بازارهای معروف استانبول بدون شک باید دغدغه اصلی و مسیر خواسته های شما باشد. از این رو در این مقاله به بررسی دقیق این عوامل می پردازیم تا ضمن برخورداری از یک راهنمای سفر متفاوت، از خرید خود به لحاظ کیفیت، هزینه و بازخورد، لذتی وصف ناشدنی ببرید.

مراکز خرید استانبول

دنبال برندهای معروف بگردید!

استانبول مملو از مراکز خرید پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی و ... است، اما آیا بهتر نیست برای خرید کردن به دنبال مراکز معتبر دارای برندهای معروف و مناسب از نظر قیمت و کیفیت باشیم؟ اگر قصد سوغاتی گرفتن از استانبول را برای عزیزانتان دارید و یا می خواهید بهترین پوشاک را برای خود یا عزیزتان انتخاب کنید، پیشنهاد می شود حتما به دنبال بهترین ها باشید. برندهای مناسبی که تنوع کیفی بالایی دارند و البته می توانید انتخاب های به صرفه ای نیز داشته باشید.

برندهای شاخص برای خرید پوشاک در استانبول ترکیه به شرح زیر هستند:

1. ال سی وایکیکی LC WAIKIK

2. زارا ZARA

3. دی فکتو DeFACTO

4. کوتون KOTON

5. برشکا BERSHKA

بازارهای استانبول ترکیه

بازارهای معروف استانبول

بازارهای استانبول دارای روح زندگی و سرشار از احساسات فوق العاده هستند، اگر بازار تجریش در تهران را در نظر بگیرید، استانبول به عنوان قطب گردشگری دارای تعداد بالای بازار در حد و اندازه های بین المللی است که شما را با انواع و اقسام کالاهای متنوع روبه رو می کند. بنابراین قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین بازارهای استانبول در این بخش از مقاله نکات مهم خرید در استانبول بپردازیم.

استانبول دارای بازارهای متفاوتی است، در این بین بازارهای تاریخی و بازارهای خیابانی استانبول از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. اما با این وجود شما می توانید از برخی از بازارهای هفتگی خوراک و پوشاک نیز دیدن نمایید.

بازار بزرگ ترکیه

بازارهای تاریخی استانبول

اگر به دنبال تجربه ای هیجان انگیز و متفاوت برای خرید در استانبول هستید، بازارهای تاریخی واقع در استانبول ترکیه یکی از انتخاب های فوق العاده برای شماست. قصد هر خریدی که دارید بازارهای تاریخی شما را مجذوب خود خواهد کرد. پس هنگام گشت زنی در این بازارها می توانید با سنت های زیبا آشنا شوید و بلکه خریدهای منحصر به فردی داشته باشید.

ممکن است هنگام گشت زنی در بازارهای استانبول متوجه گرانی برخی از اجناس شوید اما نباید نگران باشید، ترک ها علاقه ی وافری به چانه زندی دارند، به همین منظور مذاکره باید یک ابزار آماده در جیب شما باشد، در این نوع از بازار شما نمی توانید اجناس لوکس و لاکچری و گران قیمت پیدا کنید اما بی شک حس زندگی و معماری های باشکوه این بازارها در کنار خاطراتی که نوپیدا می گردد از هر نظر ارزش والاتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بازار بزرگ (Kapali Carsi)

امکان ندارد وارد بازار بزرگ استانبول شوید و دست خالی از آن خارج شده باشید؛ اینجا علاوه بر اینکه یکی از مراکز خرید قدیمی و معروف استانبول است، این روز ها به عنوان بخشی از جاذبه های گردشگری استانبول هم شناخته می شود. اجناس پر زرق و برق، کالاهای سنتی و صادراتی ترکی و بسیاری از سوغاتی های جذاب را می توانید در این مکان چشم نواز خریداری کنید.

 

آدرس بازار بزرگ استانبول : Beyazit, Kalpakacilar Cd, فاتح، شماره 22

بازار آراستا

نسخه کوچکتر بازار بزرگ را در نزدیکی مسجد باشکوه سلطان احمد بیابید، اینجا مناسب افرادی است که کمتر به شلوغی های بازار علاقه مندند و با اینحال همچنان دوست دارند تا از بازارهای سنتی استانبول دیدن کننند.

آدرس بازار آراستا : سلطان احمد، Mimar Mehmet Aga CD، فاتح، شماره 2

بازار استانبول

بازارهای خیابانی استانبول

گشت و گذار در خیابان های استانبول به قصد خرید، یکی از اهداف مهم توریست های ایرانی است. چه بسا لذت خرید در خیابان های شلوغی که طروات و شادابی در آن جریان دارد به شما نیز احساس بهتری را القا کند. قسمت آسیایی استانبول پر از بازارهای خیابانی است که به نسبت بخش اروپایی جذابیت بیشتری دارد.

بازار Kadikoy

وجود قیمت های معقول تر، حفظ تنوع خرید و کالاهای سنتی از ویژگی های بازار خیابانی kadikoy istanbul است. اینجا از مواد غذایی چون میوه جات و خوراک دریایی گرفته تا کیف و کفش و البته غرفه های خوردنی که می توانید برای لحظاتی خرید خود را متوقف کرده و استراحتی داشته باشید. در این بازار اغلب مردم محلی دارای مغازه و غرفه هستند و همین امر موجب گردیده تا از لحاظ هزینه با قیمت های سرسام آور مواجه نشوید.

آدرس : بازار خیابانی kadikoy در استانبول : خیابان گونشلی باهچه، یاگلیکچی اسماعیل و خیابان های پیرامون

بازار زنان فاتح

بازار زنان فاتح، در استانبول، بازاری سرشار از خوراکی های لذیذ و خوشمزه و فضایی آکنده با آرامش و فراغت است. از بدو پیدایش این بازار را جزو بازارهای غذای استانبول به شمار می آورند و دلیل نامگذاری آن نیز به زمان های دور باز می گردد. روزی روزگاری زنان میوه هایی که برای قشر ثروتمند غیر قابل فروش بود را در این بازار به دیگر زنان می فروختند و درآمد بدست می آورند. امروزه این بازار آرام به میوه جات خشک، عسل و آجیل و خشکبار معروف است. با این حال قصابی و گوشت فروشی های منصفی هم می توانید اینجا پیدا کنید.
همچنین در بازار زنان فاتح می توانید به رستوران های اطراف سری بزنید تا کام خودتان را پس از یک خرید مقرون به صرفه شیرین کرده باشید.

آدرس : منطقه محلی تقاطع خیابان ایتفایه و خیابان Tezgahcilar در Zeyrek/Fatih

انتخاب یک بازار از میان بازارهای کوچک و بزرگی که در استانبول ترکیه واقع هستند قطعا انتخاب دشواری است، با این حال در این بخش سعی کردیم تا شما را با بهترین بازارهای سنتی استانبول آشنا سازیم تا بتوانید با آگاهی نسبتا خوب گام به کشف بازارهای روح نواز استانبول بردارید.

دیدنی های استانبول

بهترین مراکز خرید استانبول

شهر استانبول دارای مرکز خریدهای معتبری از جمله استانبول مال، جواهیر، کانیون و ... است. از این رو شناخت این مراکز خرید می تواند در راهنمایی یک خرید فوق العاده به شما و عزیزانتان یاری برساند.

 مرکز خرید استانبول مال

پاساژ استانبول مال هم شهرت زیادی در این شهر دارد و به گردشگران پیشنهاد می شود که حتما به آن سر بزنند. استانبول مال دارای سه طبقه فوقانی و دو طبقه زیر همکف است که همگی با فروشگاه های متفاوت پر شده اند. البته این مجتمع بزرگ دارای بخش اداری نیز هست. اگر قصد بازدید از این مرکز خرید را دارید حدودا 4 ساعت را برای گشتن در آن در نظر بگیرید. هرچند ممکن است نتوانید به کشف همه ی قابلیت های این پاساژ در مدت محدود بپردازید.
مرکز خرید استانبول مال یکی از مراکز خرید شیک و مدرن در ترکیه است و بزرگترین شهربازی سرپوشیده در سراسر این کشور و چه بسا قاره ی اروپا را در خود جای داده است که می توانید همراه با کودکان دلبندتان از آن نیز استفاده کنید. قیمت اجناس در استانبول مال هم متوسط است به این معنا که اگر خوب بگردید در آن اجناس با قیمت مناسب خواهید یافت اما بی شک اگر در زمان حراجی ها به آن مراجعه کنید، قیمت ها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

 

آدرس استانبول مال ترکیه: ترکیه، استانبول، باشاک شهیر، بلوار سلیمان دمیرل، محله محمود بی، مرکز خرید استانبول مال

 

برای مشاهده بیشتر و افزایش دانسته های خود در این زمینه، به شما عزیزان مطالعه ی مقاله بهترین مراکز خرید استانبول را که پیش تر منتشر شده است، پیشنهاد می کنیم.

خرید در استانبول

فروشگاه های معتبر لوازم آرایشی بهداشتی

لوازم آرایشی و بهداشتی در ترکیه یکی از محبوب ترین اقلامی است که به فروش می رسد، قیمت مناسب و کیفیت درجه یک از دلایل اصلی شهرت این نوع از کالا ها در استانبول است؛ به همین منظور به معرفی مهمترین و بهترین فروشگاه های آرایشی بهداشتی در استانبول می پردازیم.

فروشگاه گراتیس Gratis

فروشگاه های محبوب گراتیس با نام تجاری Beaulis جزو بهترین مراکز خرید لوازم آرایشی و بهداشتی در استانبول ترکیه است.  در این فروشگاه ها می توانید انواع و اقسام لوازم بهداشتی نظیر محصولات آرایشی، محصولات مراقبت از پوست و مو، محصولات بهداشتی بانوان و آقایان، لوازم مورد نیاز کودک و مادر، ادکلن و مام های با برند معروف، محصولات بهداشتی و ضروری هنگام سفر و ... را پیدا و خریداری نمایید. ضمنا در این فروشگاه ها ضمن برخورداری از کیفیت و قیمت نسبتا به صرفه، از تخفیف های خاص و فصلی نیز استفاده کنید و یک خرید منحصر به فرد داشته باشید.

همچنین برای آنکه بتوانید از تخفیف های ویژه بهره مند شوید، با ثبت نام در سایت این فروشگاه ها یا مراجعه به شعب های فروشنده، نسبت به اخذ کارت گراتیس اقدام کنید. گفتنی است گرفتن این کارت مطابق با آخرین بررسی ها کاملا رایگان بوده و هزینه ای از شما دریافت نمی گردد.

فروشگاه واتسون

اگر به دنبال برندهای مشهور جهانی با کیفیت درجه یک در مکانی با حس خوب خرید کردن می گردید، فروشگاه های واتسون آماده میزبانی از شما هستند. در این فروشگاه ها نیز می توانید از تخفیف های فصلی استفاده کنید و سبد خرید خود را با محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبت از پوست و مو ویژه آقایان و بانوان با برندهای معروفی همچون گلدن رز، I'oreal، Revlon، گارنیز، ژیوانشی، مکس فاکتور و ... پر کنید و لذت یک خرید فوق العاده را تجربه نمایید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی در استانبول

برای خرید در استانبول از چه ارزی استفاده کنیم؟

به منظور صرف هزینه و خرید در بهترین پاساژهای استانبول بهتر است از ارز لیر که واحد پول کشور ترکیه است، استفاده کنید. ممکن است هنگام خرید از یک بازار شما نتوانید ارز دلاری خود را به صورت دلار خرج کنید و یا در محاسبه مابه تفاوت جنسی که می خرید دچار ضرر و زیان شوید. همینطور بهتر است در بازارهای شلوغ استانبول، ارزهای دلار و یا یورو را همراه با خود نداشته باشید؛ با این حال مراکز خرید معروف استانبول احتمالا مشکلی با ارز دلار یا یورو شما نداشته باشند اما به طور کلی پیشنهاد می گردد در اولین گام از لیر و سپس دلار یا یورو برای خرید در استانبول استفاده نمایید.

نکات مهم خرید در ترکیه

حراجی های استانبول یا iNDiRiM !

اگر در خیابان های شلوغ استانبول درحال گذر باشید به احتمال خیلی زیاد واژه ی ایندیریم indirim را توسط فروشنده های خیابانی به وفور خواهید شنید، این واژه همچنین به صورت بنرهای رنگی برروی شیشه مغازه ها و فروشگاه ها نصب شده است. معنی کلمه ایندیریم به زبان ترکی همان مفهوم تخفیف ویژه خودمان را القا می کند، پس اگر به دنبال حراجی در استانبول هستید، کافیست گوش و چشم خودتان را تیز نموده و به دنبال iNDiRiM های پیرامون خود بگردید.

حراجی در استانبول

منطقه آسیایی استانبول کجاست؟

اگر دوست دارید به منطقه آسیایی استانبول سری بزنید، کافیست از قایق های مشخص شده استفاده کنید و در عرض بیست دقیقه از قسمت اروپایی استانبول به قسمت آسیایی شهر بروید. معروف ترین محله توریستی بخش آسیایی استانبول که دارای فروشگاه های دیدنی و بیشماری است، کادی کوی (Kadiköy) نام دارد. برای رفتن به منطقه ی کادی‌کوی کافی است به بخش جنوبی پل گالاتا رفته و کشتی هایی که به طرف کادی کوی حرکت می کنند را سوار شوید.

منطقه آسیایی استانبول

تور استانبول آژانس مسافرتی فلات پارس

شرکت خدمات مسافرتی فلات پارس گیتی، مجری تخصصی تور ترکیه به شکل زمینی و هوایی است. بنابراین رزرو تور استانبول زمینی و هوایی با آژانس فلات پارس، خدمات بی نظیری را برای شما و عزیزان زندگی تان به ارمغان می آورد. سفر به استانبول به جهت گشت خرید یکی از لذت هایی است که هرگز تکراری نخواهد شد، به ویژه اگر با شناخت کافی خریدهای خود را شروع کرده و به خوبی و با رضایت شریک زندگی تان به پایان برسانید.

پست های مشابه


ارسال نظر
عمر یک سال قبل
لغو
پاسخ
0-

من مدت ها ترکیه بودم وقتی این مطلب رو خوندم یاد دورانی افتادم که برای یک خرید باید کلی اطلاع بدست میاوردم و هیچ چیز نمی دانستم... درود بر شما با این مطالب آموزنده ای که در سایتتان قرار میدهید. برای تابستان از شما حتما تور استانبول خریداری خواهم کرد