مجله گردشگری
امتیاز دهید :

گرند بازار استانبول

گرند بازار استانبول
تاریخ : 1399/01/17 / تعداد بازدید : 1342/ نویسنده : فلات پارس گیتی
استانبول مشهورترین شهر در کشور ترکیه در نزد گردشگران خارجی به شمار می آید. تصور می کنیم که به احتمال زیاد شما هم تجربه خرید تور استانبول و سفر به این شهر زیبا را داشته اید و یا دست کم فردی را در اطرافیان خود می شناسید که تا به حال یک یا چند بار به استانبول و یا سایر شهرهای این دیار سفر کرده باشد.

گرند بازار استانبول

استانبول دیدنی های زیادی دارد اما دلیل اصلی که ترکیه و به ویژه سفر به استانبول برای ایرانی ها جذاب شد، مراکز خرید متعدد و فراهم بودن امکان خرید اجناس گوناگون با قیمت مناسب بود. امروزه با وجود این که ارزش ریال افت کرده و قیمت لیر برای ایرانی ها گران است اما بازهم افراد بسیاری برای خرید لباس باکیفیت به ترکیه و به ویژه استانبول سفر می کنند. بسیاری از شما دوستان از مشتری های آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی هستید و تورهای خود را از ما خریده اید با این وجود امروز قصد داریم که بیشتر درباره گرند بازار یا همان بازار بزرگ استانبول برای شما بگوییم تا اگر رهسپار استانبول هستید، بیشتر با این مکان مشهور آشنا شوید. با ما در این بخش از راهنمای سفر به استانبول همراه باشید.

گرند بازار استانبول

گرند بازار استانبول کجاست؟

گرند بازار استانبول یکی از قدیمی ترین بازارها در سراسر کشور ترکیه به شمار می آید و سبک خرید در آن شبیه به بازار بزرگ تهران یا تبریز و اصفهان و... است. محیطی سنتی با دیوارهایی زیبا که تماشای هر قسمتی از آن به خودی خود بر جذابیت سفر شما می افزاید و می توانید در کنار خرید کمی با سنن مردم ترکیه و سبک معماری آنها نیز آشنا شوید.
در استانبول صدها و شاید هزاران مرکز خرید کوچک و بزرگ وجود دارد که هر مسافری که به استانبول سفر می کند به احتمال زیاد نام برخی از آنها را از دوستان و آشنایان خود شنیده است؛ اما گرند بازار برای خرید همه قشر افرادی مناسب نیست در حقیقت اگر به استانبول می روید تا از برندهای مطرح دنیا کالا تهیه کنید و یا ترجیح می دهید در مراکز خرید لوکس گردش کنید و علاقه ای به هم صحبت شدن با محلیان ندارید، به شما بازار بزرگ استانبول پیشنهاد نمی شود زیرا در این بازار انواع کالاها از برندهای باکیفیت و بی کیفیت ترکیه وجود دارد و برای دوست داران خرید در مراکز خرید شیک، جذاب نخواهد بود. اگر علاقه مند هستید که به گرند بازار بروید و برای یکبار هم که شده از این بازار خرید کنید باید به منطقه فاتح بروید که از شلوغ ترین و شناخته شده ترین و در عین حال قدیمی ترین مناطق شهر استانبول به شمار می آید.

گرند بازار استانبول

چرا از گرند بازار استانبول خرید کنیم؟

گرند بازار استانبول ویژگی های شاخص زیادی دارد. گفته می شود که این مکان بزرگترین و قدیمی ترین بازار سرپوشیده در دنیاست. بازار بزرگ شهر استانبول 61 کوی دارد که در آن ها حدود 4000 فروشگاه فعال هستند و قلب تجاری شهر استانبول محسوب می شود. مساحت کلی گرند بازار ترکیه 30700 متر مربع می باشد و آمارها نشان می دهند که روزانه 250000 تا 400000 نفر از این مکان بازدید می کنند. توجه داشته باشید که این اعداد و ارقام متعلق به سال 2014 میلادی است و پس از آن آمار به روزتری منتشر نشده است اما پیشبینی می شود که شمار بازدیدکنندگان گرند بازار بسیار بیشتر از این اعداد باشد.
بد نیست بدانید که گرند بازار عنوان پربازدیدترین مکان دیدنی در استانبول را از آن خود کرده است و گفته می شود تا به امروز بیش از 91,250,000 نفر از آن بازدید کرده اند بنابراین اگر در خرید از این مکان شک دارید، توصیه می شود فقط برای گردش به آن مراجعه کنید زیرا آمارها حاکی از آن هستند که افراد زیادی تمایل داشته اند که از گرند بازار دیدن کنند.

گرند بازار استانبول

نکات مهم درباره گرند بازار استانبول

با وجود این که تا به اینجا نکات زیادی درباره گرند بازار ذکر کردیم، توصیه می شود که از دانستنی هایی که در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم نیز جا نمانید:
گرند بازار در منطقه فاتح است و امکان رسیدن به آن به وسیله مترو و اتوبوس و تاکسی بسیار آسان خواهد بود.
می توانید از لیدر تور خود بخواهید که شما را در یافتن گرند بازار یاری نماید.
گرند بازار در سال 1455 میلادی ساخته شده و در طول تاریخ بارها آن را تعمیر کرده اند.
از ساعت 10:00 تا 16:00 می توانید از گرند بازار دیدن کنید.
تا زمانی که موضوع شیوع ویروس کرونا به پایان نرسد، امکان بازدید از گرند بازار وجود ندارد و این کار را به شما توصیه نمی کنیم.

گرند بازار استانبول