مجله گردشگری
امتیاز دهید :

طبیعت گردی در استانبول

طبیعت گردی در استانبول
تاریخ : 1398/11/30 / تعداد بازدید : 2499/ نویسنده : فلات پارس گیتی
شهر استانبول، پایتخت فرهنگی ترکیه که نامش به میان می آید اغلب چهره شهری پر جنب و جوش با مراکز خرید کوچک و بزرگ در ذهن ها تداعی می شود؛ شهری که مملو از مساجد با معماری های خاص عثمانی در هر محله است. 

طبیعت گردی در استانبول

اگر شما هم تور استانبول را خریداری کرده باشید و یا در صدد رزرو تور نوروز استانبول از ما و یا سایر آژانس های مسافرتی باشید، حتما چهره استانبول را جایی شلوغ با رستوران ها و شیرینی فروشی های رنگارنگ در ذهن دارید؛ اما جالب است بدانید که چهره استانبول از دید ایرانی های اینگونه است به عبارت دیگر ایرانی ها در سفر به استانبول بیشتر به فکر خرید پوشاک و بازدید از مراکز خرید استانبول و بازدید از جاذبه هایی چون مسجد آبی و... هستند ولی بسیاری از اروپایی هایی که به استانبول سفر می کنند، با هدف طبیعت گردی به استانبول می روند. اگر شما هم به طبیعت گردی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنم که در این سفر با آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی همراه باشید تا جاذبه های مناسب طبیعتگردی در استانبول را با هم مرور کنیم و سفری متفاوت به این شهر داشته باشیم، شاید شما هم تمایل پیدا کنید که در سفرهای تان از این مناطق دیدن نمایید.

طبیعتگردی در استانبول

تنگه بسفر استانبول

هرکسی که راهی سفر به استانبول می شود، می داند که این شهر از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل شده است به این معنا که در منطقه اوراسیا قرار دارد و نیمی از شهر در یک قاره و نیم دیگرش در قاره ای دیگر قرار گرفته است. ناحیه آسیایی و اروپایی استانبول توسط آبراهی به نام تنگه بسفر به یکدیگر متصل می شوند که این تنگه موقعیت خوبی را برای قایق سواری و لذت بردن از طبیعت دریا را پدید می آورد. تنگه بسفر بسیار مشهور است و از همه محله های استانبول به راحتی می توانید خود را با مترو به آن برسانید و از همه مهم تر این که بازدید از آن هزینه ای هم ندارد. در سال 2016 میلادی تونل اوراسیا نیز در این تنگه ساخته شد که یک تونل در زیر آب است و فرصتی را فراهم کرده که بتوانید با اتومبیل و یا پیاده تنگه بسفر را درنوردید و از یک قاره به قاره دیگر بروید؛ توصیه می کنیم در سفرهای خود به استانبول بازدید از تنگه بسفر را فراموش نکنید.

طبیعتگردی در استانبول

جزیره بیوک آدا

جزیره پرنس که به جزیره بویوک آدا (بیوک آدا) مشهور است یکی از جزایر کشور ترکیه محسوب می شود که در نزدیکی شهر استانبول واقع شده است و از جزایر این شهر به شمار می آید. این جزیره به خاطر آن که هیچ گونه اتومبیلی اجازه ورود به آن را ندارد بسیار خوش آب و هوا و زیباست؛ ساکنان مهربانی دارد که در خانه هایی ویلایی و جذاب زندگی می کنند. با بازدید از بیوک آدا می توانید چند ساعتی از شلوغی های استانبول دور شوید و از طبیعتی حیرت انگیز لذت ببرید. قدم زدن در ساحل این جزیره و چشیدن طعم یک استکان چای ترک و یا یک بستنی معروف استانبول در سواحل این جزیره از تجاربی است که هیچ گاه فراموش نخواهید کرد. شما می توانید با پرداخت هزینه بسیار کمی با استفاده از فِری (نوعی کشتی مسافر بری) خود را از ساحل بسفر به بیوک آدا برسانید.

طبیعتگردی در استانبول

پارک های استانبول

اغلب مساجد استانبول دارای محوطه سرسبز و زیبایی هستند که بسیاری از توریست های خارجی از این فضاهای سبز برای دورهمی و آشنایی با فرهنگ مردم این شهر استفاده می کنند اما خوب است بدانید که استانبول پارک های شهری وسیعی هم دارد که در هر منطقه ای قابل مشاهده و استفاده هستند. از مشهورترین و زیباترین پارک های شهری استانبول می توان از پارک فاتح، پارک یلدیز، گلخانه پارک، پارک میهرابات، مچکا پارک، پارک فاتح پاشا، پارک فنرباغچه، پارک کادیرگا و پارک سروری نام برد. اگر با پارک های شهری استانبول آشنا باشید در میان تورهای شهرگردی خود و زمانی که در جستجوی مکانی برای استراحت هستید، می توانید از این فضاهای سبز و خوش منظره با هوای پاک استفاده نمایید. برای مسافرانی که همواره در صدد صرفه جویی در هزینه های سفر خود هستند، پارک های استانبول می توانند گزینه هایی عالی برای پیک نیک باشند.

طبیعتگردی در استانبول

بنادر استانبول

استانبول بنادر متعددی دارد که اگر در سواحل بسفر قدم بزنید می توانید تمامی آنها را بیابید. یکی از معروف ترین مکان ها که گردشگران هم از ان دیدن می کنند گالاتا است که همواره ماهی گیران در آن حضور دارند و امکان خرید ماهی تازه و کبابی و حتی سرخ شده در این بندرگاه وجود دارد. اگر می خواهید که با مردم ترکیه بیشتر ارتباط برقرار کنید، بنادر هم اماکنی مناسب برای این کار هستند.
به نظر شما در استانبول چه جاهایی برای لذت بردن از طبیعت وجود دارد؟

آیا علاقه مند به خرید تور زمینی استانبول هستید؟