مجله گردشگری
امتیاز دهید :

آب انبار باسیلیکا سیسترن استانبول

آب انبار باسیلیکا سیسترن استانبول
تاریخ : 1399/01/18 / تعداد بازدید : 1216/ نویسنده : فلات پارس گیتی
هیچ شکی وجود ندارد که شهر استانبول دیدنی های متعددی دارد و جاذبه های گردشگری آن به صورتی است که می توانند هر کسی را با هر سلیقه ای راضی کنند؛ ما هم در بخش راهنمای سفر آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی تا به امروز جاذبه های گردشگری متعددی را در استانبول به شما عزیزان معرفی کردیم و امیدواریم که توانسته باشیم زمینه سفری بهتر و با دیدی بازتر را برایتان مهیا کرده باشیم.

آب انبار باسیلیکا سیسترن استانبول

امروز نیز می خواهیم یکی از دیدنی های شهر استانبول را معرفی کنیم که بسیاری از ایرانیان از وجود آن بی خبر هستند؛ شاید شما هم زیاد نام مسجد ایاصوفیه یا سلطان احمد یا مسجد آبی را شنیده باشید اما کمتر می بینیم که ایرانیان اطلاعات زیادی در رابطه با باسیلیکا سیسترن استانبول داشته باشند و همین دلیل شد تا اینبار به معرفی این مکان بپردازیم. اگر شما هم تور استانبول را خریده اید و یا در جستجو برای یافتن تور ارزان استانبول هستید، با ما همراه باشید تا بیشتر از این آب انبار عجیب برایتان بگوییم.

آب انبار باسیلیکاسیسترن استانبول

معرفی باسیلیکا سیسترن استانبول

باسیلیکا سیسترن در واقع یک سردآب است که آن را در قرن ششم میلادی ساختند. این آب انبار جو عجیبی دارد و همین محیط خاصش سبب شده تا مورد توجه گردشگران قرار بگیرد. مساحت کلی باسیلیکا سیسترن استانبول 9800 متر مربع است و می تواند 100000 تن آب را در خود جای بدهد. وقتی برای بازدید از این آب انبار اقدام می کنید باید 52 پله را به سمت زیر زمین طی نمایید، بله این آب انبار در بخش زیرزمینی یک کلیسا قرار دارد. جذابیت آب انبار باسیلیکا سیسترن استانبول به همینجا ختم نمی شود بلکه با ورود به آن گویا به دنیای دیگری قدم گذاشته اید و همه چیز با تصور شما از این آب انبار متفاوت خواهد بود.
در باسیلیکا سیسترن استانبول 336 ستون بزرگ که از جنس سنگ مرمر هستند، ساخته شده است که در حقیقت وظیفه تحمل وزن همه بنا را دارند. گنبدهایی چلیپایی و سقف هایی دایره وار نیز بر شکوه این بنا می افزایند و بازدیدکننده ها را در تعجب فرو می برند. برخی از ستون های موجود در باسیلیکا سیسترن دارای سرستون های جذابی هستند که هریک داستان خاصی را روایت می کنند و تور لیدر شما در حین بازدید ماجرای هرکدام را برای شما تعریف خواهد کرد.
در باسیلیکا سیسترن استانبول هنوز آب وجود دارد و شما در گشت و گذار خود به مکانی مرطوب و راز آلود خواهید رفت و نکته ای که برای بسیاری از گردشگران جالب است، وجود ماهی در آب این سرداب می باشد. ماهی های زیادی در آب باسیلیکا سیسترن وجود دارد که در واقع کار پاک سازی و تمیز نگهداشتن آب و محیط آبی سرداب را بر عهده دارند.

آب انبار باسیلیکاسیسترن استانبول

کافه باسیلیکا سیسترن استانبول

در هنگام ورود و خروج از باسیلیکا سیسترن استانبول با کافه زیبایی روبه رو خواهید شد که در عین مدرن بودن، سبک سنتی خود را هم حفظ کرده است. پیشنهاد می کنیم که کمی در این کافه درنگ کنید و از دمنوش ها و شیرینی های خوش طعم آن نیز بهره مند شوید.

آب انبار باسیلیکاسیسترن استانبول

نکات جالب درباره باسیلیکا سیسترن استانبول

باهم مروری می کنیم به چند نکته جالب درباره باسیلیکا سیسترن استانبول:
معنای نام باسیلیکا سیسترن استانبول "محل عبادت" است.
آب این آب انبار از مکانی دور افتاده که حدود 20 کیلومتر از مرکز شهر دور است، تامین می گردد.
این آب انبار را ساختند تا رومیان نتوانند به منبع تامین آب تمام شهر دسترسی داشته باشند.
در این مکان دو ستون عجیب وجود دارند که با نام ستون های مدوسا شناخته می شوند که روی آن ها چهره یک زن به صورت برعکس تراشیده شده است.
مدوسا نام یک افسانه کهن یونانی است.

آب انبار باسیلیکاسیسترن استانبول

چطور به باسیلیکا سیسترن استانبول برویم؟

باسیلیکا سیسترن استانبول نزدیک مسجد ایاصوفیه است و می توانید با استفاده از ایستگاه متروی سلطان احمد به راحتی این آب انبار را بیابید.
فراموش نکنید که باسیلیکا سیسترن استانبول ورودی دارد و برای بازدید از آن باید 20 لیر پرداخت کنید.
از ساعت 9:00 تا 17:30 نیز اجازه بازدید از باسیلیکا سیسترن وجود دارد.
اگر با تور شهری از باسیلیکا سیسترن استانبول دیدن نمی کنید و علاقه مند هستید که خودتان این مکان را بیابید باید بگویم که آدرس زیر می تواند شما را یاری کند:
منطقه فاتح استانبول، محله علمدار، باسیلیکا سیسترن استانبول

پست های مشابه
برچسب ها
تور استانبول


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر