مجله گردشگری
امتیاز دهید :

راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول
تاریخ : 1398/12/26 / تعداد بازدید : 1418/ نویسنده : فلات پارس گیتی
استانبول شهری با جاذبه های گردشگری فراوان و تفریحات بسیار مناسب می باشد. شاید به دلیل تنوع بالای تفریحات استانبول و مراکز خرید آن باشد که گردشگران در فصل های مختلف سال با خرید تور استانبول به این شهر زیبا سفر می کنند. در این مطلب از فلات پارس گیتی قصد داریم تا چند نکته کاربردی در خصوص سفر به استانبول را با شما عزیزان مرور کنیم.
خرید تور استانبول

آیا استانبول امن است؟

به طور کلی شهر استانبول امنیت خوبی دارد. البته حوادث تروریستی سال های 2016 تا 2017 کمی بر میزان امنیت شهر استانبول تاثیر گذاشت. در آن سالها گردشگران خارجی کمتری به ترکیه سفر کردند. البته دولت ترکیه توانست خیلی زود بر این بحران غلبه کند. به طور کلی، به گردشگران بخصوص خانم ها توصیه می کنیم که تا حد امکان به مناطق خلوت و دور افتاده شهر استانبول نروند. اگر هم دوست دارید شب ها در شهر قدم بزنید، بهتر است به مناطق توریستی معروف استانبول بروید که امنیت بیشتری دارند.

آیا استانبول امن است

برای سفر به استانبول چند روز مناسب است؟

تعداد روزهای اقامت در استانبول بستگی به هدف شما از سفرتان خواهد داشت. به طور میانگین حدود 5 شب برای اقامت در استانبول مناسب است. البته این میزان می تواند کمتر یا بیشتر باشد. توجه داشته باشید که در صورت آنکه بخواهید به صورت زمینی به استانبول سفر کنید باید مدت زمان بیشتری را به سفرتان اختصاص دهید.

برای سفر به استانبول چند روز مناسب

آیا برای سفر به استانبول تور زمینی هم داریم؟

بله، در چند سال اخیر برخی از آژانس های مسافرتی اقدام به ارائه انواع تورهای زمینی به مقصد شهرهای مختلف ترکیه کرده اند. در این میان علاوه بر تور زمینی استانبول، می توانید به صورت زمینی به آنتالیا، ترابزون، مرسین، وان و ارزروم سفر کنید. توجه داشته باشید که مدت زمان تور زمینی استانبول بیشتر از تورهای هوایی می باشد و مسافران چند روز در راه هستند تا به استانبول برسند. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع بیشتر در خصوص تورهای زمینی به لینک رو به رو مراجعه کنید: تورهای زمینی استانبول چگونه برگزار می شوند

سفر به استانبول تور زمینی

چه واحد ارزی را می توان برای سفر به استانبول به همراه داشت؟

بهترین ارز یا واحد پولی که برای سفر به استانبول به همراه داشته باشید، لیر ترکیه می باشد. البته شما می توانید مقداری از پولتان را به شکل دلار یا یورو نگه دارید و در صورت نیاز به لیر تبدیل کنید. به طور کلی بیشتر ایرانیها قبل از سفر اقدام به تهیه مقداری لیر و دلار می کنند تا در صورت نیاز در کشور ترکیه پول شان را تبدیل کنند. می توانید برای اطلاع از هزینه های سفر به استانبول و مقدار پول مورد نیازتان به لینک رو به رو مراجعه کنید: هزینه سفر به استانبول

هزینه سفر به استانبول

آیا برای سفر به استانبول و ترکیه نیاز است تا واکسن بزنیم؟

بله، برای سفر به ترکیه یا هر کشور دیگر بهتر است واکسن های معمول که توسط ورزات بهداشت این کشور و سازمان بهداشت جهانی توصیه می شود را قبل از سفرتان تزریق کنید. واکسن هایی مانند هپاتیت اِی و بی، حصبه، هاری، مننژیت، فلج اطفال، سرخک، اوریون و سرخچه، کزاز، دیفتری و سیاه سرفه، آبله مرغان، زونا و آنفلوانزا را تزریق کنید.

واکسن های لازم برای سفر به ترکیه

مهمترین جاهای دیدنی شهر استانبول کدام اند؟

همان‌طور که می دانید در شهر استانبول ترکیه جاذبه های گردشگری و تفریحات فراوانی وجود دارد. بنابراین توصیه می کنیم تا قبل از خرید تور استانبول در خصوص جاذبه های گردشگری آن مطالعه کنید و با یک برنامه ریزی مناسب از زمان سفرتان استفاده کنید. مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، منطقه و برج گالاتا، بازار بزرگ استانبول، خیابان استقلال و میدان تکسیم مهمترین مکان های توریستی شهر استانبول هستند.

مهمترین جاهای دیدنی شهر استانبول

مهمترین و معروف ترین محله آسیایی شهر استانبول کدام است؟

اگر دوست داشته باشید به قسمت آسیایی شهر استانبول سر بزنید، کافیست از قایق استفاده کنید و در عرض 20 دقیقه از بخش اروپایی به آسیایی شهر استانبول وارد شوید. معروف ترین محله توریستی بخش آسیایی استانبول کادی کوی (Kadiköy) می باشد. برای این رسیدن به کادی‌کوی کافیست به قسمت جنوبی پل گالاتا بروید و کشتی هایی که به سمت کادی کوی حرکت می کنند را سوار شوید.

کادیکوی استانبول ترکیه

آیا غذاهای ترکی شهر استانبول خوشمزه هستند؟

به طور کلی می توان گفت که بیشتر غذاهای ترکی خوشمزه هستند و با ذائقه جهانی سازگاری دارند. البته اگر شما اهل خوردن گوشت زیاد نباشید، ممکن کمی اذیت شوید. چون بیشتر غذاهای ترکیه از گوشت تهیه می شود. در هر صورت نگران نباشید چون به قدری دسرها، پیش غذاهای ترکی خوشمزه هستند که می توانید به عنوان وعده غذایی سبک نوش جان کنید.

غذاهای ترکی شهر استانبول

معروف ترین شیرینی فروشی که باقلوا ترکی را در استانبول ارائه می کند، چه نام دارد؟

باقلوا ترکی یکی از اصلی ترین برندهای خوراکی کشور ترکیه می باشد که بی تردید بیشتر گردشگران در سفرشان به استانبول یک بسته باقلوا ترکی تهیه می کنند. معروف ترین باقلواهای ترکی را می توانید از شیرینی فروشی حافظ مصطفی تهیه کنید. این شیرینی فروشی در بیشتر مناطق شهر استانبول شعبه دارد.

معروف ترین شیرینی فروشی که باقلوا ترکی

چرا منطقه بی اغلو استانبول شهرت خوبی دارد؟

منطقه بی اغلو (Beyoglu) در نزدیکی پل گالاتا و منطقه کاریکوی استانبول واقع شده است. اگر شما بخواهید بهترین منظره از تنگه بسفر را مشاهده کنید می توانید به بی اغلو بروید و شب را در یکی از هتل های این منطقه اقامت داشته باشید. البته اگر از گردشگرانی که قبل تر به استانبول سفر کرده اند، سوال کنید که کدام منطقه برای اقامت  در این شهر مناسب می باشد، بدون تردید نام بی اغلو را بیان می کنند. چون محله بی اغلو به خیابان استقلال و مراکز خرید خوب استانبول دسترسی عالی دارد. 

منطقه بی اغلو استانبول

سوالاتی که در این مطلب پاسخ داده شدند، جز متداول ترین موارد گردشگران ما در تور استانبول بودند. اگر شما هم قصد سفر به استانبول را دارید، موارد یا سوالاتتان را در بخش نظرات با کارشناسان ما در میان بگذارید.

 

منبع: www.sommertage.com


پست های مشابه


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر