مجله گردشگری
امتیاز دهید :

هزینه های سفر به استانبول

هزینه های سفر به استانبول
تاریخ : 1398/11/20 / تعداد بازدید : 1129/ نویسنده : فلات پارس گیتی
اگر از طرفداران راهنمای سفر ما در فلات پارس گیتی باشید، حتما می دانید که ما بارها به استانبول سفر کردیم و از این شهر زیبا برای شما عزیزان گفته ایم. استانبول به خاطر مراکز خرید متنوع و اجناس باکیفیتی که در آنها به فروش می رسد در نزد ایرانی ها معروف شد و حالا بعد از حدود یک دهه شاهدیم که استانبول محبوب ترین مقصد سفر ایرانی هاست.

هزینه سفر به استانبول

اگر شما هم قصد خرید تور زمینی استانبول را دارید، باید بگویم که لازم است کمی با چگونگی خرج و مخارج در این شهر نیز آشنا باشید زیرا علاوه بر هزینه خرید تور باید بودجه کافی برای خرید خوراک و وسایل نقلیه و موضوعاتی از این قبیل را هم با خود همراه ببرید. در این سفر به استانبول قصد داریم کمی جزئی تر درباره هزینه های سفر به استانبول برای شما عزیزان بگوییم پس با ما همراه باشید.

با چقدر بودجه می توان به استانبول سفر کرد؟

اولین نکته که برای برآورد هزینه ها باید به آن توجه داشته باشید مدت اقامت شما در استانبول است زیرا بدون شک هزینه های سفر یک مسافری که 5 شب در استانبول اقامت خواهد داشت با فردی که 3 شب در این شهر می ماند فرق خواهد کرد. از دیگر نکاتی که باید در نظر بگیرید، زمان سفر شما به استانبول است به این معنا که اگر در زمانهایی که مسافران کمتری به استانبول می رود به این شهر سفر کنید، هزینه های سفر شما کاهش پیدا خواهد کرد، این در صورتی است که در زمان هایی مانند سال نوی میلادی یا تابستان به دلیل تقاضای سفر بیشتر، هزینه ها بالا خواهد رفت. برای این که بتوانیم به روشی مفید و کارآمد برای شما توضیح بدهیم که بدون در نظر گرفتن هزینه تور استانبول باید چقدر پول همراه خود ببرید تا از نظر مادی امنیت فکری داشته باشید، قیمت اجناس و مخارجی که شامل سفر شما خواهد شد را بیان می کنیم تا شما بر اساس نوع فرهنگ سفر خودتان هزینه ها را برآورد کنید زیرا برخی علاقه مند هستند که تا جایی که امکان دارد در هزینه ها صرفه جویی کنند اما افراد دیگری سفری لوکس را می پسندند.

هزینه سفر به استانبول

قیمت غذا در استانبول چقدر است؟

استانبول در میان شهرهای ترکیه شهر ارزانی نیست و در واقع شهری گران محسوب می شود. در این شهر شما می توانید با 4 لیر یک غذای خیابانی میل کنید یا برای وعده های غذایی به رستوران بروید هزینه های خورد و خوراک در استانبول به شرح زیر هستند:
میانگین هزینه غذا به صورت روزانه در استانبول: 163 لیر یا 28 دلار آمریکا
میانگین هزینه غذا در یک وعده غذایی: 31 لیر یا 5.42 دلار آمریکا
میانگین هزینه یک وعده خوراکی در کافی شاپ: 20 تا 25 لیر
یک وعده غذا در رستوران گران: 300 لیر
یک وعده غذا در رستوران معمولی برای دو نفر: 120 لیر
قیمت یک کیلو برنج در استانبول: 3.88 لیر
قیمت 12 تخم مرغ در استانبول: 10.09 لیر

قیمت غذا در استانبول

رفت و آمد در شهر استانبول چقدر هزینه دارد؟

برای گردش و رفت و آمد در استانبول چند روش پیش رو خواهید داشت. روش اول این که برای هر جایی تاکسی بگیرید زیرا در این شهر در همه محله ها تاکسی به راحتی پیدا می شود اما مثل همیشه هزینه تاکسی به نسبت سایر وسایل نقلیه عمومی بالا خواهد بود؛ همچنین می توانید از ترانسفر هتل یا فرودگاه استفاده کنید که بر اساس نوع هتل و تور شما ترانسفر قیمت و شرایط مخصوص به خود را دارد.
معمول ترین روشی که گردشگران ایرانی برای گردش در استانبول از آن استفاده می کنند مترو، تراموا و اتوبوس است. شهر استانبول یکی از قوی ترین خطوط متروی دنیا را دارد و تقریبا می توان گفت که برای رفتن به هر محله ای از استانبول می توانید از مترو استفاده کنید. استفاده از اتوبوس نیز در استانبول بسیار آسان می باشد زیرا با استانبول کارت می توانید به راحتی از مترو و اتوبوس استفاده نمایید. اگر نمی دانید که چه روشی برای شما مناسب تر است، شاید با بیان کردن قیمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی این شهر، انتخاب برای شما آسان تر شود:
قیمت ورود به تاکسی: 4 لیر
قیمت تاکسی بابت هر کیلومتر: 4.50 لیر
اشتراک یک ماهه استفاده از وسایل نقلیه عمومی استانبول: 205 لیر

هزینه رفت و آمد در استانبول
نظر شما درباره هزینه های سفر به استانبول چیست؟
به نظر شما بیشتر هزینه ای که گردشگران ایرانی در ترکیه باید آنها را بپردازند چیست؟