مجله گردشگری
امتیاز دهید :

برج گالاتا در استانبول

برج گالاتا در استانبول
تاریخ : 1399/01/20 / تعداد بازدید : 1372/ نویسنده : فلات پارس گیتی
استانبول محبوب ترین شهر در کشور ترکیه در نزد توریست های ایرانی است به همین خاطر شاهد هستیم که تور استانبول در تمامی فصول به فروش می رسد و امروزه حتی تور زمینی استانبول نیز طرفداران زیادی دارد. حتما شما هم در رابطه با دیدنی های شهر استانبول اطلاعاتی دارید و دست کم نام برخی از آنها را شنیده اید.

برج گالاتا در استانبول

امروزه مسجد ایاصوفیه به عنوان نماد شهر استانبول شناخته می شود، مسجدی بزرگ که در گذشته یک کلیسا به شمار می آمد اما جالب است بدانید که از ابتدا ایاصوفیه نماد و سمبل شهر استانبول نبود بلکه برج گالاتا نشان دهنده‌ی شهر استانبول بود. در ادامه استانبول گردی های آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی امروز می خواهم شما را با برج کهن گالاتا آشنا کنم که هم دسترسی به آن آسان است و هم جو خوبی در اطراف آن حاکم می باشد و سبب می شود هیچ گاه بازدید از آن را فراموش نکنید.
برج گالاتا

برج گالاتا

بازدید از برج گالاتا را به افرادی توصیه می کنم که به پیاده روی علاقه مند هستند و دوست دارند یکی دو ساعتی از سفر خود را در استانبول به پیاده روی روی سنگ فرش های کوچه و پس کوچه های خیابان استقلال بپردازند. میدان تکسیم مشهورترین میدان در شهر استانبول است که تمامی ایرانیانی که به استانبول سفر می کنند با این میدان آشنایی دارند. یکی از خیابان های مهمی که میدان استقلال را قطع می کند استقلال نام دارد که به خاطر وجود تفریحگاه های مختلف و فروشگاه های کوچک و بزرگی که در آن وجود دارد از شهرت زیادی برخوردار است.
گردشگران خارجی بسیاری برای خرید یا شب گردی به خیابان استقلال استانبول مراجعه می کنند اما بسیاری از آنها نمی دانند که در انتهای این خیابان زیبا یک برج دوست داشتنی به عنوان برج گالاتا وجود دارد. گالاتا سالهای زیادی به عنوان بلندترین ساختمان موجود در استانبول شناخته می شد و از کنار تنگه بسفر به خوبی می توانستیم آن را ببینیم اما امروزه با قد علم کردن ساختمان های دیگر در اطراف این برج از شکوه و عظمتش کاسته شده است.
برج گالاتا در سال 1433 میلادی ساخته شد و ارتفاع آن 67 متر است. کاربرد این بنا در ابتدا نظامی بود به این معنا که به عنوان برج مراقبت از آن استفاده می شد اما هم اکنون دیگر این کاربری را ندارد و صرفا یک جاذبه گردشگری است که در بالای آن نیز یک رستوران ساخته اند تا خدمات بهتری به توریست ها ارائه شود.
برج گالاتا

تاریخچه برج گالاتا

برج گالاتا در قرن پانزدهم میلادی به سبک رومیان ساخته شد و بارها آن را تغییر کاربری دادند. از نکات مهمی که در رابطه با برج گالاتا وجود دارد این است که بارها توسط زلزله و آتش سوزی تخریب شد و آن را دوباره سازی کردند. مهمترین بازسازی که روی برج گالاتا انجام شد در سال 1965 میلادی بود که دولت آن را انجام داد. سقف برج گالاتا از مهمترین قسمت هایی بود که طی این بازسازی تغییر اساسی کرد. امروزه برج گالاتا کاملا سالم است و بازدید از آن مشکلی ندارد و گردشگران می توانند به راحتی از پله های آن بالا رفته و به تماشای مناظر محله گالاتا و پل گالاتا و تنگه بسفر بپردازند.
برج گالاتا

معماری برج گالاتا

همانطور که اشاره کردیم برج گالاتا به سبک رومیان ساخته شد و از سطح آبها (با ارتفاع خود بنا) دقیقا 66.90 متر ارتفاع دارد که این عدد بدون گنبد آن می باشد. این یک سکوی بازدید هم دارد که مقصد اصلی بازدیدکنندگانی است که از گالاتا دیدن می کنند. گالاتا در سالی که ساخته شد بلندترین سازه منطقه بود و هنوز هم لوکیشن خوبی برای عکاسی دارد و توصیه می کنیم که اگر از آن بازدید می کنید حتما دوربین عکاسی یا اسمارت فون خوب همراه داشته باشید. برج گالاتا روی یک تپه ساخته شده که 61 متر از سطح آبها بالاتر است به همین خاطر ارتفاع آن بیشتر به نظر می رسد. نکته ی دیگری که درباره این برج گفته می شود زخامت دیوارهای آن است که با توجه به نظامی بودن برج جای تعجبی ندارد. در اطراف برج گالاتا چند کافه محلی وجود دارد که سعی شده سبک و سیاق سنتی آنها حفظ شود، اگر اهل نوشیدن چای در استکان های کمرباریک هستید این کافه ها مکان های مناسبی هستند.
برج گالاتای استانبول

آدرس برج گالاتا

ترکیه، استانبول، بی اوغلو، محله گالاتا، برکت زاده
برج گالاتا در استانبول
پست های مشابه
برچسب ها
تور استانبول


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر