مجله گردشگری
امتیاز دهید :

معرفی غذاهای ترکی

معرفی غذاهای ترکی
تاریخ : 1398/10/10 / تعداد بازدید : 1255/ نویسنده : فلات پارس گیتی
کشور ترکیه به خاطر داشتن ویژگی های مختلفی مشهور است اما دو مورد از آنها غیرقابل انکار است، غذاهای ترکی خوشمزه و مراکز خرید استانبول که پر هستند از پوشاک با قیمت مناسب. من چندی پیش در مقاله ای کوتاه در رابطه با خرید در ترکیه برایتان توضیح دادم و امروز هم قصد دارم شما را با برخی از غذاهای ترکی که با ذائقه ایرانی ها همخوانی دارند، آشنا کنم.

معرفی غذاهای ترکی

در ادامه این مطلب از آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی همراهم بمانید و مطمئن باشید اگر قصد خرید تور استانبول را دارید، یا رویای سفر به استانبول یا حتی شهرهایی مثل وان را در سر می پرورانید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود، پیشنهاد می کنم اگر تور نوروز استانبول 99 را خریده اید به هیچ وجه ادامه را از دست ندهید.

دونر کباب ترکی

دونر که ما ایرانی ها آن را با نام کباب ترکی می شناسیم، بی تردید بهترین غذای ترکی است، البته اگر از طعم گوشت قرمز لذت می برید. در ایران دونر با گوشت مرغ نیز یافت می شود اما این موضوع در ترکیه کمتر به چشم می خورد. توصیه می کنم که به هریک از شهرهای ترکیه که سفر می کنید، دونر را امتحان کنید. مهم نیست که تورهای گرانی مثل تور آنتالیا را خریداری کرده اید و یا با تور زمینی وان راهی این کشور شده اید، اگر کباب ترکی را امتحان نکنید، پشیمان خواهید شد.

دونر کباب ترکی

انواع کباب ترکی

ترکیه بهشتی برای علاقه مندان به کباب است زیرا انواع کباب ها در این کشور به راحتی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. از آنجایی که می خواهم این مقاله تلفیقی از سبک های مختلف غذایی ترکی باشد تمامی کباب ها را یک به یک معرفی نمی کنم و فقط به همان دونر مشهور بسنده می نمایم اما در این بخش از محبوب ترین کباب های ترکی نام می برم و به شدت توصیه می کنم که در سفرهایتان آن ها را امتحان نمایید یا تفاوت کباب های ترکی و ایرانی را متوجه شوید. شیش کباب، اسکندر کباب، بیف کوفته کباب، اورفا کباب، علی نازیک، تاووک شیش (شبیه کباب چنجه اما با مرغ) و... مشهورترین کباب های ترکی هستند. پیشنهاد می کنم که در رستوران های خوب و معتبر طعم کباب های ترکی را امتحان کنید و یا به رستوران های محلی و دوستانه بروید تا کباب های خوبی در اختیارتان قرار بگیرد.

کباب های ترکی

پیتزا ترکی

حتی اگر تا به حال به ترکیه سفر نکرده باشید، شاید باز هم پیتزاهای ترکی را دیده باشید، پیتزاهایی که به شکل قایق هستند. پیتزاهای ترکی با نام پیده مشهور هستند و عنوان گوناگونی دارند. از پیده ها در تمامی وعده های غذایی روزانه می توانید استفاده کنید، پیده های صبحانه حاوی موادی چون تخم مرغ و پنیر و اسفناج هستند و پیده هایی که برای ناهار و شام آماده می شوند مواد سنگین تری دارند. ناگفته نماند که پیتزاهای ترکی به نسبت پیتزاهای ایرانی بسیار سبک تر می باشند.

ماهی در ترکیه

از آنجایی که بسیاری از شهرهای ترکیه ساحلی هستند، غذاهای دریایی رواج زیادی در این کشور دارند. اگر با تور ترکیه راهی استانبول می شوید، توصیه می کنم که در یکی از رستوران های نزدیک تنگه بسفر طعم ماهی های کبابی تازه را امتحان کنید، ماهی هایی که به قدری خوش طعم هستند که اگر اهل شمالگردی باشید، یاد طعم ماهی کبابی های عباس آباد را برایتان زنده می کنند. استانبول از نظر غذاهای دریایی بسیاری غنی است و سایر خوراکی های دریایی چون لابستر، صدف و میگو و... نیز به راحتی در رستوران ها سرو می شوند به طوری که اغلب رستوران هایی که در اطراف پل گالاتا هستند چنین غذاهایی دارند و مواد اولیه خود را به صورت روزانه در محل صید و سرو می کنند.

غذای ترکی

املت ترکی

مردم ترکیه و ایران از نظر فرهنگی تشابهات زیادی با هم دارند و شاید این موضوع نیز در علاقه ایرانیان به سفر به ترکیه بی تاثیر نبوده است. بی تردید غذا بخش مهمی از فرهنگ یک ملت است. یکی از غذاهایی که نمایانگر ترکیب فرهنگ نا و مردم ترکیه است املت ترکی می باشد که در آن کشور با نام منه‌من شناخته می شود. مواد اولیه این غذا تخم مرغ، فلفل سبز، گوجه فرنگی بلند شده یا رب گوجه فرهنگی هستند که با ادویه های مختلف مانند فلفل سیاه و قرمز و نمک طعم دار می شوند. املت ترکی را به کسانی که به صبحانه خود اهمیت می دهند توصیه می کنم، به خصوص که در ترکیه این غذا در کنار نان ترکی سرو می شود.

املت ترکی





ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر