مجله گردشگری
امتیاز دهید :

پیش از سفر درباره قوانین ارمنستان بیشتر بدانید + نکات ضروری

پیش از سفر درباره قوانین ارمنستان بیشتر بدانید + نکات ضروری
تاریخ : 1402/01/03 / تعداد بازدید : 2557/ نویسنده : فلات پارس گیتی
ارمنستان یک کشور با تاریخ کهن و ارزشمند و خاستگاهی آکنده از جاذبه های توریستی هیجان انگیز است، قوانین این کشور با توجه به پیشینه تاریخی و الزامات اساسی مربوط به مسئولیت های نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن، وضع گردیده اند. در همین راستا قوانین ارمنستان با در نظر گرفتن ضوابط و شرایطی که یک کشور توریست پذیر نیازمند آن است، باید مورد توجه گردشگران ایرانی نیز باشد. این قوانین عبارتند از...

با اهمیت ترین قوانین ارمنستان

ارمنستان یکی از خاستگاه های پرطرفدار میان گردشگران ایرانی در ایام مختلف سال به جهت رهنوردی است. سفر به ارمنستان، همینطور به عنوان یکی از تفریح های باب شده میان گردشگران ایرانی شناخته می شود؛ تور ارمنستان با توجه به نزدیکی این کشور با ایران عزیزمان و همچنین وجود راه های زمینی و هوایی برای سفر، به شیوه ی تور زمینی ارمنستان و یا تور هوایی ارمنستان برگزار می گردد، از همین رو دانستن قوانینی که این کشور برای شهروندان خود و همینطور توریست هایی که به این دیار به قصد سفر و گردشگری پای می نهند، وضع کرده است؛ برای هر فرد باید دارای اهمیت باشد. 

پرچم کشور ارمنستان

داروهای کدئین دار و یا غیرمجاز

کشور ارمنستان نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان، بابت حمل داروهای غیرمجاز و یا داروهای کدئین دار برای مسافران محدودیت هایی را ایجاد کرده است، به همین منظور اگر نیاز دارید تا هنگام سفر به ارمنستان از داروهایی خاص مانند قرص های مسکن یا ... استفاده کنید، بهتر است حتما نسخه پزشک خود را همراه داشته باشید و همچنین از سفارت ارمنستان در ایران سوالات خود در این زمینه را بپرسید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید.

 

  • آدرس سفارت جمهوری ارمنستان در ایران: تهران، شهریار، پلاک1

نامحترم شمردن بانوان غیرقانونی است

بی احترامی، متلک پرانی، آزار و اذیت و ایجاد مزاحمت برای بانوان در هر کشوری ناشایست و غیر قانونی است. بر این اساس هرگونه نامحترم شمردن خانم ها در کشور ارمنستان برای شما جرایم سنگینی را از سوی پلیس به همراه می آورد.

همچنین شما می توانید برای سفر به صورت زمینی به شهر ترابزون ترکیه نیز با آژانس فلات پارس گیتی در تماس باشید

گواهینامه رانندگی

با توجه به نزدیکی مرز زمینی ایران و ارمنستان، گاهی مسافران تور ارمنستان زمینی با ماشین شخصی را برای روش سفر خود بر می گزینند، از این رو مسافر بایستی حتما مدارک بین المللی خود بابت سفر با ماشین را همانند گواهینامه بین المللی، همراه خود داشته باشد. اگر این نوع گواهی نامه رانندگی را ندارید، می بایست نسبت به اخذ آن از مراکز رسمی مربوطه اقدام نمایید.

 

اگر در رابطه با سفر به ارمنستان با ماشین شخصی اطلاعات بیشتری نیاز دارید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم:

قانون حمل دارو در ارمنستان

آواز و رقص ممنوع!

جالب است بدانید آواز و رقص و جشن و پایکوبی در خیابان های ارمنستان، هنگام نیمه شب ممنوع است و جریمه های سختی را در پی دارد، البته استثناهایی در این زمینه وجود دارد که مربوط به مجوزهایی است که دولت این کشور اعطا می نماید، به همین جهت اماکنی وجود دارند که می توانید در آنجا، آواز بخوانید و برقصید و سفری لذت بخش را تجربه کنید. برای دانستن این نکته بهتر است حتما از لیدر مجرب تور خود اطلاعات کامل را بدست آورید.

یکی دیگر از شهرهای جذاب برای ما ایرانیان شهر وان است که میتوانید تورهای همه روزه ی وان آژانس فلات پارس را مورد بررسی قرار دهید.

تور ارزان ارمنستان

زد و خورد در خیابان ها

درگیری و زد و خورد در خیابان های ارمنستان یک موضوع حیاتی از لحاظ جرایم و تاوانی است که انتظار شما را خواهد کشید، بنابراین پیشنهاد می کنیم هرگز در درگیری های خیابانی خود را دخالت ندهید و درصورت بروز هرگونه مشکل در این شرایط، مشکلتان را با پلیس های خیابانی حل نمایید.

درصورت درگیری و خدایی ناکرده مواجه با مشکلی حقوقی در سیستم قضایی کشورهای خارجی، روند دادرسی شما بسیار پیچیده و سخت خواهد بود. شاید قضیه ای که در یک کشور با جریمه مالی حل و فصل گردد در کشوری دیگر به گونه ی سخت تر مورد قضاوت و بررسی قرار گیرد. پس بهتر است حتما در حدود اختیارات خود به عنوان توریست گام بردارید و تمامی امور حقوقی خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری نمایید.

قوانین قضایی در ارمنستان

خط عابر پیاده

تردد از وسط خیابان و مکان هایی که به جهت عبور عابرین پیاده نشان مشخصی ندارد، در کشور ارمنستان ممنوع است و انجام این کار به احتمال زیاد موجب جریمه شدن شما خواهد شد. بنابراین بهتر است از خط کشی عابر پیاده و پیاده رو ها برای تردد خود استفاده کرده تا از ایمنی در سفر هم برخوردار باشید.

در این مطلب نیز می توانید همه چیز درباره سفر زمینی به ارمنستان را پیدا کنید

بهداشت را رعایت کنید!

با شیوع ویروس کرونا، الزام بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در همه کشورهای جهان به یک اندازه توجه شده است. بنابراین زدن ماسک در محیط های شلوغ و رعایت نظافت در محیط شهری امری قانونی و انسانی است. در ارمنستان رعایت اصول بهداشتی و نریختن زباله های خود در خیابان امری مهم است که باید حتما توسط گردشگران ملاحظه گردد. این کار در قدم اول نه برای جلوگیری از جریمه شدن، بلکه بابت نشان دادن فرهنگ اصیل و رفتار درست شما خواهد بود.

سلامت در سفر

مصرف نوشیدنی دارای الکل

مصرف نوشیدنی های الکلی در کشور ارمنستان جایز است، اما این کار باید در مکان های به خصوصی که مشخص شده هستند انجام گیرد، به عنوان مثال در هر جای از خیابان و یا هنگام رانندگی و در برخی از هتل ها، استفاده از این نوع نوشیدنی ها ممنوع بوده و ممکن است جرایم سنگینی برایتان به همراه داشته باشد. به جای نوشیدن الکل در مناطق مختلف ارمنستان بهتر است با جاذبه های مختلف کشور ارمنستان بیشتر آشنا شوید.

دانستن شماره تلفن های ضروری ارمنستان امری مهم است:

بی احترامی به سنت و مذهب ممنوع است

هرگونه بی احترامی و توهین و تمسخر به تاریخ، سنت و مذهب ارمنی ها نه تنها باعث دلخوری شدید مردم ارمنستان می شود، بلکه مجازات شدیدی را در پی دارد. نسل کشی ارمنی ها، کلیساها و مواردی از این دست جزو خط قرمزهای این کشور تاریخی محسوب می گردد.

یادمان نسل کشی ارمنی ها

پوشش مناسب در کلیسا

هنگام بازدید از کلیساهای ارمنستان که جلوه ای از زیبایی های تاریخی و معماری تحسین برانگیز را نشانه رفته است، باید از پوشش مناسب و دارای موازین اخلاقی استفاده نمایید. رعایت این نکته بسیار مهم برای آقایان و بانوان به یک اندازه برابر است و باید مورد نگرورزی قرار گیرد. شما میتوانید با رعایت پوشش مناسب به دیدن میدان جمهوری ارمنستان بروید.

ملاحظه قوانین ارمنستان هنگام ورود به خاک این کشور

در این مقاله سعی کردیم به با اهمیت ترین قوانین ارمنستان که ممکن است ندانستن آنها موجب ایجاد مشکلاتی برای شما هنگام سفر و تفریحتان در این کشور شود، بپردازیم. بنابراین خواهشمندیم چه هنگام سفر به ارمنستان و چه سفر به هر جای دیگر، حتما قانون های مهم کشور مقصد را در نظر گرفته و نظم را به برنامه گردشگری خود آغشته نمایید.

قوانین کشورهای خارجی هنگام سفر

پست های مشابه


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
شیرین یک سال قبل
لغو
پاسخ
0-

تور ارمنستان رو خریداری کردم و بابت انتخابم راضی ام

مرتضی یک سال قبل
لغو
پاسخ
0-

دمتون گرم خیلی با این مقاله حال کردم تشکر فراوان

عباس ص یک سال قبل
لغو
پاسخ
0-

بسیار مطلب عالی و مفیدی بود. چه عجب گوگل سرچ خوبی بهم داد ممنونم

captcha
ارسال نظر