مجله گردشگری
امتیاز دهید :

یادمان نسل کشی ارامنه در ایروان

یادمان نسل کشی ارامنه در ایروان
تاریخ : 1399/01/26 / تعداد بازدید : 1628/ نویسنده : فلات پارس گیتی
یادبود قربانیان نسل‌کشی ارمنی‌ها یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری در سراسر ارمنستان است که تاریخ و فرهنگ غنی مردم این کشور را با آهنگی حزن انگیز برای توریست ها و بازدیدکنندگان داخلی روایت می کند. در سال 1915 میلادی به دستور حکام امپراتوری عثمانی کشتار بزرگی در ارمنستان به راه افتاد که طی آن بسیاری از ارامنه جان باختند.

یادمان نسل‌ کشی ارامنه در ایروان

کشتاری و خرابی هایی که در این دوران انجام شد به قدری وسیع بود که از آن واقعه با عنوان نسل کشی ارامنه یاد می شود. در سال 1965 میلادی به مناسبت پنجاهمین سالگرد کشته شدگان آن واقعه در ایروان بنایی ساخته شد که با نام یادمان نسل کشی ارامنه از آن یاد می شود. این یادمان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان است که خریداران تور ارمنستان نیز از آن دیدن می کنند، به همین خاطر اینبار در فلات پارس گیتی به معرفی این سازه می پردازیم.

معرفی یادمان نسل کشی ارامنه

نام یادمان نسل کشی ارامنه در زبان ارمنی زیزِرْناکابرْت است که اگر بخواهیم آن را تحت اللفظی معنا کنیم، معادل قلعه پرستوها می شود. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، یادمان ارامنه از 12 ستون تشکیل شده که از بالا به سوی یکدیگر تمایل دارند. 12 ستون این بنا یادمان 12 استان ارمنستان است که نسل کشی ارامنه در آنها رخ داد.
در میان 12 ستون این بنا شعله ای وجود دارد که آن را طوری ساخته اند تا هیچ گاه خاموش نشود. به عبارت دیگر هدف از ساخت بنای یادمان نسل کشی همانگونه که از نامش مشخص است؛ زنده نگهداشتن یاد آنانی بود که در آن غارت ظالمانه جان خود را از دست دادند. نام پرستو را هم به این دلیل برای یادمان انتخاب کرده اند زیرا معتقد هستند که پرستو حتی اگر خانه اش ویران شده باشد، باز هم به آشیانه باز می گردد.
ستون های یادمان نسل کشی ارمنی ها 44 متر ارتفاع دارد که در جوارش نماد زایش و شکوفایی نیز به چشم می خورد. به صورت کلی با بازدید از این بنا اطلاعات زیادی در رابطه با تاریخ تاریک کشور ارمنستان در دوران عثمانی ها کسب خواهید کرد.

حقایقی جالب درباره یادمان نسل کشی ارامنه

یادمان نسل کشی ارامنه از آن بناهایی است که باید آن را ببینید تا جو آن را درک کنید و هرچه وصفش کنیم نمی توان جان کلام را ادا کرد با این وجود آن را به صورتی کلی معرفی کردیم و در اینجا نیز برخی ویژگی های آن را که برای گردشگران خارجی جذاب است را مرور می کنیم.
در محوطه یادمان نسل کشی ارمنستان یک ردیف درخت وجود دارد که توسط مقامات کشورهای مختلف کاشته شده زیرا آنها علاقه مند بودند که همدردی خود را در زمینه وقوع آن نسل کشی خونین ابراز کرده باشند.
چشم انداز هوایی یادمان نسل کشی ارامنه شبیه به یک قصر است.
اسقف و پاپ های متعددی از یادمان نسل کشی دیدن کرده اند.
هر سال در زمان سالروز نسل کشی ارامنه برنامه های مختلفی در این مکان انجام می شود که به نوعی جاذبه گردشگری نیز هستند.
مدیر سازه نسل کشی ارامنه فردی به نام هایک دمویان است.
سازندگان نسل کشی ارامنه کالاشیان و مکرچیان نام داشتند.
نسل کشی که توسط امپراتوری عثمانی انجام شد یکی از وحشیانه ترین نسل کشی های دنیا محسوب شده است.
فقط از ساعت 10:30 تا 3:30 می توانید از یادمان نسل کشی ارامنه دیدن کنید.
در نسل کشی ارامنه 1.5 میلیون نفر جان باختند.
در محوطه یادمان نسل کشی ارامنه دیواری 100 متری وجود دارد که روی آن نام شهر و روستاهایی که نسل کشی در آنها رخ داده نوشته شده است.
در محوطه یادمان نسل کشی ارامنه و در نزدیکی دیوار بخشی نیز به نمایش پلاک ها اختصاص داده شده که برای تسکین بازماندگان کشته شدگان آن واقعه ساخته شده است.
در مرکز یادمان نسل کشی ارامنه یک دایره با عمق 1.5 متر ساخته اند که شعله ابدی در آن قرار دارد.

آدرس و هزینه بازدید یادمان نسل کشی ارامنه

اگر در حال برنامه ریزی برای سفر به ارمنستان هستید و حتی تور زمینی ارمنستان را خریداری کرده اید، خوب است بدانید که بازدید از یادمان نسل کشی رایگان است بنابراین شما می توانید بدون پرداخت ورودی از یکی از معروف ترین آثار ثبت شده در یونسکو در ایروان دیدن کنید.
آدرس یادمان نسل کشی ارامنه: ارمنستان، ایروان، بزرگراه یادمان Tsitsernakaberd




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر