مجله گردشگری
امتیاز دهید :

کاسکاد ایروان ارمنستان

کاسکاد ایروان ارمنستان
تاریخ : 1399/01/19 / تعداد بازدید : 1500/ نویسنده : فلات پارس گیتی
ایروان مهمترین شهر در ارمنستان است که گردشگران ایرانی به صورت زمینی و هوایی به آن سفر می کنند. اگر برای نخستین بار به ارمنستان سفر می کنید، خوب است بدانید که شهر ایروان به عنوان پایتخت این کشور دارای چند جاذبه‌ی گردشگری است که به نمادهایی برای معرفی کشور ارمنستان تبدیل شده اند.

کاسکاد ایروان ارمنستان

مهم نیست با تور زمینی ارمنستان به این دیار بروید یا تور هوایی ارمنستان را بخرید در هر دو صورت حتما بازدید از این نمادها در برنامه سفر شما قرار خواهد گرفت. یکی از نمادهای ایروان کاسکاد نام دارد که در این سفر مجازی آژانس فلات پارس گیتی به معرفی آن خواهیم پرداخت؛ شما را به ادامه دعوت می کنیم.

کاسکاد ایروان چیست؟

کاسکاد Cascade که با نام هزار پله ارمنستان نیز شناخته می شود، از مشهورترین دیدنی های ایروان است که حتما تصاویری از آن را دیده اید. کاسکاد 118 متر ارتفاع دارد و به عنوان بهترین لوکیشن عکاسی در ایروان شناخته می شود. در سال 1971 میلادی شروع به ساخت این پلکان کردند و در نهایت در سال 1980 میلادی کار ساخت آن به پایان رسید.
کاسکاد درست در مرکز شهر ایروان واقع شده و در پارکی به نام هافتناک قرار دارد. توریست های خارجی به کاسکاد به عنوان جایی زیبا برای عکاسی و سلفی گرفتن می نگرند اما بومی ها از آن به عنوان مکانی برای دورهمی های شبانه نگاه می کنند. اگر علاقه ای به بالا رفتن از پله ندارید یا به خاطر وضعیت جسمانی چنین امکانی برای شما فراهم نیست، باز هم کاسکاد می تواند جای خوبی برای شما باشد زیرا در کنار این پلکان سنگی، پله برقی نیز وجود دارد تا همه بتوانند به فراز آن صعود کرده و از چشم اندازش لذت ببرند.
زیبایی ها و دلیل شهرت کاسکاد فقط به چند پله ختم نمی شود بلکه این مکان دارای یک موزه معروف به نام موزه هنر کافسجیان نیز هست که بیشتر از آن برای شما عزیزان خواهم گفت.

کاسکاد ایروان

موزه هنر کافسجیان ایروان

موزه هنر کافسجیان در سال 2009 میلادی افتتاح شد این مکان در حقیقت یک مجموعه است که از آن برای اجرای کنسرت، نمایش فیلم های مختلف و به نمایش گذاشتن آثار هنری گوناگون استفاده می کنند. موزه هنر کافسجیان بر خلاف تصور عموم از موزه، جایی بسیار پرطرفدار برای جوانان ارمنی است تا در کنار دوستانشان اوقات خوبی را سپری کنند. اگر هنگام غروب آفتاب از موزه هنر کافسجیان دیدن کنید، اغلب آوای گوش نواز موسیقی محلی یا موسیقی های مدرن امروزی یا گیتار را خواهید شنید که فضا را جذاب تر می کنند.
خوشبختانه بر اساس آخرین اطلاعاتی که در دست داریم، برای ورود به موزه هنر کافسجیان نیازی به پرداخت هزینه ورودی نیست و همه می توانند به راحتی از آثار هنرمندان دیدن کرده و از محیط لذت ببرند.

موزه هنر کافسجیان ایروان

تفریحات در کاسکاد ایروان

هیچ شکی نیست که همراهی با بومیان ایروان و گشت و گذار در محوطه ی کاسکاد بهترین تجربه شما در هنگام بازدید از این سازه می باشد اما انجام تفریحات دیگری نیز در این مکان پذیر است. مجسمه های متعددی در کاسکاد وجود دارند که توسط هنرمندان معاصر طراحی و ساخته شده اند که بازدید از آنها بسیار جذاب خواهد بود. در طبقه همکف کاسکاد فروشگاه های زیادی برای خرید سوغات موجود هستند که اجناسی با کیفیت را عرضه می کنند. یک کتابخانه نیز در کاسکاد وجود دارد که استفاده از آن برای عموم آزاد است. در کنار موارد پیشین، خوب است که پدر و مادرها نیز بدانند که در کاسکاد محیط کوچکی برای بازی فرزندان شان نیز وجود دارد که گردش را برای آنها لذت بخش تر خواهد کرد.
کافه و رستوران های متعددی نیز در اطراف کاسکاد وجود دارند که صندلی در فضای باز را در اختیار میهمانان خود قرار می دهند و توصیه می کنیم در آن ها خود را به صرف یک نوشیدنی دعوت کنید و در فضای باز از دیدن مجسمه هایی مانند سه مجسمه برنزی و گربه ها لذت ببرید.

تفریحات در کاسکاد ایروان

آدرس و هزینه بازدید از کاسکاد ایروان

همانطور که اشاره کردیم برای بازدید از کاسکاد نیاز به خرید بلیت نیست اما در نظر داشته باشید که برای ورود به بخش نمایشگاه های موقت باید هزینه پرداخت کنید که این هزینه ها گاهی تا 1000 دلار نیز هست.
اگر علاقه مند به بازدید از کاسکاد هستید، می توانید از تور لیدر خود کمک بگیرید تا بهترین راه رسیدن به آن را از مقصد به شما نشان بدهد در غیر این صورت می توانید از آدرس زیر کمک بگیرید.

کاسکاد ایروان

آدرس کاسکاد

فراموش نکنید که همواره امکان خرید تورهای ارزان ارمنستان در فلات پارس گیتی به عنوان مجری مستقیم تور ارمنستان برای شما مهیا است و کارشناسان ما پاسخگوی سوالات خواهند بود.

آدرس کاسکاد: ارمنستان، ایروان، خیابان تامانیان


پست های مشابه
برچسب ها
تور ارمنستان