مجله گردشگری
امتیاز دهید :

بازار ورنیساژ ایروان

بازار ورنیساژ ایروان
تاریخ : 1399/02/01 / تعداد بازدید : 1919/ نویسنده : فلات پارس گیتی
خرید بخشی جدا نشدنی از سفر بسیاری از ایرانیان است و اغلب بانوان در این موضوع گوی سبقت را در دست دارند. به دلیل پایین بودن ارزش ریال شاید خرید زیاد از ارمنستان و به ویژه شهرهای بزرگ این دیار مانند ایروان کار عاقلانه ای به نظر نرسد اما باز هم می توان بازارهایی را یافت که خرید از آنها مهیج و به صرفه باش

بازار ورنیساژ در ایروان یکی از همین دست بازارها به شمار می آید که امروز در این سفر از فلات پارس گیتی می خواهیم آن را برای شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید تور ارمنستان را دارید و به خرید هم علاقه مند هستید، در رابطه با بازدید از آن نیز تصمیم گیری نمایید.

معرفی بازار ورنیساژ ایروان

ورنیساژ یک بازار در فضای باز است که در آن غرفه های متعددی ساخته اند. این بازار در گذشته حالتی شبیه به جمعه بازارهای ایران داشت اما رفته رفته وسیع شد و رو به پیشرفت گذاشت. ورنیساژ بازاری است که تولید کننده های محلی آثار خود را در آن عرضه می کنند. از تابلوهای نقاشی کوچک و بزرگ گرفته تا مرغ و خروس و جواهرات دست ساز و لباس و ... را می توانید در ورنیساژ ببینید و در صورت تمایل خریداری کنید. از آنجایی که فروشندگان کالاها در این بازار اغلب سازندگان آنها هستند، کمتر پیش می آید که بتوانید با چانه زنی، کالاها را با قیمت پایین تری خریداری کنید اما به طور کلی قیمت کالاها در ورنیساژ بسیار مناسب تر از مراکز خرید ایروان می باشد.
بازار ورنیساژ در امتداد خیابانهای آرام و بوزند است و حدود 350 متر طول دارد. گردشگران خارجی علاقه زیادی به بازدید از ورنیساژ نشان می دهند زیرا می توانند در آن از آثار هنری مردم ارمنستان به صورت رایگان بازدید کنند و حتی با سازنده ها به گپ و گفت بنشینند.

بازار ورنیساژ ایروان ارمنستان

داستان شکل گیری بازار ورنیساژ ارمنستان

کالاهای بازار ورنیساژ ایروان با تمام توضیحاتی که ارائه دادیم این سوال به وجود می آید که به زبان عامه "واقعا از بازار ورنیساژ چی بخریم؟". بازار ورنیساژ پر است از آثار هنری اما مهمترین کالاهایی که همیشه در آن وجود دارد و اغلب آنها را به عنوان سوغات از ارمنستان می خرند عبارت اند از آثار منبت کاری و چوبی و نقاشی های هنری، فرش های سنتی، مجموعه های قدیمی سکه و مدال، کتاب، جواهرات، آلات موسیقی، لوازم الکترونیک و صد البته حیوانات خانگی که قاعدتا به عوان سوغات مناسب نیستند.

بازار ورنیساژ ایروان ارمنستان

آدرس و هزینه بازدید از بازار ورنیساژ

بازار ورنیساژ در برنامه سفر تورهای گردش شهری وجود دارد اما اگر توری که شما خریده اید بازدید از این بازار را نداشت یا خودتان دوست داشتید که به تنهایی از آن بازدید کنید و یا حتی برنامه سفر شما با زمان باز بودن بازار و گشت شهری هماهنگی نداشت، باید بگوییم که به راحتی می توانید خود را به ورنیساژ برسانید. فقط نباید فراموش کنید که 7:00 تا 18:00 می توانید برای بازدید از ورنیساژ اقدام نمایید. برای رسیدن به بازار ورنیساژ می توانید از مترو استفاده کنید و در ایستگاه میدان جمهوری از مترو پیاده شوید. ایستگاه ذکر شده تا بازار ورنیساژ 2 دقیقه پیاده روی زمان لازم دارد و با چند قدم به مقصد خواهید رسید. بازار ورنیساژ نیز وروی ندارد و می توانید فقط در آن از تماشای آثار لذت ببرید و خریدی هم انجام ندهید.
آدرس بازار ورنیساژ: ارمنستان، ایروان، خیابان بوزند

بازار ورنیساژ ایروان ارمنستان


پست های مشابه
برچسب ها
تور ارمنستان


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر