مجله گردشگری
امتیاز دهید :

شهرهای ارمنستان

شهرهای ارمنستان
تاریخ : 1399/02/24 / تعداد بازدید : 1455/ نویسنده : فلات پارس گیتی
ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که در سال گذشته ایرانیان بسیاری سفر به آن را تجربه کردند. تورهای ارمنستان اغلب به مقصد ایروان هستند اما اگر تور زمینی ارمنستان را خریداری کنید ممکن است از شهرهای دیگر این کشور دیدن نمایید و یا این که از ابتدا مقصد شما شهر دیگری باشد؛ همچنین باید در نظر داشته باشیم که ایروان مقصد بک پکرها نیست و آنها ترجیح می دهند سایر شهرهای ارمنستان را کشف کنند به همین خاطر اینبار قصد دارم تا برخی از معروف ترین شهرهای ارمنستان را به شما عزیران معرفی کنم.

به یاد داشته باشید که آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی مجری مستقیم تور ارمنستان است و شما همواره می توانید تورهای این مقصد را با بهترین و ارزان ترین قیمت از ما خریداری کنید و لذت یک خرید بی واسطه را بچشید.
اگر علاقه مند هستید که بیشتر با شهر ایروان آشنا شوید، در یک سفر دیگر به معرفی این شهر خوش آب و هوا پرداخته ام و شما را دعوت می کنم تا از معرفی شهر ایروان ارمنستان دیدن کنید زیرا در اینجا به معرفی این شهر نمی پردازیم.

شهر گیومری ارمنستان

گیومری Gyumri بعد از ایروان مشهورترین و پرجمعیت ترین شهر در کشور ارمنستان به شمار می رود. گیومری در شمال غربی ارمنستان قرار دارد و فاصله آن تا ایروان 126 کیلومتر است. این شهر دیدنی های بسیار جذابی دارد و توصیه می کنیم که اگر اهل سفرهای زمینی هستید، از ایروان به گیومری بروید که هم مسیر زیبایی دارد و هم شهری دوست داشتنی است. شهر گیومری از سده پنجم پیش از میلاد وجود داشته و آن زمان با نام کومایری آن را می شناختند اما پس از استقلال ارمنستان و فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی نامش را به گیومری تغییر دادند.

شهر گیومری ارمنستان

شهر واغارشاپات ارمنستان

واغارشاپات Vagharshapat یکی دیگر از شهرهای ارمنستان است و راستش را بخواهید من هر زمانی که نامش را می شنوم به این فکر می کنم که چقدر نام ها در ارمنستان برایم جالب هستند، از نام شهرها گرفته تا آدم ها و حتی جاهای دیدنی.
این شهر را به مذهبی بودن مردمش می شناسند به عبارتی دیگر مذهب بیش از سایر شهرهای ارمنستان در این شهر موج می زند و همین موضوع باعث شده که واغارشاپات پر باشد از کلیساهای دیدنی. واغارشاپات در استانی به نام آرماویر قرار دارد که در سمت غرب شهر ایروان واقع شده است. کلیسای اچمیادزین که یکی از معروف ترین عبادتگاه ها در سراسر ارمنستان به شمار می رود و در شهر واغارشاپات قرار دارد و به نظر من وجود آن شهر را حتی زیباتر از ایروان کرده است.

شهر واغارشاپات ارمنستان

شهر کاپان ارمنستان

کاپان نیز می تواند مقصد خوبی برای سفرهای شما باشد زیرا طبیعتی بسیار زیبا دارد. این شهر در جنوب غربی کشور ارمنستان واقع شده و تقریبا در جنوب شهر ایروان است. اگر به قصد طبیعتگردی به امرنستان می روید، توصیه ما سفر به کاپان است زیرا می توانید در جنگلهایش قدم بزنید و از آب تنی در رودخانه لذت ببرید. بد نیست بدانید که در زمانی که ارمنستان تحت نظر حکومت شوروی بود این شهر با نام قاپان شناخته می شد. اسنادی که در دست ماست نشان می دهد که اولین بار سده پنجم پیش از میلاد بود که از کاپان یاد شد و درباره آن گفتند که یک زیستگاه کوچک است. در حقیقت دلیلی که سبب شهرت و آبادی شهر کاپان بود وجود معادن محسوب می شود که فرانسوی ها با سرمایه گذاری در این شهر معادن آن را فعال کردند.
حالا کاپان یک شهر نسبتا توریستی است که در آن هتل های خوبی ساخته اند و میدان مرکزی آن نیز همه ساله میزبان گردشگران خارجی و داخلی است.

شهر کاپان ارمنستان

شهر آرماویر ارمنستان

آرماویر Armavir Province یکی از استان های ارمنستان است که قدمت زیادی دارد. این استان در سمت غرب شهر ایروان است و از آن جاهایی به حساب می آید که اگر اهل سفرهای زمینی باشید حتما برای شما جذاب خواهد بود. آرماویر از اولین پایتخت های کشور ارمنستان بود و هنوز هم بناهایی بسیار قدیمی در آن وجود دارد که می توانید از آنها دیدن نمایید. اگر در جستجوی شهری در ارمنستان هستید که تراکم جمعیت در آن کم باشد و بتوانید در فرصت مناسب از کلیساهای چشم نواز آن دیدن کنید یا در خیابان های سنگ فرشش قدم بزنید و در کافه های آن چند ساعتی را به نوشیدن چای بپردازید، آرماویر شهر مناسبی برای شما خواهد بود.

شهر آرماویر ارمنستان

 


پست های مشابه
برچسب ها
تور ارمنستان