مجله گردشگری
امتیاز دهید :

خانه آتاترک در ترابزون ترکیه

خانه آتاترک در ترابزون ترکیه
تاریخ : 1399/02/15 / تعداد بازدید : 1031/ نویسنده : فلات پارس گیتی
وقتی به ترابزون سفر کردم، واقعا دوست داشتم که خانه آتاترک را از نزدیک ببینم. برای کسانی که به سیاست علاقه ای ندارند یا از تاریخچه ترکیه بی خبر هستند باید بگویم که آتاترک همان کسی بود که باعث آزادی کشور ترکیه شد تا این کشور در سال 1932 مستقل شود.
وقتی در نهایت با تلاش های شبانه روزی توانستم تور ترابزون را خریداری کنم و به این شهر کمتر شناخته شده (برای ایرانی ها) بروم، تجارب جالبی به دست آوردم و نکات جالبی دیدم که همین موضوع سبب شد تا امروز تصمیم بگیرم تا شما همراهان آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی را هم در خاطراتم شریک کنم و از خانه آتاترک در ترابزون برایتان بگویم، در ادامه همراهم باشید.

معرفی خانه آتاترک در ترابزون

آتاترک (آتاتورک) در اغلب شهرهای کشور ترکیه دارای یک یا چند خانه بوده است که من همیشه سعی می کنم در سفرهایم به ترکیه از آنها دیدن کنم زیرا من عاشق آشنایی با مردان بزرگ و مشهور دنیا هستم و برایم مهم نیست که شخصیت آن فرد مثبت بوده یا منفی.
از آنجایی که ترابزون از شهرهای کوچک ترکیه به شمار می آید، خانه اصلی آتاترک در آنجا نبوده و در حقیقت شهردار ترابزون این خانه را به آتاترک هدیه داده بود. وقتی متوجه شدم که آتاترک در تمام طول عمرش تنها 2 روز را در این خانه سپری کرده کمی ناامید شدم اما بازهم به دیدن این خانه رفتم و هرگز هم از این تصمیمم پشیمان نشدم زیرا به نظر من خانه آتاترک در ترابزون بسیار دوست داشتنی است.
جالب این بود که در خانه متوجه شدم که آتاترک در نامه ای سرگشاده این بنا را به مردم شهر ترابزون واگذار کرده است اما در نهایت دختر او بود که مدیریت این خانه را برعهده گرفت. در واقع مشخص شد که وکلای آتاترک فراموش کردند که این ملک را در اموال آتاترک بگنجانند و همین بهانه ای بود تا پس از مرگ وی این بنا به موزه تبدیل شود.
خانه آتاترک در ترابزون در سال 1903 میلادی ساخته شد و بسیاری از مبلمان و وسایل موجود در آن متعلق به سال 1937 هستند. امروزه این خانه کاملا مبله است و از همه وسایل به نحوی عالی و در شرایط خوب نگهداری می شود. مراقبت صحیح و رسیدگی درست از خانه آتاترک به بازدیدکنندگان این موزه شانس می دهد تا با تاریخ معاصر ترکیه و شخصیت آتاترک به خوبی آشنا شوند، پس توصیه می کنم شما هم در سفرهای خود به این شهر از خانه آتاترک غافل نشوید.

خانه آتاترک در ترابزون ترکیه

قانون عجیب خانه آتاترک در ترابزون

قبل از این که درباره قانون عجیب خانه آتاترک در ترابزون برایتان بگویم باید بدانید که من عاشق عکاسی هستم و سالهاست که برای مطالب وب سایت خودم عکاسی می کنم و عکس ها را با شوق در آرشیو می چینم. در ترابزون از یکی از مسافران شنیدم که در خانه آتاترک اجازه عکاسی نمی دهند و اینجا بود که کمی ناراحت شدم اما همانطور که گفتم از این خانه بازدید کردم و خبر هم صحیح بود و به من اجازه عکاسی ندادند. خوشبختانه مشکلی با عکاسی من از فضای بیرونی خانه نداشتند اما دوربینم در تمام طول مدتی که شاهد زیبایی های معماری داخل بنا بودم دور گردنم قرار داشت و چه حیف که مجبورم عکس های اینترنتی را در اختیار شما قرار بدهم.

خانه آتاترک در ترابزون ترکیه

آدرس و بلیط خانه آتاترک ترابزون

اگر به ترکیه سفر کردی و حتی با یک تور زمینی ترابزون یا یک نوع تور ارزان ترابزون به این شهر رفتی برای دیدن خانه آتاترک باید 2 لیر ورودی پرداخت کنید که به نظر من ارزشش را داشت. خوشبختانه از نظر روز بازدید با مشکلی روبه رو نخواهید شد زیرا این موزه 7 روز هفته باز است و از ساعت 9:00 تا 17:00 می توانید وارد آن شوید.
من خودم با استفاده از نقشه گوگل و طرح سوال در وب سایت فاینداتور و کمک خواستن از کارشناسان این وب سایت توانستم با اتوبوس به خانه آتاترک برسم و گمان می کنم که شما هم با کمی جستجو و دقت بتوانید به راحتی مسیر هتل تا خانه آتاترک ترابزون را پیدا کنید، با این وجود می توانید از این آدرس نیز کمک بگیرید.
آدرس خانه آتاترک ترابزون: ترکیه، شهر ترابزون، بزرگراه وطن، خیابان کوشک

خانه آتاترک در ترابزون ترکیه
خوشحال می شوم که شما هم از حس خود با من بگویید که اگر به شما اعلام کنند که اجازه عکاسی ندارید، عکس العمل و احساس شما چه خواهد بود؟


پست های مشابه
برچسب ها
تور ارمنستان


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر