مجله گردشگری
امتیاز دهید :

تالار اپرای ایروان

تالار اپرای ایروان
تاریخ : 1399/02/06 / تعداد بازدید : 1323/ نویسنده : فلات پارس گیتی
تالار ملی اپرای ارمنستان و باله آلکساندر اسپنداریان که در میان ایرانیان با نام سالن اپرای ایروان شناخته می شود، یکی از جاذبه های گردشگری مشهور در کشور ارمنستان است. اگر تور ارمنسان را از آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی خریداری کرده اید و یا این که علاقه مند هستید به تنهایی به ایروان بروید، بازدید از این سالن اپرا می تواند سفر شما را خاطره انگیزتر کند. در ادامه همه چیز را درباره این شاهکار معماری و هنر برای شما خواهم گفت.

معرفی اپرای ایروان

سالن اپرای ایروان در سال 1933 میلادی ساخته شد اما به مرور زمان بارها آن را دوباره سازی و مرمت کردند. مهمترین دوباره سازی های این بنا در سال های 1953 و 2002 انجام شد تا امکان بازدید علاقه مندان از این مکان تا به امروز فراهم شود. نام این سالن را به خاطر بزرگداشت الکساندر اسپندیاریان به این نام خواندند و بد نیست بدانید که سازنده آن نیز الکساندر تامانیان نام داشت. با وجود آن که نام تالار الکساندر اسپندیاریان از ابتدا همین بود اما از همان زمان بومیان آن را با تالار اپرای ایروان ساختند و باعث شدند که حالا گردشکران خارجی نیز با اسم اپرا ایروان آشنا باشند.
در حقیقت این بنا از دو سالن اصلی تشکیل شده است که یکی 1400 صندلی و دیگری 1200 صندلی دارد. تالار بزرگتر برای اجرای نمایش های تئاتر استفاده می شود و از سالن کوچکتر برای نمایش های باله استفاده می کنند.
جالب است بدانید که نورپردازی تالار اپرای ایروان بسیار خوب انجام شده و شب ها یک لوکیشن جالب برای عکاسی به شمار می آید و از قسمت های مختلف شهر به خوبی دیده می شود؛ همچنین محوطه سرسبز و وسیعی هم دارد که برای تفریح در کنار دوستان و اعضای خانواده مکان مناسبی می باشد.

تالار اپرای ایروان ارمنستان

تاریخچه تالار اپرای ایروان

در تاریخ 28 نوامبر سال 1930 در سالگرد دهمین پیروزی انقلاب ارمنستان طرح ریزی شد و در تاریخ 20 ژانویه سال 1933 به صورت رسمی افتتاح شد و در همان دوران نیز یک سالن باله در آن به رقاصان باله اختصاص داد و اولین نمایش باله حرفه ای نیز در سال 1935 در آن اجرا شد. افتتاح این سالن تئاتر باله باعث ایجاد سبک جدید اپرا و باله های ملی در ارمنستان شد. برنامه باله سال 1935 یک اپرای منحصر به فرد ارمنی بود که توسط ارمن تیگریان در تئاتر اپرا ایروان غوغا به پا کرد و یک قدم بزرگ در تاریخ اپرا ارمنستان بود.
از زمان افتتاح سالن اپرای ارمنستان تا کنون بیش از 200 نمایش باله و تئاتر حرفه ای در این مجموعه اجرا شده است که هنرمندان از 20 کشور مختلف آن ها را به اجرا در آوردند؛ به عنوان مثال در روسیه، اسپانیا، لبنان، ایالات متحده، یونان و آلمان جزو کشورها فعال در این تالار اپرا بودند.

تالار اپرای ایروان ارمنستان

آدرس و هزینه بازدید از تالار اپرای ایروان

اگر به تماشای نمایش های باله یا تئاتر علاقه مند هستید، شک نکنید که تالار اپرای ایروان تجربه ای بسیار خوب برای شما خواهد بود اما در غیر این صورت بازدید از معماری و فضای این مجموعه نیز می تواند برای هر کسی جالب باشد؛ برای دسترسی از تالار اپرای ایروان می توانید از تور لیدر تور خود کمک بگیرید یا از بخش اطلاعات اقامتگاه یا هتل محل اقامتتان سوال کنید تا بهترین راه را به شما نشان بدهند یا در بخش نظرات مبدا خود را با ما در میان بگذارید تا برای رسیدن به تالار اپرا شما را راهنمایی کنیم با تمام این تفاسیر باز هم می توانید از آدرس و روش زیر استفاده کنید.
خوشبختانه با مترو می توانید به تالار اپرای ایروان برسید، نزدیک ترین ایستگاه مترو به این مکان Yeritasardakan ایستگاه متروی یریتاسارداکان نام دارد با حدود 10 دقیقه پیاده روی به مقصد خواهید رسید.
درباره قیمت ورودی تالار اپرای ایروان نیز باید بگویم که مانند هر تالار اپرای دیگری در سراسر دنیا، این مقدار هزینه بستگی به نمایشی دارد که قصد شرکت در آن را دارید و نمی توان هزینه ثابتی برای آن در نظر گرفت.

تالار اپرای ایروان ارمنستان
آیا تا به حال از تالار اپرای ایروان دیدن کرده اید؟
آیا تا به حال در کشور به جز ایران از اپرا یا باله لذت برده اید؟
منتظر نظرات و پیشنهادات شما خوبان هستیم.
فراموش نکنید که آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی مجری مستیم تور ارمنستان است و می تواند راهنمای بسیار خوبی برای شما عزیزان باشد.


پست های مشابه
برچسب ها
تور ارمنستان


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر