مجله گردشگری
امتیاز دهید :

مجسمه مام ارمنستان

مجسمه مام ارمنستان
تاریخ : 1399/01/27 / تعداد بازدید : 1539/ نویسنده : فلات پارس گیتی
در بسیاری از کشورهای دنیا مجسمه و نمادهای بزرگی می سازند که هریک نشان از موضوع خاصی دارد، هدف از ساخت بسیاری از آنها به رخ کشیدن قدرت یا نماد ساختن از یکی از وقایع مهم تاریخی آن سرزمین است. کشور ارمنستان نیز از این قاعده مستثنی نیست در این دیار تجسمی از کشور ارمنستان ساخته شده که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری این سرزمین نیز به شمار می آید، امروز می خواهیم شما را با نماد مام یا همان مادر ارمنستان آشنا کنیم.

مام ارمنستان

اگر اهل قدم زدن در طبیعت هستید و می خواهید تور ارمنستان را بخرید توصیه می کنیم که از مام ارمنستان نیز دیدن کنید. شما را به ادامه معرفی مام ارمنستان در این سفر آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی دعوت می کنیم.

معرفی مام ارمنستان

در شهر ایروان، پایتخت کشور ارمنستان پارکی به نام پارک پیروزی وجود دارد که در آن سازه مام ارمنستان ساخته شده است. بد نیست بدانید که پیش از این سازه مجسمه استالین در این پارک پیروزی قرار داشت. در سال 1962 میلادی مجسمه استالین را از این مکان برداشتند و در سال 1967 میلادی مام ارمنستان جای آن را گرفت. (استالین یکی از سیاست مداران بزرگ کومونیست شوروی بود.)
اگر به تصاویر توجه کنید، متوجه خواهید شد که مام ارمنستان تندیس یک زن است او نشان دهنده ی شکوه و پیروزی ارمنستان می باشد. در زمان جنگ جهانی دوم مجسمه استالین به عنوان نماد پیروزی ساخته شده بود اما مجسمه این زن مانند نمادی که در روسیه وجود دارد سمبل تمام قد یک پیروزی بزرگ است.
در تصاویر می بینید که مجسمه بر روی یک پایه قرار دارد، این پایه توسط معمار رافائیل اسرائیلیان طراحی شده است و نقشی شبیه به کلیسا دارد و مردم برای نیایش به آن مراجعه می کنند. حالا مجسمه مادر ارمنستان با ارتفاع 22 متری خود زمانی که روی این پایه قرار گرفت ارتفاعی 51 متری به دست آورد که بر شکوه آن افزود. جنس مجسمه مادر ارمنستان از مس است اما پایه را همان گونه که کاملا قابل تشخیص می باشد از سنگ بازالتی ساخته اند.

تندیس مادر ارمنستان

تندیس مادر ارمنستان

مام ارمنستان نماد چیست؟

مجسمه مادر ارمنستان در حقیقت نماد پیروزی، قدرت و صلح است. گردشگران خارجی که با خرید تور زمینی ارمنستان یا هوایی خود را به این مجسمه می رسانند به زودی تحت تاثیر ابهت آن قرار می گیرند. مردم ارمنستان مانند مردم ترکیه که در مجسمه ها و هنرهایشان کاملا مشخص است، بر این عقیده هستند که بانوان مانند مردان در پیروزی ها دخیل بودند و به سربازان کمک کرده اند و حتی زمانی که همسران و پسرانشان را از دست دادند یا درگیر جنگ دیدند، تفنگ به دست گرفتند و وارد میدان جنگ شدند، بنابراین بانوان یکی از مهمترین نمادهای قدرت هستند.
قرار گرفتن مجسمه مام ارمنستان بر روی تپه نیز نقش مهمی در بزرگتر جلوه دادن آن شده است و طراحانش تلاش کردند تا آن را مانند یک نگهبان برای کشور ارمنستان جلوه بدهند. همه ساله در تاریخ 9 ماه می مردم ارمنستان به سوی مجسمه مام ارمنستان می روند تا در این مکان یاد سربازان کشته شده در طی جنگ جهانی دوم را زنده نگه دارند. اگر در این زمان از مام ارمنستان دیدن کنید، متوجه خواهید شد که مردم فوج فوج در حالی که هریک گلی به همراه آورده اند به سوی این مجسمه می روند. در حال حاضر در پایه مجسمه مام ارمنستان یک موزه نظامی نیز وجود دارد که بازدید از آن برای توریست های خارجی جالب است. در ابتدا فقط در این موزه اشیای مربوط به جنگ جهانی دوم وجود داشت اما حالا بسیاری از آثار آن به جنگ قره باغ اختصاص یافته است. این جنگ در سالهای 1988-1994 رخ داده بود. وسایل شخصی سربازان و فرمانده ها، سلاح ها و اسناد مختلف جنگی را می توانید در این موزه تماشا کنید و بیشتر با تاریخ و پیشینه مردم ارمنستان آشنا شوید. دیوارهای این موزه نیز پر از پرتره های سربازان می باشد که دیدن آنها نیز خالی از لطف نیست.
از نظر ما نقشه هایی که راوی کارزارهای ارامنه در طی جنگ ها هستند و در موزه مام ارمنستان به چشم می خورند از جالب ترین اشیایی هستند که می توانید در این مکان ببینید.

تندیس مادر ارمنستان

تندیس مادر ارمنستان

آدرس و هزینه بازدید از مام ارمنستان

بازدید از این نماد کاملا رایگان است.
آدرس: ارمنستان، ایروان، پارک پیروزی

تندیس مادر ارمنستان


پست های مشابه
برچسب ها
تور ارمنستان


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر