مجله گردشگری
امتیاز دهید :

دریاچه وان

دریاچه وان
تاریخ : 1402/01/29 / تعداد بازدید : 2357/ نویسنده : فلات پارس گیتی
کسانی از شهر وان در کشور ترکیه بازدید کرده اند، حتما می دانند که دریاچه وان مهمترین جاذبه گردشگری این شهر است کما اینکه در مقاله دیدنی های وان نیز پیشتر به این نکته اشاره شده است.

دریاچه وان

امروز برای دوستانی که تور وان را خریداری کرده اند و یا در فکر خرید تور زمینی وان هستند، در رابطه با دریاچه وان توضیح خواهم داد پس اینبار هم در این سفر با آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی همراه باشید تا با یکی از دیدنی های وان بیشتر آشنا شویم.

تور ارزان وان

آشنایی با دریاچه وان

دریاچه وان (Lake Van)، دریاچه‌ای آبی و صاف در شرق ترکیه است که در استان وان واقع شده و به عنوان بزرگ‌ترین دریاچهٔ کشور ترکیه شناخته می‌شود. این دریاچه، از دریاچه‌های شرقی کشور ترکیه است و بیشترین عمق آن، ۴۵۰ متر است. دریاچه وان ۱۳۰ کیلومتر در طول و ۵۰ کیلومتر در عرض دارد و مساحت آن حدود ۳۵۶۴ کیلومتر مربع است.
یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دریاچه وان، آب آن است که از آب‌های شور جزیره‌ای بنام آکدام تأمین می‌شود. همچنین، دریاچه وان به دلیل آب بسیار شفاف و آبی خود و طبیعت زیبای اطرافش، جزو مقاصد توریستی محبوب در ترکیه است. در طول سواحل دریاچه وان، می‌توانید بوم‌گردی کنید، قایق سواری کنید، شنا کنید و از آب‌های آن لذت ببرید.
دریاچه وان همچنین شناخته شده به خاطر جزیره‌هایش، که بیشترین جزیرهٔ آن‌ها جزیرهٔ آکدام است. جزیرهٔ آکدام، جزیره‌ای شور و بدون درخت است که در طول تاریخ محل اقامت برای مردم و حیوانات بوده است.
همچنین، در نزدیکی دریاچه وان، می‌توانید باستان شناسی و تاریخی بسیاری را کشف کنید. قلعهٔ هوشابه، کلیسای شهرکارا کیلیسه و دهکدهٔ اکشان به عنوان جاذبه‌های گردشگری مهم در نزدیکی دریاچه وان هستند.

بد نیست بدانید با وجود نام این دریاچه نیمی از آن در وان قرار دارد و نیم دیگرش در استان بیتلیس ترکیه است. شاید کمتر نام استان بیتلیس را شنیده باشید، این بخش از ترکیه کردنشین است و کمتر بر روی صنعت توریست آن سرمایه گذاری انجام شده است. آب دریاچه وان شور می باشد و استفاده عمده ای که از این دریاچه در حال حاضر انجام می شود، جذب توریست است.

جاذبه گردشگری وان

دیدنی های دریاچه وان

اگر درباره دیدنی های شهر وان پرس و جو کنید، متوجه خواهید شد که دریاچه وان اصلی ترین دیدنی این شهر محسوب می شود و نام آن در تمامی افرادی که سفرنامه وان نگارش کرده اند به چشم می خورد بنابراین این دریاچه باید پدیده ی زیبا و جذابی باشد.
واقعیت این است که طبیعت اطراف دریاچه وان بسیار چشم نواز است و امکانات تفریحی همچون قایق سواری در آن وجود دارد که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. عکاسی و قایق سواری مهمترین تفریح در دریاچه وان محسوب می شوند و تمامی کسانی که تور زمینی وان یا تور هوایی وان را خریداری کرده اند این تفریحات را انجام می دهند.
علاوه بر مواردی که ذکر شد باید بدانید که در میان دریاچه وان یک جزیره وجود دارد که با نام جزیره آکدامار شناخته می شود. بازدید از این جزیره نیز برای علاقه مندان امکان پذیر است؛ اما تمامی زیبایی های دریاچه وان به همین چند مورد ختم نمی شود بلکه در جزیره آکدامار کلیسای کوچک اما دیدنی و جالبی وجود دارد که مقصد گردشگران خارجی است. اغلب تصاویری که از دریاچه وان منتشر می شود، مربوط به این جزیره و کلیسای دوست داشتنی آن هست.دریاچه وان در شرق ترکیه واقع شده و دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است. در زیر به برخی از دیدنی‌های این منطقه اشاره خواهم کرد:

جزیرهٔ آکدام: بزرگترین جزیرهٔ دریاچه وان است که در وسط دریاچه واقع شده و با کشتی قابل دسترسی است. این جزیره شور بوده و دارای معابری با سنگ‌های ریز است که توسط مردم برای رفت‌وآمد استفاده می‌شود. بازدید از این جزیره و تجربهٔ زندگی در یک جزیرهٔ شور، یک تجربهٔ منحصر به فرد خواهد بود.

قلعهٔ هوشابه: این قلعه در شمال شرقی دریاچه وان واقع شده و برای دفاع در برابر حملات نظامی ساخته شده است. این قلعه به دلیل آثار باستانی و تاریخی که دارد، از جاذبه‌های دیدنی دریاچه وان است.
شهرکارا کیلیسه: این کلیسا در شمال غربی دریاچه وان واقع شده و به دلیل آثار باستانی و تاریخی که دارد، از جاذبه‌های گردشگری مهم دریاچه وان است.
موزهٔ دریاچه وان: این موزه در شهر وان واقع شده و دارای مجموعهٔ گسترده‌ای از آثار باستانی است که به دورهٔ اورارتو و هخامنشی بازمی‌گردد.
دهکدهٔ اکشان: این دهکده در شمال شرقی دریاچه وان واقع شده و دارای معماری سنتی و زیبایی طبیعی است. بازدید از این دهکده به شما اجازه می‌دهد تا با فرهنگ و زندگی مردمین منطقه آشنا شوید.
منطقهٔ گردشگری هاسان کلیسه: این منطقه در شمال غربی دریاچه واقع شده و دارای چشم‌انداز طبیعی زیبایی است. در این منطقه، می‌توانید با سواری در بالای اسب و یا با پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی، از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید.
دریاچه وان دارای جاذبه‌های بسیاری است که از جمله آثار باستانی، موزه‌ها، جزایر شور، دهکده‌های سنتی و چشم‌اندازهای طبیعی زیبا هستند و به شما اجازه می‌دهد تا با فرهنگ و زندگی مردمین منطقه و طبیعت بکر آن آشنا شوید.

دریاچه وان

آدرس دریاچه وان

دریاچه وان در شرق ترکیه واقع شده و در استان وان قرار دارد. آدرس دقیق دریاچه وان بستگی به نقطهٔ مورد نظر شما دارد، اما در کل می‌توانید از طریق مختصات جغرافیایی زیر به محل دریاچه دسترسی پیدا کنید: 39.0500 درجه شمالی عرض و 34.4333 درجه شرقی طول
همچنین، شهر وان، که در نزدیکی دریاچه واقع شده، به عنوان مرکز استان وان شناخته می‌شود. شما می‌توانید به این شهر با استفاده از حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، قطار و هواپیما سفر کنید. همچنین، در صورت داشتن خودرو، می‌توانید از طریق جاده‌های مختلفی که به دریاچه وان می‌رسند، به این منطقه سفر کنید.

اغلب تورهای وان دارای یک گشت شهری هستند که در آن لیدر یا همان راهنمای تور، به سوالات مسافران پاسخ می دهد و آنها را با شهر آشنا می کند اما نباید از یاد برد که برخی تورها نیز راهنما ندارند به همین خاطر بهتر است با چگونگی دسترسی به دریاچه وان آشنایی داشته باشید.
متاسفانه در نزدیکی دریاچه وان ایستگاه مترو وجود ندارد بنابراین اصلا به فکر مترو سواری در شهر وان نباشید. بهترین وسیله نقلیه عمومی برای رسیدن به این دریاچه معروف اتوبوس است که ایستگاه های متعددی در اطراف دریاچه وان دارد از نزدیکترین ایستگاه ها می توانم به Tatvan bus station اشاره کنم که یک ترمینال به شمار می آید.
یکی از دیگر راه ها برای رسیدن به دریاچه وان خرید تور گردشگری دریاچه از بخش اطلاعات محل اقامت شما می باشد که روش آسانی است همچنین فراموش نکنید که همواره گزینه تاکسی گرفتن را نیز دارید.

سفر به وان

نکات خوب و بد دریاچه وان

همانطور که در هر منطقه‌ای، دریاچه وان نیز دارای نکات خوب و بدی است که بهتر است به آن‌ها توجه کرد. در زیر به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد:

نکات خوب:
- آب دریاچه وان بسیار صاف و شفاف است و طبیعت اطراف آن زیبا و دلنشین است.
- دریاچه وان به عنوان بزرگ‌ترین دریاچهٔ ترکیه، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که شما را به دیدن آثار باستانی، جزایر شور و دهکده‌های سنتی دعوت می‌کند.
- دریاچه وان محل انجام فعالیت‌های مختلفی مانند شنا، قایق‌رانی، شکار و ماهیگیری است.
- مناطق اطراف دریاچه وان دارای معابر خوب و امکانات گردشگری مناسبی هستند که سفر شما را راحت‌تر خواهد کرد.

نکات بد:
- آب دریاچه وان به دلیل تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی، در حال رو به کاهش و شور شدن است.
- برخی مناطق اطراف دریاچه وان دارای محدودیت‌های امنیتی هستند و به دلیل وجود گروه‌های مسلح و تروریستی، سفر به این مناطق برای برخی افراد ممنوع است.
- در فصل گرمای تابستان، هوای منطقه بسیار گرم و خشک است و احتمال بروز حریق در اطراف دریاچه وجود دارد.
- برای انجام فعالیت‌های آبی مانند شنا و قایق‌رانی، به دلیل عمق بالای دریاچه و وجود جریان قوی، باید از احتیاط کافی برخوردار بود و در همراهی دوستان یا آموزش‌های لازم این فعالیت‌ها را انجام داد.

دریای وان

 

بیشتر بخوانیم : تور وان زمینی

 

 

 



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
جمشید یک سال قبل
لغو
پاسخ
0-

وان شهر قشنگیه ولی هیچ کجا آنتالیا نمیشهههه

captcha
ارسال نظر