مجله گردشگری
امتیاز دهید :

صفر تا صد برگزاری تور زمینی وان + راهنمای سفر

صفر تا صد برگزاری تور زمینی وان + راهنمای سفر
تاریخ : 1401/12/16 / تعداد بازدید : 612/ نویسنده : فلات پارس گیتی
سفر به وان ؛ برای ایرانی ها یک گردشگری کاملا مقرون به صرفه و ارزان است که علت آن امکان سفر به روش های مختلفی چون تورهای زمینی (اتوبوس، قطار، ماشین شخصی) و تورهای هوایی است. 

روش برگزاری تور زمینی وان

برای ایرانیان بهترین، مفرح ترین، مقرون به صرفه ترین، جذاب ترین روش برگزاری تور وان 1402 از راه زمینی است. قطار، اتوبوس و ماشین شخصی گزینه های عالی برای سفر به وان ترکیه هستند. برای کسانی که به وان زیاد سفر می کنند، همه این راه ها شناخته شده و در این زمینه با تجربه هستند؛ اما اگر شما برای اولین بار تصمیم گرفته اید به وان سفر کنید، راهنمای کامل سفر به وان ترکیه برای تان یک ضرورت است. کدام مرز نزدیک تر و مناسب تر است؟ قیمت تور زمینی وان چقدر است؟ قیمت تور وان با اتوبوس VIP چقدر است؟ با قطار چگونه به وان سفر کنید؟ با خودروی شخصی چگونه خود را به وان برسانید؟ در کجا اقامت کنید؟ آیا به ویزا نیاز دارید؟ کدام فصل ها مناسب سفر به وان هستند؟ برای کسانی که برای اولین بار می خواهند یک سفر مفرح و خاطره انگیز در سال 1402 تجربه کنند، دانستن این اطلاعات الزامی است.

سفر زمینی به وان

از کدام مرزها برای تور وان استفاده می شود؟

فرقی نمی کند که مبدا سفر شما کدام یک از شهرهای ایران است، برای برگزاری تور وان ترکیه باید به سه مرز بازرگان در شهرستان ماکو، مرز رازی در شهرستان خوی و مرز سرو در شهرستان ارومیه خود را برسانید. برای ورود به خاک ترکیه و شهر وان این سه ایستگاه مرزی پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی 1402 و سایر فصل های سال می باشد. از نظر مسافران مرز بازرگان به خاطر داشتن امکانات بیشتر نسبت به سایر مرزها گزینه بهتری است. البته برای کسانی که از ارومیه یا خوی عازم وان ترکیه هستند، مرزهای سرو و رازی انتخاب مناسب تری خواهد بود.

مسافت مرزها برای برگزاری تور وان

اگر با تور وان از راه زمینی به ترکیه سفر می کنید، در راهنمای سفر خود، اطلاعات درباره مسافت شهرهای مبدا تا مرزها و مسافت مرزها تا مقصد یادداشت کنید. این اطلاعات به خصوص برای کسانی که با ماشین شخصی به سمت وان حرکت می کنند، بسیار خوب است
اگر قصد دارید تور زمینی وان برگزار کنید، باید با قوانین مرزی و ویزای مورد نیاز برای کشورهای همسایه آشنا شوید. همچنین، مسافت مرزی برای برگزاری تور زمینی وان به شرط داشتن مجوزهای لازم، برای سفر به کشورهای همسایه نیز قابل پیمایش است. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی در این زمینه، بهتر است با سفارت یا کنسولگری کشورهای مورد نظر تماس بگیرید و اطلاعات لازم را جویا شوید.

فاصله مرز بازرگان تا وان (گوربلاغ)

بازرگان مناسب ترین مرز زمینی برای برگزاری تورهای ترکیه مثل تور وان است. فاصله تهران تا بازرگان 903 کیلومتر معادل 10 ساعت و 44 دقیقه است. فاصله تبریز تا مرز بازرگان 266 کیلومتر معادل سه ساعت می باشد. فاصله بازرگان تا وان 200 کیلومتر است که بدون در نظر گرفتن ترافیک در مرز، شما می توانید در عرض 2.30 ساعت به وان برسید.

مرز رازی خوی (کاپی کوی)

نزدیک ترین مسیر به وان ترکیه می باشد، اما این مرز محدودیت زمانی دارد و اگر این مرز را برای خروج از کشور انتخاب کرده اید، باید مابین ساعت 9 صبح تا 17 بعد از ظهر در آنجا باشید. فاصله مرز رازی تا وان 106 کیلومتر است.

مرز سرو (Serow)

برای گردشگران اهل ارومیه، مرز سرو بهترین انتخاب برای تور وان است. درست است که فاصله مرز سرو تا وان 250 کیلومتر می باشد؛ اما برای مسافران نزدیک به این مرز، از نظر زمانی مسافت چندانی نیست. به طور کلی مسافت زمینی ایران تا وان و عبور از مرزها به این بستگی دارد که شما از کدام نقطه از کشور عازم وان ترکیه هستید. طبیعتا مسافت تبریز به وان نسبت به مسافت تهران به وان کمتر است.

تور وان زمینی

بهترین روش های سفر زمینی با تور وان ترکیه

بهترین روش های سفر زمینی به وان ترکیه، کاملا سلیقه ای است و بستگی به این دارد که شما کدام یک را انتخاب می کنید. در صورتی که عاشق تور وان با دوستان هستید، مهیج ترین سفر زمینی با ماشین شخصی خواهد بود تا از مناظر و طبیعت بکر مسیر ایران تا وان ترکیه لذت ببرید. اگر می خواهید تور وان مقرون به صرفه تر باشد، سفر با قطار به صورت دسته جمعی انتخاب خوبی است. اگر هم می خواهید سریع تر به مقصد برسید سفر با اتوبوس وی آی پی به وان مناسب می باشد. به طور کلی بهترین روش های برگزاری تور زمینی وان ترکیه عبارت است از:

تور وان با قطار

سفر با قطار برای مسافران امن ترین و راحت ترین روش می باشد. درست که مسافت کمی طولانی تر است؛ اما خدمات داخل قطار و آسایش از دلایل مهمی است که ایرانی ها سفر با قطار را دوست دارند. قیمت بلیط قطار از تهران به وان یا از تبریز به وان مناسب می باشد. در تعیین قیمت بلیط قطار به وان دو عنصر بلیط رفت و برگشت و هتل محل اقامت نقش دارند. مسافت قطار ایران به وان ترکیه 334 کیلومتر است که فقط 107 کیلومتر آن را در ترکیه سپری می کنید تا به وان برسید.

تور وان با اتوبوس وی آی پی

اگر به خطوط راه آهن دسترسی ندارید، سفر به وان با اتوبوس VIP تقریبا ارزان است که به صورت جمعی یا فردی می توانید در هر نقطه از کشور سفر خود را آغاز کنید. مسیر سفر در قیمت تورهای وان ترکیه تاثیر مستقیم دارد.

برگزاری تور وان با ماشین شخصی

شور و هیجان چیزی است که سفر با ماشین شخصی، در افراد به وجود می آورد. برای سفر نشاط آور وان ترکیه با خودروی شخصی با جمع دوستان یا خانواده، لازم است چند کار انجام دهید، سپس سفر خاطره انگیزتان را به وان شروع کنید.
در تور وان با ماشین شخصی به دو نکته باید توجه کنید. اول اینکه قبل سفر به فکر رزرو و اجاره ویلا یا سوئیت در وان ترکیه باشید. به خصوص اگر با خانواده یا دوستان صمیمی سفر می کنید، برای کاهش هزینه های سفر، اجاره سوئیت آپارتمان بهترین گزینه است. در صورتی که می خواهید به غیر از وان به شهرهای دیگر ترکیه سفر کنید، برای برقراری ارتباط با اعضای خانواده سایر عزیزانتان به جای رومینگ گوشی، به خرید سیم کارت اعتباری در وان ترکیه اقدام کنید. از سه اپراتور ترکسل، ودافون و ترک تلکام سیم کارت تهیه کنید. فقط کافی است پاسپورت ارائه دهید. قیمت سیم کارت اعتباری ترک تلکام نسبت به سایر اپراتورها ارزان تر است. بهتر است بدانید این نوع از تور تا به الان توسط آژانس فلات پارس برگزار نمی گردد و شما می توانید جهت سفر مطمئن نسبت به رزرو تور زمینی و یا هوایی وان با ارزانترین قیمت، اقدام نمایید.

تور زمینی ترکیه

آژانس مسافرتی فلات پارس مجری تخصصی تور وان

از شرکت هایی که مجری تخصصی و مستقیم تور وان (زمینی و هوایی) هستند، چه انتظاری دارید؟ آژانس های مسافرتی در قبال مسافران چه وظایفی دارند؟ آنها چه خدماتی باید به گردشگران تورهای ترکیه ارائه دهند؟ هر آژانس مسافرتی که مجری و طراح تورهای مختلف داخلی و خارجی هستند، باید به تمام نیازمندی های یک مسافر پاسخ دهند. اقامت در هتل خوب، فراهم بودن صبحانه، ناهار و شام در هتل، فراهم کردن امکانات تفریح و گشت و گذار، ترانسفرهای هوایی، بیمه مسافر، تعداد روزهای اقامت، بهترین زمان سفر به وان ترکیه و داشتن راهنمای خوب در تور وان از مواردی است که مسافران از آژانس گردشگری انتظار دارند و شرکت خدمات مسافرتی فلات پارس گیتی در این زمینه با نظر پروردگار و همراهی مسافران عزیز، توانسته است رضایت گردشگران خود را به خوبی جلب نماید.
پست های مشابه


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر