مجله گردشگری
امتیاز دهید :

حمل و نقل عمومی در وان

حمل و نقل عمومی در وان
تاریخ : 1398/12/03 / تعداد بازدید : 1856/ نویسنده : فلات پارس گیتی
اگر از همراهان وبلاگ آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی باشید، می دانید که ما بارها در رابطه با شهر وان اطلاعاتی را در اختیار شما مسافران عزیز قرار دادیم تا بتوانید در سفرهای خود به این شهر، از تفریحاتی که مورد علاقه شما است استفاده نمایید.

حمل و نقل عمومی در وان

این بار هم می خواهیم به بررسی وضعیت وسایل نقلیه عمومی و سیستم حمل و نقل در شهر وان بپردازیم زیرا اطلاعات زیادی در رابطه با این موضوع وجود ندارد و برخی از مسافران را پیش از خرید تور وان دچار تنش می کند.

شهر وان کجاست؟

پیش از این که از وسایل نقلیه موجود در شهر وان برای شما بگوییم بهتر است که مروری داشته باشیم بر موقعیت قرارگیری شهر زیبای وان. وان یکی از شهرهای شرقی کشور ترکیه است که در سالهای اخیر به دلیل سفر ایرانیان به آن در فهرست شهرهای توریستی ترکیه قرار گرفت و در حقیقت پیش از آن به عنوان شهری توریستی در کشور ترکیه شناخته نمی شد. شهر وان را اغلب با دریاچه جذابش می شناسند زیرا بزرگ ترین دریاچه کشور ترکیه که "دریاچه وان" نام دارد در همین شهر واقع شده است و اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم مرکز شهر وان در سمت شرق دریاچه وان می باشد. وان شهر کهنی است و پیشینه آن به پیش از میلاد مسیح باز می گردد به گونه ای که اسناد تاریخی نشان می دهند که در سده پیش از میلاد وان شهر پر رفت و آمد و مهمی به شمار می آمد و در دوران اورارتو یعنی حدود سده نهم پیش از میلاد نیز همچنان شهر پر اهمیتی بود. شهر وان به نسبت وسعت خود سرزمین کم جمعیتی به شمار می آید و بسیاری از ساکنانش هنوز در روستاها زندگی می کنند.
سفر به وان به کسانی پیشنهاد می شود که از طبیعت گردی لذت می برند زیرا این شهر هم مناطق کم جمعیت و دشت هایی دیدنی در خود دارد و کوه و تپه هایی که در فصل هایی مانند بهار و پاییز بسیار دیدنی می شوند. ناگفته نماند که نزدیکی به ایران و آزادی هایی که در شهر وان وجود دارد؛ در کنار مراکز خرید این شهر از مهم ترین دلایلی هستند که هموطنانمان به سمت این شهر جذب شده اند همچنین از آنجایی که تور زمینی وان ارزان قیمت است برای هموطنانمان سفر به شهر وان ترکیه مقرون به صرفه خواهد بود بنابراین در هر زمانی از سال که به وان بروید، ایرانیان را در این شهر خواهید یافت. برخی از توریست ها با خرید تور و بعضی دیگر به صورت مستقل به وان می روند اما هردوی این گروه ها برای گردش در شهر نیازمند وسایل نقلیه عمومی هستند؛ بنابراین در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر در این رابطه توضیح بدهم.

حمل و نقل ترکیه

وسایل نقلیه عمومی در شهر وان

اگر تجربه خرید تور استانبول یا تور آنتالیا و... را داشته باشید، می دانید که شهرهای بزرگ و مهم ترکیه دارای سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوبی هستند اما از آنجایی که وان جزو برنامه اصلی گسترش صنعت گردشگری دولت ترکیه نبود، سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار ضعیف تر از شهری مانند استانبول است.
پر استفاده ترین وسیله نقلیه عمومی در شهر وان اتوبوس است اما بومیان بسیاری از تاکسی و مینی بوس نیز برای رفت و آمد استفاده می نمایند. اتوبوس برای حمل و نقل میان شهری نیز کاربرد دارد اما توصیه می شود که بدون راهنما و افراد مطمئن با اتوبوس در میان شهرهای ترکیه تردد نکنید زیرا ممکن است امنیت شما در خطر باشد.
از میان وسایل نقلیه ای که ذکر شد مینی بوس از سایرین ارزان تر است به صورتی که مسیری طولانی (حدود 45 دقیقه طول می کشد) را اگر با مینی بوس طی کنید چیزی در حدود 6 لیر برای شما هزینه در بر خواهد داشت این در حالی است که اگر یک اتومبیل کرایه نمایید هزینه یک روز استفاده از آن حدود 120 لیر می شود که برای گردش در شهر، کرایه اتومبیل کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد.

شهر وان ترکیه

هزینه اتوبوس تا وان

برخی از گردشگران ماجراجو از شهر وان به صورت زمینی و با اتوبوس های بین شهری به سایر شهرهای ترکیه سفر می کنند، اگر شما هم تمایل دارید که از وان به شهرهای دیگر بروید خوب است بدانید که هزینه سفر از وان تا ترابزون 75 لیر و تا آنکارا 90 لیر می باشد.

شهر وان ترکیه




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر