مجله گردشگری
امتیاز دهید :

جاهای دیدنی وان

جاهای دیدنی وان
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 2821/ نویسنده : فلات پارس گیتی

شهر وان ترکیه از آن دسته مقاصدی است که در چند سال گذشته تورهای زمینی وان طرفدار پیدا کرده اند. به همین خاطر قصد دارم که در این مطلب از  دیدنی های شهر وان ترکیه بگویم تا بدانید با خرید تورهای وان چه جاذبه هایی در انتظار شما خواهد بود و قیمت تور زمینی وان چقدر است.


دیدنی های وان

به صورت کلی دیدنی های شهر وان ترکیه را می توان به دو بخش کلی طبیعتگردی و تاریخی تقسیم کرد به همین خاطر در اینجا از معروفترینها شروع می کنیم. توصیه می کنم که پیش از خرید تور وان یا حتی تور زمینی وان و قبل از این که در جستجوی قیمت تور وان باشید، با دیدنیهایش آشنا شوید تا بدانید که آیا سفر به این شهر برای شما مناسب است یا خیر.

دریاچه وان

می توان گفت دریاچه وان Lake Van تنها دیدنی این شهر است که در فهرست دیدنی های تمامی تورهای وان و برنامه سفر تمامی ایرانیان قرار دارد؛ در حقیقت این دریاچه مشهورترین و جذابترین جاذبه گردشگری شهر به شمار می آید. دریاچه وان در شرق ترکیه قرار گرفته و یکی از بزرگترین حوضه های بسته روی کره زمین محسوب می شود. این دریاچه حدود 3,755 کیلومتر مربع مساحت دارد و به دلیل محیط زیبا و طبیعت چشم نواز و تفریحات آبی موجود در اطرافش مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. در تمامی فصول به جز زمستان می توانید از دریاچه وان دیدن کنید اما در زمستان به خاطر سرمای هوا در منطقه بازدید از این مکان توصیه نمی شود.
تفریحاتی همچون قایق سواری، جت اسکی و... در اطراف دریاچه وان میسر است و شنا نیز در آن امکان پذیر می باشد ولی به خاطر عمق زیاد دریاچه وان پیشنهاد نمی شود.

تور وان

جزیره آختامار در وان ترکیه

جزیره آختامار Akdamar Island در داخل دریاچه وان واقع شده است و اغلب تصاویری که از طبیعت وان در فضای مجازی وجود دارد از این جزیره می باشد. تمامی تورهای وان مسافرانشان را به بازدید این جزیره نمی برند و بازدید از آن در بیشتر مواقع دل بخواه می باشد. جزیره آختامار به غیر از طبیعت و محوطه دوست داشتنی خود یک کلیسا نیز دارد که بازدید از آن برای گردشگران بسیار جالب است. کلیسای موجود در این جزیره به سبک ارمنی ساخته شده و اگر از ارمنستان و به ویژه شهر تفلیس دیدن کرده باشید، شباهت زیادی بین این نیایشگاه با کلیساهای آن سرزمین خواهید یافت. بد نیست بدانید که کلیسای آختامار بین سالهای ۹۱۵ تا ۹۲۱ میلادی ساخته شد.

تور زمینی وان

قلعه وان

از دیگر دیدنی های شهر وان می توانم به قلعه وان Van Castle اشاره کنم که بازدید از آن برای علاقه مندان به معماری و بناهای تاریخی جذاب خواهد بود. این قلعه با دریاچه وان فاصله کمی دارد و درواقع بر روی کوه های اطراف این دریاچه ساخته شده است، بنابراین می توانید در زی بازدیدتان از دریاچه از قلعه وان نیز دیدن نمایید. بسیاری از بخشهای قلعه وان ویران شده اند اما از آنجایی که قدمت این بنا به سده هفتم و هشتم پیش از میلاد می رسد، ارزش زیادی دارد.
بنای ذکر شده یک قلعه سنگی است که در زمان اورارتو ساخته شد. اگر با معماری بناهای کهن آشنایی داشته باشید، متوجه خواهید شد که در این قلعه رد پای معماری رومی، ارمنی، بیزانتی و... دیده می شود زیرا طی سالهای مختلف بازسازی شده است.

دیدنی های وان

آبشار مرادیه وان

اگر به هدف طبیعتگردی به شهر وان سفر کردید، حتما از آبشار مرادیه Muradiye waterfall نیز دیدن کنید. این آبشار در 80 کیلومتری مرکز شهر وان قرار دارد اما به خاطر زیبایی و طبیعت نابش بازدید از آن به گردشگران خارجی توصیه می گردد. اگر در فصل زمستان از آبشار مرادیه دیدن کنید، متوجه خواهید شد که آب آن کاملا یخ می زند و محیط خوبی برای عکاسی می باشد اما اگر در سایر فصلها از آن دیدن کنید می توانید از فضای اطرافش استفاده کرده و در کنار دوستان و همسفرانتان پیک نیک کنید. اگر در سفرتان به شهر وان فرصت کافی داشتید می توانید از لیدر خود بخواهید که پس از بازدید از این آبشار شما را با وسایل نقلیه به اطراف این پدیده زیبا ببرد تا از چشم انداز مناطق نزدیک به آبشار نیز لذت ببرید.

آبشار وان ترکیه

 

برترین مراکز تفریحی وان ترکیه

۱. اسکله آکدامار : در حدود ۴۵ کیلومتری شهر قرار دارد که که محض دیدن آن شگفتی ها آغاز می شود: محیط طبیعی باشکوه، مناظر دیدنی دریاچه وان و سفیدپوشی مناطق. کوه‌های سرپوشیده و کلیسای منفرد و باشکوه صلیب مقدس یا آکدامار، به شکل چهار لبه، نمونه‌ای شگفت‌انگیز از هنر مقدس ارمنی است که در قرن دهم و در زمان سلطنت گاگیک ازدزرونی ساخته شده است.

۲. قلعه های کاو سپه و هوساسپ : به ترتیب در ۲۵ و ۶۰ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. کاوسپه قدیمی ترین است که قدمت آن به قرن هشتم قبل از میلاد می رسد، آنها خرابه های اورارتویی هستند که در بالای کوهی در ناحیه گورپینار، از کاخ سلطنتی، که هنوز کتیبه هایی به خط میخی در آن یافت می شود، قرار دارد، بقایای معبدی با کتیبه‌ها و محراب قربانی حیوانات که همگی با مناظر فوق‌العاده‌ای تکمیل شده‌اند که می‌توان از ارتفاع این بنا به آن پی برد.

قلعه هوساسپ بسیار جدیدتر است و بنابراین در وضعیت بهتری حفظ شده است. در یک منطقه استراتژیک، در بزرگراهی که ترکیه را به ایران متصل می کند (از وان به باسکاله) واقع شده است.

 

بیشتر بخوانیم : تور وان زمینی

تور وان



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر