مجله گردشگری
امتیاز دهید :

آبشار مرادیه شهر وان ترکیه

آبشار مرادیه شهر وان ترکیه
تاریخ : 1399/03/21 / تعداد بازدید : 1829/ نویسنده : فلات پارس گیتی
شاید برخی از شما عزیزان تجربه سفر به شهر وان ترکیه را داشته باشید و یا شاید به خرید تور زمینی وان فکر کرده باشید اما مساله اینجاست که چرا این شهر در طی چند سال در میان ایرانی ها مشهور شد با وجود این که شهر قابل توجهی از نظر مردم ترکیه نیست؟
کاهش ارزش ریال ایران و افزایش سرسام آور ارزهای خارجی باعث شد تا میزان سفرهای خارجی برای ایرانی ها به شدت کاهش یابد و به عبارتی دیگر قشر متوسط جامعه ایرانی پول کافی برای سفرهای خارجی نداشته باشند. وان شهری بود که فاصله کمی با ایران داشت از جهتی مسافران ایرانی می توانستند به یکی از اهداف خود یعنی خرید پوشاک در ترکیه برسند و با هزینه ای تقریبا نصف به جای خرید تور استانبول تور وان را بخرند و راهی این شهر شوند. کم کم با هجوم مسافران ایرانی به وان صنعت توریست در این شهر رونق گرفت که توجه به جاذبه های گردشگری طبیعی نیز بخشی از برنامه های این صنعت به شمار می آمد. حالا بسیاری از مسافران با جاهایی مثل دریاچه وان یا جزیره آختامار آشنایی دارند. یکی دیگر از دیدنی های طبیعی که در برنامه سفر تورهای وان قرار می گیرد آبشار مرادیه است که ما در این سفر مجازی از آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی تصمیم داریم این آبشار را بیشتر به شما معرفی کنیم تا در طول سفرهایتان با دید بازتری اقدام به بازدید از این مکان کرده باشید.

آبشار مرادیه شهر وان ترکیه

آبشار مرادیه همانطور که از نامش مشخص است در منطقه مرادیه شهر وان قرار دارد. ارتفاع آن در بخش های مختلف متفاوت است برای مثال بخش میانی آن 18 متر ارتفاع دارد اما از دو طرف 15 و 16 متر ارتفاع آن است. این آبشار بر فراز سنگ های بازالتی تشکیل شده و منظره جذابی را ساخته است. بد نیست بدانید که نام این آبشار را نیز از سلطان چهارم بغدادی گرفته اند که نامش مراد بود.
یکی از مهمترین دلایل زیبایی آبشار مرادیه پوشش گیاهی انبوه اطراف آن است و لوکیشنی جذاب برای عکاسی را به وجود آورد. آبشار مرادیه 80 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و اگر برای بازدید از آن اقدام کنید هم توریست های خارجی را خواهید دید و هم داخلی و می توانید حین سفر با فرهنگ بومیان نیز آشنا شوید. اغلب گردشگران با اتوبوس برای بازدید از آبشار مرادیه اقدام می کنند اما امکان رسیدن به آن با اتومبیل شخصی یا کرایه ای نیز وجود دارد.
یکی از نکات خوب و مثبت آبشار مرادیه وان این است که می توانید در تمامی فصول سال برای بازدید از آن اقدام کنید؛ در ادامه بیشتر درباره راه های رسیدن به آبشار مرادیه خواهم گفت.

آدرس آبشار مرادیه وان

همانگونه که اشاره کردم آبشار مرادیه خارج شهر وان قرار دارد بنابراین اگر با تور وان از این شهر بازدید می کنید خوب است از لیدر خود کمک بگیرید یا تورهای گردش داخلی وان را به صورت جداگانه خریداری کنید. اگر ترجیح می دهید خودتان برای بازدید از آبشار مرادیه اقدام کنید خوب است بدانید که با پرداخت 8 لیر می توانید با اتومبیل خود را به این مکان برسانید یا اتومبیل شخصی کرایه کنید که بر اساس نوع اتومبیل قیمت آنها متفاوت است. 20 کیلومتر که در جاده ی مرادیه طی کنید با تابلوی آبشار مرادیه رو به رو خواهید شد که بعد از آن باید 60 کیلومتر دیگر را بپیمایید تا به مقصد برسید. در راه خود می توانید از شهر ارچیش که یکی از شهرهای بسیار کوچک ترکیه محسوب می شود نیز دیدن کنید یا خوراکی و مایحتاج خود را از آن بخرید. پیش از رسیدن به آبشار مرادیه آبشارهای کوچک دیگری در سر راه شما قرار خواهد داشت و همچنین باید از میان کوه ها و تپه های متعددی عبور کنید اما بر اساس تجربه شخصی من بازدید از این آبشار ارزش طی کردن مسیر را دارد.

بهترین فصل بازدید از آبشار مرادیه وان

آبشار مرادیه در تمامی فصل های سال آب دارد اما زمستان را برای بازدید از آن مناسب نمی دانیم زیرا هوای منطقه بسیار سرد می شود و اغلب اطراف این آبشار برف می بارد. بهترین زمان بازدید از آبشار مرادیه وان تابستان است که اغلب خریداران تور وان از ایران نیز همین فصل را برای سفر انتخاب می کنند.


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر