مجله گردشگری
امتیاز دهید :

قلعه وان

قلعه وان
تاریخ : 1399/02/10 / تعداد بازدید : 1535/ نویسنده : فلات پارس گیتی
شهر وان در یکی دو سال گذشته به مقصدی محبوب برای ایرانی ها تبدیل شده است. علت اصلی شهرت شهر وان ترکیه، نزدیکی به ایران بود که قاعدتا هزینه های سفر را هم به میزان زیادی کاهش می داد؛ بنابراین ایرانی های زیادی به خرید تور زمینی وان مشتاق شدند و به سرعت وان به صدر جدول مقاصد خارجی پر رفت و آمد صعود کرد. حالا وقتی صحبت از شهر وان به میان می آید، تصویر دریاچه وان نماد این شهر می شود و اغلب آن را می شناسیم.

قلعه وان

اگر هم با دریاچه وان آشنایی ندارید ما در گذشته به این دریاچه سر زدیم و از جذابیت هایش برایتان گفتیم، اینبار قصد داریم شما را با یکی دیگر از دیدنی های مشهور شهر وان آشنا کنیم که آن را با نام قلعه وان می شناسند. شما را به ادامه ماجراجویی های آژانس فلات پارس گیتی دعوت می کنیم.

قلعه وان ترکیه

معرفی قلعه وان

با گسترش راه های ارتباطی دیگر مهم نیست که با تور هوایی وان به این شهر رفته باشید یا تور استانبول یا سایر شهرها را بخرید و به وان برسید، در هر صورت چند جاذبه ی گردشگری مشهور در این شهر وجود دارد که اغلب توریست های خارجی از آنها دیدن می کنند؛ قلعه وان از مشهورترین دیدنی های شهر وان به شمار می رود.
قلعه وان توسط امپراتور اورارتو در سده هفتم تا نهم پیش از میلاد ساخته شد و یک قلعه ی تمام سنگی محسوب می شود. این سازه مهمترین بنای بازمانده از زمان اورارتو است و شاهکاری باستانی به شمار می رود. اگر با معماری دوره ی اورارتو آشنایی ندارید، قلعه وان می تواند اطلاعات زیادی در این رابطه در اختیار شما قرار بدهد. در حقیقت استحکاماتی اینچنینی در سراسر امپراتوری اورارتو به چشم می خورد که از بسیاری از آنها الان فقط ویرانه هایی برجای مانده است.
قلعه وان سرگذشت جالبی دارد و در طول تاریخ تحت تسلط امپراتوری های مختلفی بوده است برای مثال مادها، هخامنشیان، ارمنی ها، اشکانیان، رومی ها، ساسانیان، بیزانس ها، عرب ها، سلجوقیان، صفویان، افشاریان، عثمانی ها و روس ها هریک برای مدتی مالک این قلعه بودند.

قلعه وان ترکیه

دیدنی های قلعه وان

در تمامی تورهای وان بازدید از دریاچه وان وجود دارد زیرا گردشگران با بازدید از آن دریاچه علاوه بر طبیعتگردی می توانند از تفریحات آبی نیز لذت ببرند. اگر شما هم برای بازدید از دریاچه وان اقدام کردید به راحتی می توانید از قلعه وان نیز دیدن نمایید. زیرا قلعه وان درست در غرب وان و در شرق دریاچه وان واقع شده است.
بی تریدد تماشای دیوارهای بازالتی قلعه که هنوز مستحکم بر جای خود ایستاده اند جذاب ترین بخش بازدید از قلعه ی وان است اما توجه داشته باشید که برخی قسمت های داخلی قلعه نیز از خشت ساخته شده اند و از دیگر جذابیت های این سازه هستند. اگر در زمانی که به قلعه مراجعه می کنید راهنما همراه داشته باشید، برای شما کتیبه های موجود در قلعه وان را نیز توضیح می دهند تا از محتوای آن ها با خبر شوید، برای مثال مهمترین کتیبه های این قلعه در رابطه با دفاع در برابر دشمن های خارجی است. برای بازدید از قلعه وان باید از بخش مرکزی و نسبتا مدرن شهر وان دور شوید و از طبیعت و فضای دوستانه و آشنایی با مردم روستایی تر وان نیز لذت ببرید. اگر به خرید سوغات نیز علاقه مند باشید، در قلعه وان می توانید سوغاتی مانند صنایع دستی را به عنوان سوغات خریداری کنید.

قلعه وان ترکیه

آدرس و هزینه بازدید از قلعه وان

همانطور که اشاره کردیم قلعه وان در شرق دریاچه وان قرار دارد و متاسفانه برای رسیدن به آن نمی توانید از مترو یا اتوبوس های شهرس استفاده کنید زیرا باید کمی از بخش شهری خارج شوید به همین خاطر توصیه می شود که تور شهرگردی را تهیه نمایید. تورهای بازدید از قلعه را می توانید از آژانسهای مسافرتی مستقر در وان یا بخش پذیرش هتل خود تهیه کنید.
بر اساس آخرین اطلاعات ما، برای ورود به قلعه وان نیازی به پرداخت هزینه نیست اما اگر اطلاعات دیگری دارید، خوشحال می شویم اگر در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. توصیه می کنیم از اعتماد به بومیان و خرید تورهای محلی نامعتبر بپرهیزید.
آدرس قلعه وان: ترکیه، شهر وان، شرق دریاچه وان، قلعه وان

قلعه وان ترکیه