مجله گردشگری
امتیاز دهید :

غذاهای خیابانی ترکیه

غذاهای خیابانی ترکیه
تاریخ : 1399/02/27 / تعداد بازدید : 1685/ نویسنده : فلات پارس گیتی
یکی از برترین و شناخته شده ترین نکات در رابطه با صنعت گردشگری کشور ترکیه، غذاهای خوش طعم و لذیذ این سرزمین است. اگر تجربه سفر به استانبول را داشته باشید یا در فکر خرید تور وان یا تور ترابزون یا سایر شهرهای این کشور هستید، حتما درباره طعم غذاهای ترکیه نکات متعددی را شنیده اید. خوشبختانه غذاهای کشور ترکیه با ذائقه ایرانیان همخوانی دارد.

ما در سفرهای پیشین مجازی آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی از غذاهای معروف ترکیه برای همراهان عزیز فلات پارس گفته ایم و اینبار نیز قصد داریم که کمی بیشتر شما را با شکمگردی در شهرهای مختلف ترکیه و به ویژه استانبول آشنا کنیم؛ به همین خاطر از غذاهای خیابانی و خوراکی هایی که در هر گوشه و کنار خیابان های شهرهای بزرگ این سرزمین خواهید دید، خواهیم گفت، در ادامه با ما همراه شوید تا با خوراکی های ارزان قیمت و جذاب ترکیه آشنا شویم.

سمیت ترکی

سمیت نوعی نام ترکی است که آن را به عنوان یک خوراکی خیابانی می شناسند، البته در بسیاری از هتلها نیز شاهد حضور سمیت در وعده های صبحانه هستیم. شکل نان های سمیت حلقه ای است و در پخت آن از شیره انگور استفاده می کنند و در نهایت روی آن کنجد یا سیاه دانه می ریزند. اگر در حین گشت و گذار در شهر یا در مراکز خرید استانبول احساس گرسنگی کردید، نان سمیت هم ارزان قیمت است و هم تجربه خوبی خواهد بود. قیمت سمیت بین 1.5 تا 2 لیر است.

غذای خیابانی ترکیه

لحم ‌عجین ترکیه

لحم‌عجین از آن غذاهای ناب و اصیلی است که هم مردم ارمنستان و هم ترکیه ادعا دارند که غذا اصالتا برای آنها بوده است؛ حالا لحم‌عجین را هم ترکی و هم ارمنی می دانند. لحم‌عجین را می توان متعلق به دسته پیتزاها دانست و در حقیقت بسیاری از توریست های خارجی آن را با نام پیتزای ترکی می شناسند. لحم‌عجین حالا طرفداران زیادی دارد و در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله هلند به وفور طبخ شده و با نام پیتزای ترکی به فروش می رود.
همانطور که از نام این غذا مشخص است این غذا از گوشت و خمیر تشکیل می شود. برای طبخ لحم‌عجین روی خمیر مخصوص که شباهت زیادی به خمیر نان لواش دارد گوشت چرخ کرده و سبزیجات خرد شده می ریزند و در کنار آن بادمجان کبابی، گوجه فرنگی و دوغ قرار می دهند و سرو می کنند. قیمت لحم‌عجین در استانبول حدود 8 لیر است.

غذای خیابانی ترکیه

پیده ترکی

پیده نیز یکی دیگر از انواع پیتزاهای ترکی است که از نظر شخص من بیشتر لایق عبارت پیتزای ترکی می باشد تا لحم‌عجین زیرا فقط مختص به این دیار است. احتمال دارد که اگر تا به حال پیده را نچشیده باشید باز هم تصاویری از آن را دیده باشید، پیده همان پیتزاهای ترکی است که شکلی شبیه به قایق دارد. پیده را می توان به عنوان صبحانه، میان وعده و یا ناهار و شام میل کرد. پیده های مخصوص صبحانه در داخل خود نیمرو دارند و پیده های عصرانه و میان وعده اغلب با سبزیجات پخته می شوند و پیده های وعده ناهار و شام نیز اغلب دارای گوشت هستند.
پیده ها از معروف ترین غذاهای خیابانی ترکی به شمار می آیند و در اندازه ها و طعم های مختلف قابل خرید هستند. قیمت پیده در استانبول حدود 20 تا 25 لیر است.

غذای خیابانی ترکیه

کاس کباب ترکی

اگر بودجه کمی دارید و با تور زمینی استانبول با تور زمینی وان سفر کرده اید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید اما از سویی علاقه مند هستید که طعم کباب های معروف ترکیه را هم بچشید، به شما توصیه می کنیم که کاس کباب را امتحان کنید. کاس کباب همان دونر است که ما در ایران آن را با نام کباب ترکی می شناسیم اما به صورت افقی طبخ می شود. این غذا با وجود این که طعمی فوق العاده دارد قیمت آن نیز مناسب است. شما در شهرهای بزرگ ترکیه می توانید با پرداخت 12 لیر یک وعده کاس کباب میل کنید، البته پیشنهاد می شود که برای هر فرد بزرگسال دو پرس سفارش بدهید چون اغلب پرس هایشان کوچک است اما حتی اگر 2 پرس سفارش بدهید باید حدود 24 لیر پرداخت کنید که باز هم به نسبت قیمت سایر کباب ها مناسب و قابل قبول است.

غذای خیابانی ترکیه
نظر شما درباره غذاهای خیابانی ترکیه چیست؟
کدام غذای اصیل ترکیه را بیشتر می پسندید؟
منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم.


پست های مشابه
برچسب ها
تور استانبول


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر