مجله گردشگری
امتیاز دهید :

دلمه باغچه استانبول

دلمه باغچه استانبول
تاریخ : 1399/01/23 / تعداد بازدید : 1872/ نویسنده : فلات پارس گیتی
اگر از همراهان راهنماهای سفر وبسایت آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی باشید حتما می دانید که ما تا به حال بارها از استانبول و قیمت تور زمینی استانبول و مسائلی از این دست برای شما عزیزان گفته ایم در همین راستا قصد داریم تا اینبار به سوی یکی از معروف ترین کاخ های این شهر برویم و از جذابیت هایش برایتان بگوییم

معرفی کاخ دلمه باغچه استانبول

در منطقه بشیکتاش استانبول یکی از زیباترین و مشهورترین قصرهای ترکیه قرار دارد که آن را با نام دلمه باغچه می شناسند. این کاخ در قسمت اروپایی این شهر قرار دارد و به دستور پادشاهان دودمان عثمانی ساخته شد. تاریخ ساخت کاخ دلمه باغچه را سال 1843 میلادی می دانند.
دلیلی که گردشگران خارجی به کاخ دلمه باغچه علاقه مند می شوند، معماری خاص آن است که بر اساس سبک های باروک، روکوکو، نئوکلاسیک ساخته شده و نمونه بارزی از فرهنگ و هنر مردم ترکیه به شمار می رود. مساحت کلی دلمه باغچه 45,000 متر مربع است و فضای خوبی برای گشت و گذار دارد. اگر در سفر خود به استانبول از سمت اروپایی این شهر دیدن کردید توصیه می کنیم که از دلمه باغچه نیز دیدن کنید و اگر هنوز تور ترکیه خود را نخریده اید، حالا زمان آن است که بازدید از این کاخ را در برنامه خود قرار بدهید.

کاخ دلمه باغچه استانبول

قسمت های مختلف کاخ دلمه باغچه

همانطور که اشاره کردم این بنا وسعت زیادی دارد؛ در آن 285 اتاق به چشم می آید و 48 سالن پذیرایی و 68 سرویس بهداشتی دارد. در هر بخش آن که قدم بزنید، پیشرفت معماری اروپایی را خواهید دید و با هنر دوران عثمانی ها آشنا خواهید شد. هر بخشی از این بنا لوکیش خوبی برای عکاسی است به ویژه که از کاخ دلمه باغچه چشم انداز خوبی به تنگه بسفر استانبول خواهید داشت و امکان دیدن قایق های موجود در این تنگه را نیز دارید.
تمامی بخش های این قصر به گونه ای ساخته شده که حس ورود به خانه ی سنتی مردمان ترک را به گردشگران می دهد با تفاوت این که همه جا با گچ بری هایی با طرح پرندگان و گیاهان مزین شده و شکوه و عظمت امپراتوری عثمانی را به رخ می کشند. این کاخ دارای فضای سبز بیرونی نیز هست که در میان آن حوضی زیبا با فواره وجود دارد که می توانید چند دقیقه ای در کنارش نشسته و از فضا لذت ببرید.

قسمت های مختلف کاخ دلمه باغچه

معماری کاخ دلمه باغچه استانبول

بالاتر به صورت مختصر به نوع معماری دلمه باغچه اشاره کردیم اما به دلیل وجود برخی نکات جالب در معماری این بنا که آن را از هم نظیرانی مانند توپکاپی متمایز می کند، کمی بیشتر درباره معماری این بنا خواهیم گفت. کاخ دیگری به نام توپکاپی در استانبول وجود دارد که آن را همواره با دلمه باغچه مقایسه می کنند. اگر از هردوی این بناها دیدن کرده باشید، متوجه خواهید شد که شباهت های زیادی دارند اما همواره دلمه باغچه کمی فاخرتر به نظر می رسد، دلیل اصلی این موضوع استفاده مکرر از طلا در تزینات و گچ بری هاست و همچنین در تمامی بخش ها می توانید بلورها و لوسترهایی منحصر به فرد را مشاهده کنید.
جالب است بدانید که بزرگترین لوستر کریستالی بوهمیک دنیا در دلمه باغچه است که هدیه ای از سوی ملکه ویکتوریا بود این لوستر 750 لامپ دارد و 4 و نیم تن وزن آن می باشد که در نوع خود فوق العاده است. شکل لوستر شبیه به اسب می باشد و از جنس برنج و چوب ماهون آن را ساخته اند.
سنگ هایی که در ساخت کاخ دامه باغچه به کار رفته نیز اغلب مرمر هستند و آن هم مرمرهای گرانقیمت. گذشته از نکاتی که ذکر شد ویژگی خاصی که در بدو ورود متوجه آن می شوید، وجود صدها فرش خاص و گران مایه در این مجموعه دیدنی می باشد که زیبایی آنها قابل وصف نیست. وجود فرش های گران و باشکوه نیز بر جذابیت کاخ دلمه باغچه افزوده است.

معماری کاخ دلمه باغچه استانبول

آدرس کاخ دلمه باغچه استانبول

اگر برای نخستین بار به استانبول می روید، بهتر است که تور گردش شهری استانبول را تهیه کنید و به همراه راهنما از دلمه باغچه دیدن کنید اما اگر به هر دلیلی علاقه مند به خرید تور نیستید می توانید با استفاده از انواع وسایل نقلیه از قبیل مترو و اتوبوس خود را به این کاخ برسانید. آدرس این کاخ به عبارت زیر است:
آدرس کاخ دلمه باغچه: ترکیه، استانبول، منطقه بشیکتاش، خیابان دلمه باغچه

آدرس کاخ دلمه باغچه استانبول