مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سفرنامه ایروان ارمنستان

سفرنامه ایروان ارمنستان
تاریخ : 1399/03/10 / تعداد بازدید : 1749/ نویسنده : فلات پارس گیتی
کشور ارمنستان شهرهای متعددی دارد که بی شک سفر به هر یک از آنها به نوبه خود جالب و خاطره انگیز خواهند بود از آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی مجری مستقیم تور ارمنستان به صورت زمینی و هوایی است و کارشناسان این مجموعه کمک شایانی در رابطه با سفری به یادماندنی به من کردند؛ سفر من به شهر ایروان ارمنستان بود که در ماه شهریور انجام دادم و از این که تور ارمنستان را خریدم و به تنهایی سفر نکردم خیلی راضی هستم پس با من همراه شوید که از سفر و تصمیماتم بیشتر بگویم تا شاید شما هم دید بهتری در رابطه با سفر به ارمنستان و به خصوص ایروان به دست بیاورید.

خرید تور ارمنستان

من اغلب تور نمی خرم و سفرهای داخلی را خودم انجام می‌دهم اما خرید تور برای سفرهای خارجی به صرف تر است مگر آن که آشنایی در مقصد داشته باشید که دیگر نیازی به پرداخت پول بابت اقامت نباشد که من کسی را آشنا در کشور ارمنستان نداشتم که بتوانم خانه او بمانم. در ابتدا دوست داشتم تور زمینی ارمنستان را بخرم چون از سفرهای جاده ای لذت می برم اما تا به حال تنهایی آن هم به صورت زمینی از مرز خارج نشده بودم و کمی نگران این موضوع بودم از سوی دیگر شنیده بودم که جاده از مرز ایران تا شهر ایروان یعنی بخشی که در ارمنستان باید طی کنم وضعیت خوبی ندارد و حتی در بعضی جاها آسفالت هم نیست پس تصمیم گرفتم ریسک نکنم. بعد از سفر متوجه شدم که جاده وضعیت خوبی داشت و آسفالت نبودن و وضعیت نامناسب آن مربوط به چند سال پیش است و حالا جاده زیبایی دارد در هر صورت من اولین سفرم به ایروان را با هواپیما تجربه کردم، شما هم می توانید از بخش تور باکو در وب سایت پیش رو از قیمت به روز تورهای ارمنستان مطلع شوید و مطمئن باشید که چون آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی مجری مستقیم این تورهاست قیمت های تورهایش را عالی و مقرون به صرفه ارائه می دهد.

سفرنامه ایروان ارمنستان

نکات جالب سفرنامه ایروان ارمنستان

ارمنستان تاریخ طولی داشته و در طول سرنوشت پر فراز و نشیبش بارها به آن حمله کرده اند و آثار تاریخی و منحصر به فرد آن را از بین برده اند اما من با هدف بازدید از اماکن تاریخی به ارمنستان نمی رفتم چون در آن صورت بهتر بود که تورهایی مثل تور استانبول را بخرم یا ایرانگردی کنم من به خاطر آشنایی با فرهنگ مردم و آب و هوای تمیز ارمنستان آن را به عنوان مقصدم انتخاب کردم.
ایروان شهر تمیزی است که جای خوبی برای کافه گردی و تفریحات شبانه محسوب می شود و در تمام شب هایی که در ایروان گذراندم به پیاده روی رفتم و کاملا احساس امنیت داشتم. جوانان ایروان شب ها در کنار کاسکاد ایروان جمع می شوند و گیتار می نوازند و چای می نوشند که من این فضا را خیلی دوست داشتم.
ایروان شهر خوبی برای خرید نیست چون به نسبت ایران گران است اما من بازار ورنیساژ ایروان را خیلی دوست داشتم. ماجرای بازار ورنیساژ از این قرار است که در ابتدا هنرمندان بومی تابلوهای نقاشی خود را به کنار خیابانی در ایروان بردند و در آن به صورت دست فروشی تابلوها را می فروختند اما بعد از مدتی که تعداد آنها زیاد شد و دیگر خیابان گنجایش آنها را نداشت به مکان کنونی بازار ورنیساژ رفتند که یک بازار روباز است و در سالهای اخیر شهرداری ایروان رسیدگی خوبی به آن کرد. حالا می توانید انواع صنایع دستی را از بازار ورنیساژ تهیه کنید که بسیاری از فروشنده های کالاها، خودشان آنها را ساخته اند. من از این بازار دستبند خریدم اما به نظر من قدم زدن و صحبت کردن با مردم در این بازار حسی توصیف نشدنی داشت و من را به دنیای ایران قدیم و دست فروشان کیش و قشم برد.

سفرنامه ایروان

رستوران در ارمنستان

من در ایروان خیلی کافه گردی کردم و عاشق کیک ها و دسرهای مردم ارمنستان شدم و خوب است بدانید که در این شهر و در همه کافه ها چای هم سرو می شود که خب من چای ایرانی را ترجیح می دهم اما کافه های آنها جوی بسیار عالی دارد و من وعدهای غذایی را هم در کافه ها می خوردم و توصیه می کنم که شما هم این تجربه خوب را از دست ندهید.

رستوران های ایروان


پست های مشابه
برچسب ها
تور ارمنستان