مجله گردشگری
امتیاز دهید :

راهنمای سفر ارمنستان

راهنمای سفر ارمنستان
تاریخ : 1399/06/02 / تعداد بازدید : 1134/ نویسنده : فلات پارس گیتی

تعداد محدودی از کشورهای دنیا دارای تاریخی باستانی و مردمی با تمدن و سرزمین هایی با استراتژی های دفاعی جذاب هستند و حتی کمتر کشوری دارای مردمی با فرهنگی تاثیرگذار مانند مردم ارمنستان در جهان وجود دارند. ارمنستان کشوری سرسبز و زیباست که هر شهرش شما را با زیبایی هایش شگفت زده می کند.


چشم اندازهای بی کران، هوای پاکیزه و بناهای تاریخی دیدنی سبب شده اند که توجه گردشگران خارجی و به ویژه ایرانیان به سوی ارمنستان جذب شوید و بسیاری از هموطنانمان حتی با تور زمینی ارمنستان خود را به شهرهایی مانند ایروان برسانند تا از امکانات رفاهی و تفریحی این شهر استفاده کنند. همانطور که حتما تا اینجا متوجه شده اید، آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی مجری مستقیم تور ارمنستان است به همین خاطر تصمیم گرفتیم امروز شما را کمی بیشتر با این دیار آشنا کنیم.

پایتخت ارمنستان

ایروان پایتخت کشور ارمنستان است به همین خاطر اغلب اولین انتخاب برای گردشگران ایرانی می باشد. ایران پر است از کافه های کوچک و بزرگ که همگی جوی دوست داشتنی دارند؛ همچنین ایران دارای رستوران های متعددی هم هست که ما توصیه می کنیم شما از رستوران هایی که غذای محلی سرو می کنند استفاده کنید تا کمی با فرهنگ غذایی مردم این دیار نیز آشنا شده باشید.
بی تردید ایروان مدرن ترین شهر در میان شهرهای کشور ارمنستان نیز به حساب می آید اما با این وجود دارای بناهای تاریخی و موزه های متعددی هم هست. متاسفانه بسیاری از بناهای تاریخی کشور ارمنستان در طی قتل عام ارامنه یا سایر تراژدی های تاریخی که این دیار پشت سر گذاشته به صورت کامل نابود شده اند اما هنوز هم بناهایی در ایروان وجود دارند که می توانند هر بازدیدکننده ای را به وجد بیاورند.
خیابان های سنگ فرش شده، کافه ها و نوشیدنی های محلی و مردمی که همواره لبخند بر لب دارند نمایی از شهر ایروان هستند. تفریحات شبانه در ایروان بسیار پرطرفدار است و اغلب مردم غروب آفتاب را در کنار هم و در خیابان ها تماشا می کنند.

دیدنی های مشهور ارمنستان

حالا که تا حدودی با سبک و سیاق سفر به کشور ارمنستان آشنا شدیم، بد نیست که نگاهی داشته باشیم به دیدنی ها و جاذبه های گردشگری معروف کشور ارمنستان:
مجسمه مام ارمنستان: مام ارمنستان تندیس یک زن است او نشان دهنده ی شکوه و پیروزی ارمنستان می باشد. در زمان جنگ جهانی دوم مجسمه استالین به عنوان نماد پیروزی ساخته شده بود اما مجسمه این زن مانند نمادی که در روسیه وجود دارد سمبل تمام قد یک پیروزی بزرگ است. این مجسمه امروزه یکی از مهمترین نمادهای کشور ارمنستان به شمار می آید. تندیس مام ارمنستان دارای 51 متر ارتفاع است و در شهر ایروان قرار دارد.
ماتناداران ارمنستان: ماتناداران مشهورترین و ارزشمندترین دیدنی در سراسر کشور ارمنستان به شمار می آید. ماتناداران مکانی است که نسخ خطی و کتب باارزش و کهن ارمنستان که بخشی از تمدن این سرزمین است، نگهداری می شود. خوشبختانه گردشگران اجازه دارند تا از بسیاری از بخش های آن دیدن کنند. بر اساس آخرین آماری که از اشیای موجود در موزه ماتناداران در دست داریم در این مجموعه بیش از 17000 شی گرانبها وجود دارد پس به افرادی که علاقه مند هستند در رابطه با پیشینه و فرهنگ مردم ارمنستان بیشتر بدانند توصیه می شود که بازدید از ماتناداران را هم در برنامه تور ایروان خود قرار بدهند.
کاسکاد ایروان ارمنستان: اگر در جستجوی نمادهای کشور ارمنستان هستید باید بگوییم که کاسکاد یا هزار پله نیز یکی از شناخته شده ترین نمادهای این دیار است که به وفور تصاویر آن در اینترنت وجود دارد. کاسکاد درست در مرکز شهر ایروان واقع شده و در پارکی به نام هافتناک قرار دارد. توریست های خارجی به کاسکاد به عنوان جایی زیبا برای عکاسی و سلفی گرفتن می نگرند اما بومی ها از آن به عنوان مکانی برای دورهمی های شبانه نگاه می کنند. ما در گذشته به صورت مفصل کاسکاد را معرفی کرده ایم و در صورت تمایل می توانید از متن کامل آن دیدن کنید.

توصیه های پیش از سفر به ارمنستان

اگر وقت کافی برای سفر دارید، سفر زمینی به ارمنستان و به ویزه ایروان تجربه بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود.
آب و هوای ارمنستان شباهت زیادی به استان های شمال غربی ایران دارد.
بهترین زمان خرید تور ارمنستان بهار و تابستان است.
بهتر است از آژانس مسافرتی فلات پارس که مجری مستقیم تور ارمنستان است، تور خود را خریداری کنید تا هزینه ای به واسطه ها پرداخت نکرده باشید.


نظر شما درباره سفر به ارمنستان چیست؟

 

دین مردم

دین اغلب مردم ارمنستان مسیحیت است. اگرچه اقلیت‌ های دینی بسیاری از جمله اسلام نیز در این کشور ساکن هستند.
اما دین رسمی ارمنی‌ ها مسیحی است. در این سرزمین علاوه‌ بر ارمنی‌ ها، افرادی با قومیت‌ های کرد، روس، اوکراین و آشوری در کنار یکدیگر زندگی می‌ کنند.

زبان مردم

مردم این کشور به زبان ارمنی که شاخه ای از زبان های اصیل هندو اروپایی است، صحبت می‌ کنند.

جمعیت کشور

بر اساس آخرین سر شماری که در سال 2020 انجام شد این کشور 2.963 میلیون نفر جمعیت داشت.

 

پکیج تور ارمنستان

واحد پول کشور ارمنستان

درام (AMD)

سیم کارت در ارمنستان

بعد از ورود به خاک ارمنستان دیگر نمی توانید از سیم کارت تان استفاده نمایید، مگر اینکه رومینگ آن را فعال کنید. هزینه رومینگ برای مسافران گران تمام می شود. بهترین کار این است که سیم کارت اعتباری ارمنستان را خریداری کنید. این سیم کارت ها دارای بسته های اینترنتی و مکالمه هستند و نسبت به رومینگ ارزان تر می باشند. سه اپراتوری که در ارمنستان مجری ارائه سیم کارت هستند، عبارت است از: اپراتور بیلاین Beeline، اپراتور ویواسل Vivacell و اپراتور یوکام. میزان پوشش دهی سیم کارت ویواسل نسبت به اپراتورهای دیگر بهتر است.

سیمکارت در ارمنستان

موقعیت کشور بر روی نقشه!

ارمنستان از جمله کشورهای خاورمیانه است که در شمال غربی ایران قرار دارد. این کشور کوهستانی در چند سال گذشته دچار تحولات زیادی از لحاظ ساخت‌ و ساز شده است، به طوری که در نگاه اول یک کشور نوظهور به نظر می‌ رسد. با این حال موقعیت جغرافیایی آن در خاورمیانه به خوبی نشانگر قدمت بالای آن است. این موضوع با کمی گشت‌ و گذار در سطح کشور و مشاهده موزه‌ ها و مراکز باستانی مشهود خواهد بود.

 

 

جالب است بدانید که این سرزمین در گذشته بخشی از خاک ایران بود که در پی معاهدات انجام شده در عصر قاجار از ایران جدا شد. اواخر قرن بیستم بود که این منطقه به کشوری مستقل بدل شد. پس بی‌ راهه نیست اگر ادعا کنیم این کشور نیز بخشی از تاریخ غنی ایران را که در شمال غربی کشورمان اتفاق افتاده به دوش می‌ کشد.
اگر به دنبال تور زمینی ارمنستان هستید، بهتر است بدانید که این کشور با وجود مساحت کمی که دارد، از جاذبه‌ های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بی‌ شماری بهره می‌ برد. اما با وجود این که از هر دو طرف توسط دریای سیاه و مازندران احاطه شده، فاقد شهرهای ساحلی است، چرا که هیچ راه ارتباطی مستقیمی با دریا در آن وجود ندارد.

از سویی نزدیکی به کشورمان باعث ایجاد تشابهات فرهنگی زیادی میان مردم دو کشور شده است. به این ترتیب معاشرت با مردم و آداب غذایی این کشور با داخل ایران نزدیکی زیادی دارد. تشابهات فرهنگی بین ما و ارمنی‌ ها باعث شده تا هموطنان بتوانند سفر راحتی را در ایروان و سایر شهرها تجربه کنند.

تور ارمنستان

آب و هوای ارمنستان

چنانچه خواهان تور ارزان ارمنستان هستید، قطعا آگاهی از آب‌ و هوای این کشور همسایه نیز برای‌ تان مهم است. به طور خلاصه می‌ توان گفت آب‌ و هوایی خشک و معتدل در این ناحیه برقرار است. هرچند موقعیت عرضی این کشور از ایران بالاتر است و به نظر می‌ رسد که هوای آن سرد تر از داخل کشورمان باشد، اما به دلایل مختلف این کشور اقلیم سردی نداشته و از آب‌ و هوای متبوع برخوردار است. ارمنی‌ ها همچنین با بارش کمی در طول سال مواجه می‌ شوند که بیشتر آن در فصل بهار است.

نوع آب و هوای ارمنستان قاره ای است. در حالی که ماه های تابستان در این کشور خشک و گرم است، آب و هوا در ماه های زمستان بسیار خشن است. در حالی که میانگین دما در ماه های زمستان حدود ۵+ درجه سانتی گراد است، میانگین مقادیر دما در تابستان بین ۲۴+ الی۲۶+ درجه سانتی گراد است.
همچنین به دلیل تفاوت های زیاد در ارتفاع و تنوع کوهستانی، تقریباً تمام انواع آب و هوا را دارد که مختص کل قلمرو اتحاد جماهیر شوروی سابق است، از کوهستانی سرد گرفته تا نیمه گرمسیری خشک.
آب و هوای ارتفاعات این کشور به دلیل زمین های متنوع، موقعیت زمین و مناظر کوهستانی که منجر به ریز اقلیم و تنوع اکوسیستم می شود، بسیار متفاوت است.

 

آب و هوای ارمنستان

پایتخت ارمنستان

ایروان، پایتخت ارمنستان و شهر بزرگتر و مهمتر این کشور است. ایروان در قسمت غربی ارمنستان قرار گرفته و با جمعیتی بالغ بر 1.1 میلیون نفر، بزرگترین شهر ارمنستان محسوب می‌شود.
ایروان دارای تاریخ طولانی و فرهنگ غنی است و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی در این شهر وجود دارد. برخی از مهمترین جاذبه‌های ایروان عبارتند از:
میدان جمهوری: میدان مرکزی ایروان که مکانی استراتژیک برای دیدن واحدهای دیگر شهر می‌باشد. در این میدان، می‌توانید معماری زیبا و ساختمان‌های مهمی مانند ساختمان شهرداری ایروان را ببینید.

پایتخت ارمنستان

کلیسای سنت گریگور لوساوریچ: این کلیسا، یکی از نمادهای شهر ایروان است. با معماری بزرگ و زیبا، این کلیسا مقصد بازدیدکنندگان زیادی است.
بزرگراه شارل ازناوریچ: این بزرگراه یکی از معروف‌ترین خیابان‌های ایروان است و دارای فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و مکان‌های تفریحی است. همچنین، در این خیابان می‌توانید از تمثال‌ها و پارک‌های زیبا لذت ببرید.
موزه ملی ارمنستان: این موزه، مجموعه‌ای از آثار باستانی، نقاشی‌ها، اشیاء قدیمی و اطلاعات درباره تاریخ و فرهنگ ارمنستان را به نمایش می‌گذارد.
قلعه ایروان: قلعه ایروان که در قلب شهر قرار دارد، به عنوان یک نماد تاریخی مهم شناخته می‌ شود .

ارمنستان

ارمنستان همچنان یکی از قدیمی‌ ترین و کهن‌ ترین سرزمین‌ های آسیایی است که در قفقاز جنوبی و جلگه آرارات قرار دارد. این کشور تاریخ پر فراز و نشیبی دارد.
مردم این دیار اولین مردمان آسیایی بودند که دین مسیحیت را در قرن 4 میلادی پذیرفتند و تا به امروز دین رسمی این کشور مسیحیت باقی ماند.
قدرت مسیحیان در این دیار به قدری بود که شاخه جدیدی از این دین به رهبری گریگور مقدس ایجاد شد. به همین دلیل به مسیحیان ارمنستان "ارامنه" می‌گویند.
این کشور با سرزمین‌های مختلفی هم مرز است. در شمال آن کشور گرجستان، در جنوب آن ایران و منطقه نخجوان، در شرق، آذربایجان و غرب ترکیه قرار دارند.
از آنجا که این کشور در جلگه آرارات قرار دارد، دارای زمین‌ های سرسبز و حاصلخیزی است. معروف ترین نقاط طبیعت‌ گردی در ارمنستان کوه آرارات و دریاچه سوان هستند.

ارمنستان

راهنمای سفر به ارمنستان

تور ارمنستان را می توانیم یکی از پرطرفدار ترین تورهایی معرفی کنیم که هر ساله و در فصل های مختلف، توسط مجموعه های گردشگری متفاوت، ارائه می شود. در واقع خود این کشور یکی از زیباترین مقاصد توریستی دنیاست که به دلیل جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار زیادی که دارد، همیشه مورد استقبال قرار گرفته است. 
اما جالب است بدانید که تور زمینی ارمنستان یکی از مورد توجه ترین و راحت ترین تورها برای ما ایرانیان نیز می باشد. به همین دلیل در لیست ماهانه تمامی مجموعه های گردشگری، شما می توانید شاهد حداقل یک الی دو تور با برنامه های تفریحی هیجان انگیز باشید. البته لازم به ذکر است که مانند هر تور دیگری، شرایط مساعد و موقعیت ها و زمان های طلایی مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل در ادامه مقاله به بررسی همه جوانب این تور جذاب و پرطرفدار خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که سفر به این کشور زیبا در برنامه سفرهای امسال تان قرار گرفته، حتما تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

راهنمای سفر به ارمنستان

 

شهرهای توریستی ارمنستان

همانطور که اشاره کردیم شهر ایروان پایتخت ارمنستان است. این کشور 49 شهر و 11 استان دارد. شهر گیومری، وانادزور، واغارشابات، کاپان، هزاردان، آرماویر، آرتاشات، ایجوان، گاوار، گوریس، چارنتساوان، آرارات، ماسیس، آشتاراک، آرتیک، سوان، دلیجان، سیسیان، آلاوردی، استپاناوان، مارتونی، اسپیتاک، مارتونی، اسپیتاک، واردنیس، یغوارد، ودی، بیورغاوان تنها چند نمونه از شهرهای ارمنستان هستند.

مغری (Meghri) نزدیک ترین شهر ارمنستان به مرزهای ایران است. روستای مرزی ایران و ارمنستان شهر نوردوز (Nordooz) در آذربایجان شرقی است که بیشتر تورهای زمینی از ایران به این شهر وارد می شوند.

شهرهای توریستی ارمنستان

جذاب ترین و بهترین محله ها

ارمنستان، محله های زیادی دارد که می توانید برای خرید، تفریح و گشت و گذار و حتی خوردن و نوشیدن از آنها استفاده کنید. معروف ترین این محله ها در شهر ایروان قرار دارد.
ایروان شهر زیبایی است و در هر محله، جذابیت های گردشگری زیادی وجود دارد. برای مثال، محله کنترون به دلیل دسترسی آسان، پویا، پیاده ‌روی و دسترسی حمل ‌و نقل به سایر مناطق، خنک ‌ترین محله ایروان در نظر گرفته می ‌شود. از دیگر محله های معروف این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
محله ابوویان
پوشکین
ساریان
ابوویان و ...

تور زمینی ایروان

معروف ترین رستوران های ارمنستان

کشور آفتاب، میوه های شیرین، مردم مهمان نواز و البته غذاهای خوشمزه ویژگی های این کشور توریستی است. اگر به غذا های خوب و خوشمزه و فضای جالب و بدیع علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم از معروف ترین و بهترین رستوران های ارمنستان که در زیر اشاره نموده ایم، دیدن کنید:
رستوران لیوینگستون
رستوران شرپ
باشگاه جاز مالخاص
روستای ما
آبشار لیمو
رستوران قفقاز گروهی
میخانه روی رودخانه ایروان
رستوران و بار هندی Mehak
بلک آنگوس ایروان
خینکالی تومانیان
رستوران کوکتل بار مونمارتر
سیناترا

معروف ترین رستوران های ارمنستان

بهترین کافه ها در ارمنستان
در سفرتان می توانید از کافه های بسیار شیک و زیبای ارمنستان به خصوص شهر ایروان استفاده کنید. این شهر مملو از کافه های مخصوص است که مهمترین آنها به شرح زیر است:
کافه تومانیان
کافه مالوکو
کافه سنترال
کافه ایروان
سینابون
کافه ایمپرسو

 

از نظر موقعیت مکانی، غذاهای ارمنی ویژگی های مشابهی با غذاهای روسی، آذربایجانی و ترکی دارد. در این مسیر مطمئن باشید در سفر به ارمنستان با چشیدن بسیاری از غذاهای محلی احساس خوبی خواهید داشت.

 

  خوراکی های خوشمزه

 

نان در غذاهای ارمنی جایگاه بسیار مهمی دارد. در این دیار که انواع مختلفی از نان وجود دارد، لواشک و ماتناکاش مخمری مصرف می شود. علاوه بر غذاهای گوشتی با گوشت گوسفند و گوساله، بسیاری از غذاهای ترکی مانند راویولی، دلمه و باقلوا از جمله طعم های مشابه هستند.
از دیگر خوراکی های معروف ارمنستان که باید امتحان کنید، عبارت است از:
هریسا
خوراوات
وسپوف ابور
کرچیک
بت پرستی
شراب ارمنی

مشتاقانه منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم.

 

 


پست های مشابه
برچسب ها
تور ارمنستان