مجله گردشگری
امتیاز دهید :

قلب پرنده هم برای اینجا رسیدن پَر می زند!

قلب پرنده هم برای اینجا رسیدن پَر می زند!
تاریخ : 1402/02/10 / تعداد بازدید : 356/ نویسنده : فلات پارس گیتی
برای شمایی که عاشق سفری دوست داریم تجربیات ارزشمندمان از جاذبه های گردشگری اعجاب انگیز، شاد، کمی غم انگیز و گاهی ترسناک را بازگو کنیم. شاید خیلی از شما این اماکن توریستی را نشناسید و شاید بعضی هایتان تنها از اسم آن بی توجه گذشته باشید...

نگاهی به ناشناخته های گیتی

سفر کردن، پَر گرفتن از جایی به جای دیگر به قصد تفریح و یا حتی شرایط و فرصت های شغلی و تحصیلی و اجتماعی است. اغلب ما سفر را برای یافتن جنبه های جدید از زندگی و یا پیش آمدی در امتداد پیشرفت شخصی انتخاب می کنیم. حال این سفر کوتاه باشد یا طولانی و یا به دلایلی نوعی از هجرت را به دنبال خود بکشاند. این مهم که سفر کردن، آدمی را از چهارچوب محصور شده خود برای مدتی هم که شده رها می کند، بسیار قابل توجه است... حال آنکه گردشگرانی چون شما که قلب شان همچون قلب پرنده، سیر و سفر را انتخاب می کند و در شرایط سخت و آسان برای خودشان حرف و ماجرای تازه را پیش می کشاند، حتی تنهایی سفر کردن و موانع راه و هجوم خار و خس مسیر هم قلب آنان را خط نمی اندازد و شاید انتظار رسیدن همسفری رها و همجنس با خود به آنان تداوم عشق و باور به زیبایی های گیتی را می آفریند.

در این مطلب از مجله گردشگری فلات پارس گیتی برآنیم تا شما را با چندی از ناشناخته های جهان هستی آشنا کنیم.

رنه لوشاتو، فرانسه

روستایی کوچک در کشور فرانسه است که داستانی مرموز را همراه خود به یادگار گذاشته است. این روستا واقع در تپه های بلند خاک فرانسه فضای پر رمز و راز و معماهای تاریکی را در ذهن آدمی خلق می کند. ریشه این دهکده ی زیبا به دوران مسیحیت بازگشته و جالب است که بدانید، خیلی از طرفداران رمان تحسین برانگیز کد داوینچی، روستای یاد شده را به عنوان منبع الهام نویسنده مشهور این داستان، یعنی دن براون، می دانند.

روستای رنه لوشاتو (René Lacoste) در منطقه نواکیتانیا (Nouvelle-Aquitaine) در جنوب غربی فرانسه واقع شده است. این روستا در دهانه رودخانه آدور و در محدوده جنوبی استان گرند (Gironde) قرار دارد.
روستای رنه لوشاتو در منطقه‌ای با آب و هوای معتدل اقیانوسی و با طبیعتی زیبا و دل‌نشین قرار دارد. این روستا به دلیل طراحی و معماری زیبا و منحصر به فرد خانه‌های سنتی و نمایشگاهی که در آن وجود دارد، جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد.
علاوه بر این، روستای رنه لوشاتو به عنوان مرکزی برای فعالیت‌های تفریحی و ورزشی در طبیعت و همچنین برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری شناخته شده است. در این روستا مسابقات تنیس و گلف، سوارکاری، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و همچنین جشنواره‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.
با توجه به اینکه روستای رنه لوشاتو در نزدیکی سواحل اقیانوس آتلانتیک واقع شده است، بازدید از این روستا به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در فرانسه برای علاقه‌مندان به سفرهای ساحلی و تفریحی بسیار مناسب است.

جاذبه های گردشگری فرانسه

الیستا، روسیه

روسیه یکی از کشورهای پیشتاز در عرصه ی بازی شطرنج است. بسیاری از قهرمانان این رشته از کشور روسیه بوده اند و جالب این است که بدانید این کشور در انجام بازی گروهی شطرنج نیز همواره موفقیت های بسیاری را به ارمغان آورده است. از این رو شهر الیستا جزو شاخص ترین شهرها در زمینه بازی های شطرنج است و بنابراین طبیعی است که با قدم زنی در محیط های این شهر با حال و هوای شطرنج روبه رو شوید. این شهر دیدنی شامل محوطه ای است که ظاهر زمین آن با یک صفحه شطرنجی پوشانده شده است. اما داستان عجیب ترین پشت این شهر قرار دارد.
کرسان ایومیژینو پادشاه مغرور و متعصب به شطرنج و سازنده این شهر است. او ادعایی عجیب را به زبان آورد از این قرار که توسط غریبه ای دزدیده شده و به این دیار آمده تا ماموریتی غیرممکن را به اتمام برساند! طبق آنچیزی که مدعی شده بود، ماموریت ایومیژینو، آشنا نمودن مردم الیستا با بازی شطرنج بوده است.

این شهر در منطقه هستینگراد در شمال غربی روسیه واقع شده است و با نام "Елец" به زبان روسی معروف است. الیستا یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی روسیه است که به دلیل زیبایی و معماری خاص خود، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد.
شهر الیستا دارای معماری قدیمی و باستانی است که به تاریخ و فرهنگ روسیه مربوط می‌شود. در این شهر بسیاری از ساختمان‌های تاریخی و باستانی وجود دارند که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. برج‌های قدیمی، کلیساها، مساجد، قصرها و موزه‌های مختلفی در این شهر وجود دارند که معماری خاصی دارند و به تاریخ و فرهنگ روسیه مربوط می‌شوند.
علاوه بر این، الیستا دارای فضای سبزی و پارک‌هایی است که امکانات مختلفی برای تفریح و گردش را فراهم می‌کند. این شهر به عنوان مرکزی برای صنعت و فعالیت‌های اقتصادی در منطقه هستینگراد نیز شناخته می‌شود و دارای یک بندر واقع در دریای بالتیک است که برای تجارت و صادرات کالاهای مختلف به کشورهای دیگر استفاده می‌شود.

جاذبه های توریستی روسیه

جزیره هاشیما، ژاپن

همه چیز در یک شب خراب شد. این داستان غم انگیز هاشیما، جزیره ای طرد شده بر روی کشتی جنگی AKA  است. جزیره ای که طی یک شب از یک شهر مدرن به یک خرابه تبدیل شد.
داستان از این قرار است که در سال 1974 و پس از کشف معدن ذغال سنگ، کرکره های خانه های هاشیما پایین آمد و سبب تعطیلی کامل شهر شد.
این روزها تنها توریست هایی که به دنبال ماجراجویی های ماورایی و اشباح سرگردان هستند، پا به این منطقه به عنوان جاذبه ی گردشگری مرموز و ترسناک می گذارند و لحظه های پر از تعلیقی را برای خودشان به ارمغان می آورند. اگر شما هم روزی به این جزیره قدم گذاشتید، با هر گامی که به سوی انتهای آن میگذارید، باید منتظر صحنه های وحشت انگیز باشید.

این جزیره در استان ناگاساکی قرار دارد و جمعیت آن حدود ۱۲۲ هزار نفر است.جزیره هاشیما به دلیل معدن زغال سنگ خودش معروف است و از دیرباز به عنوان مرکز استخراج زغال سنگ در ژاپن شناخته شده است. در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، زندگی در این جزیره سخت و دشوار بود و برای تأمین نیروی کار مورد نیاز برای استخراج زغال سنگ، از زندانیان و بی‌خانمانان نیز استفاده می‌شد.در حال حاضر، هاشیما یکی از مقاصد گردشگری مهم ژاپن است. این جزیره دارای مناظر طبیعی زیبا، معابر سنتی و موزه‌های مربوط به تاریخ و فرهنگ معدن زغال سنگ است. همچنین، در این جزیره شاهد جاذبه‌هایی مانند قلعه هاشیما و معدن زغال سنگ می‌باشیم.
از جالبی‌های دیگر جزیره هاشیما می‌توان به غذاهای محلی و خاص آن اشاره کرد. غذاهایی مانند اوشیزوشی (یک نوع غذای سنتی ژاپنی) و کاراجی (یک نوع آجیلی محلی) از جمله غذاهای معروف این جزیره هستند که می‌توانید در رستوران‌های محلی آن را تجربه کنید.

جزیره هاشیما ژاپن متروکه

مونووی، نبراسکا

در دنیا دو دسته انسان وجود دارد! یک آنهایی که از تنهایی بیزارند و دو، آنهایی که از تنهایی شان نهایت لذت و استفاده را می برند. شما جزو کدام دسته هستید؟
شهر کوچک مونووی در نبراسکا شاید تنها شهری در جهان است که جمعیتش را یک نفر تشکیل داده است. بله تعجب نکنید، تنها ساکن این شهر پیرزنی است که سالها به شهر خود متعهد بوده و حالا او تنها انسان حاضر در شهر است. این زن پیر همچنان که کافه ای دنج و کتابخانه ای زیبا را می گرداند، خود را به عنوان شهردار شهر نیز انتخاب کرده است.
البته خوب است بدانید که بازدیدکنندگان بسیاری برای دیدن این پیرزن و کافه اش به مونووی سفر می کنند و البته هنگامیکه با سکوت عجیب شهر مواجه می شوند، فضای اعجاب آوری را تجربه خواهند کرد. شاید خنده دار بنظر برسد اما این پیرزن در قالب صاحب کافه برای شهردار نامه فرستاده و خود نیز پاسخ نامه ی خودش را می دهد و سپس به اصلاح نکات مدنظرش در فضای شهر می پردازد.
پس نباید تعجب کنید که در مونووی هرگز هیچ آدم دیگری زندگی نمی کند، پس اگر غیر از این موردی را مشاهده کردید پیشنهاد می کنیم سریعا پا به فرار بگذارید! به نظر شما پیرزن داستان ما چرا خودش را به عنوان کلانتر انتخاب نکرده است؟

الیس، صاحب کتابخانه و رستوران کوچکی در شهر است و همچنین شهردار و شورای شهر هستند. او همسرش را در سال ۲۰۰۴ از دست داد و از آن زمان تنها در این شهرک زندگی می‌کند. این شهرک دارای یک رستوران به نام "Monowi Tavern" است که توسط الیس اداره می‌شود و در آن غذاهای محلی سرو می‌شود.
از جالبی‌های دیگر درباره مونووی این است که شهرک دارای یک کتابخانه کوچک است که توسط الیس اداره می‌شود. این کتابخانه، دارای حدود ۵۰۰۰ کتاب است و از آنجایی که الیس علاقه زیادی به خواندن دارد، این کتابخانه برای او بسیار مهم است.

عجایب جهان مونووی

ماخونیک، ایران

حتما شما هم شهر آدم کوتوله ها به گوش تان رسیده است. ماخونیک روستایی دور در شهر بیرجند است. مردمان این روستا علاوه بر قد کوتاه، دارای آداب و فرهنگ های بسیار متفاوت از فضای تمدن مدرن هستند.
هنگامیکه اولین گردشگران به این روستا قدم نهادند، در ابتدا قد کوتاه تمامی ساکنین روستا توجه آنان را جلب کرد اما این پایان ماجرا نبود. ساکنین ماخونیک خانه های کوچک روی زمین ساخته اند که البته دارای عمق زیادی در زیر زمین هستند، شاید بتوان گفت آنان علاوه بر روی زمین، یک شهر زیر زمینی را هم مدیریت می کنند. سبک غذایی و ازدواج فامیلی که نسل به نسل ما بین مردمان این روستا در گردش بوده است جزو دلایل اصلی کوتاهی آنان بوده است. همچنانکه قد آنان از متوسط استاندارد قد در جهان نیز کوتاه تر هست و همین موضوع موجب شهرت روزافزون مردم ماخونیک به شهر آدم کوتوله ها شده است.

ماخونیک دارای تاریخی بسیار قدیمی است و در دوران آشوریان و ماده‌ها به عنوان یکی از شهرهای مهم شمال غربی ایران شناخته می‌شد. در دوره صفویه، این شهر به دلیل موقعیت استراتژیک خود، به عنوان مرز میانی بین ایران و قفقاز اهمیت داشته است.
در ماخونیک بناهای تاریخی و باستانی زیادی وجود دارد که به دلیل ارزش تاریخی و معماری خود، جاذبه گردشگری بسیاری را به سمت خود جلب کرده‌اند. از جمله این بناها می‌توان به مسجد جامع ماخونیک، آرامگاه خان احمد، کاروانسرای ماخونیک و برج آرامگاهی ماخونیک اشاره کرد.
همچنین، نزدیکی شهر ماخونیک به منطقه طبیعی زیبای البرز و کوهستان‌های اطراف آن، امکاناتی مانند کوهنوردی، پیاده‌روی و گردشگری را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

جاذبه های ایران گردی

گورستان عروسک ها، مکزیک

جزیره ای دور در جنوب شهر مکزیکوسیتی واقع است که داستانی محزون و اسرارآمیز را به گوش گردشگران رسانده است.
این جزیره ی عجیب و غریب که با تعدد و تکثیر عروسک ها وزین شده است، داستانش را با کشف جسد دختری در کانال آب آغاز می کند. مردی به اسم دون ژولیان سانتانا در یک شب بارانی و هنگامیکه قصد داشت از مسیر آب عبور کند، ناگهان متوجه پیکر بی جان دختربچه ای می شود که درون کانال افتاده و دست دخترک نیز عروسکی خودنمایی می کند. او که کاملا شوکه شده بود، جسد دختر را بیرون آورده و پس از خاک کردنش، عروسکش را به درختی وصل می کند. او با این کار معتقد بود که روح دخترک از عذاب به دور بوده و در آرامش به خوابی عمیق فرو می رود. اما دیری نمی گذرد که تصمیم میگیرد برای آنکه روح آن کودک از خواب های شبانه اش بیرون برود، عروسک های بیشتری را در لا به لای درخت های بلند و شاخه های متعدد آراسته کند. ماجرا جایی عجیب تر می شود که در سال 2001 جسد دون ژیان را در همان کانال آب پیدا می کنند.
گویی او برای حفاظت از دختربچه، حاضر بوده خودش را نیز فدا کند. این روزها در این جزیره بازدیدکنندگانی که از فضاهای سرد و غمناک، ترسی ندارند؛ به کشف ناشناخته ها و ناگفته های گورستان عروسک ها در واقعی ترین شکل ممکن می پردازند. اینجا مکانی است که خیلی از بومی های مکزیک آن را یک مکان محترم می شمارند و به معنای حقیقی کلمه، اینجا هرگز به شما اجازه ی شوخی و تمسخرهای بی اندازه نخواهد داد.

جزیره گورستان عروسک ها مکزیک

ساختمان هپی ریتزی، آلمان

تماشای واقعی خانه‌ای با نقش و نگارهای کارتونی، رویایی است که بدون اغراق خیلی از ما در دوران بچگی داشته‌ایم. اگر گمان می کنید، همچین مکانی فقط در رویا ها و انیمیشن ها قابل دیدن است، بدانید که سخت در اشتباهید. اگر تجربه آشنایی با کشور آلمان را داشته باشید، احتمالا باید در مورد هپی ریتزی براونشوایگ و ماجراهایش شنیده باشید.
شهر براونشوایگ آلمان یکی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد دنیا را در دست دارد. بیشتر مسافرینی که به آلمان سفر می کنند، هرکجای آلمان که باشند، بی شک زمانی را برای بازدید از این ساختمان چند طبقه زیبا که جزو آثار هنری به شمار می رود، اختصاص می دهند. این ساختمان فانتزی آنچنان معروف شده است که هرکجای شهر باشید و نام این مکان را ببرید، مسیر را به شما نشان خواهند داد. بنای ظاهری این ساختمان تماشایی به جای رنگ آمیزی تک رنگی، یا پایه ریزی با مدل‌های رایج طراحی نما ساختمانی، از نقاشی‌ و تصویرسازی های جذاب، متنوع و چشم نواز کارتونی الهام گرفته است و برای چشمهای زیبای مخاطبانش ارزش بسیاری قائل است.

ساختمان هپی ریتزی با طراحی فانتزی و جذابی که شامل رنگ‌های شاد و طرح‌های چشم‌نواز است، به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی شهر برمن شناخته شده است. طراحی این ساختمان برای بسیاری از بازدیدکنندگان جالب و جذاب است و به عنوان یکی از آثار هنری معماری محسوب می‌شود.
طراحی ساختمان هپی ریتزی بر اساس رویاهای طراح آن، لوکاس ریتزی، صورت گرفته است. این ساختمان دارای شکل هندسی خاصی است که شامل برجک‌های مخروطی، حفره‌های بزرگ، پنجره‌های بزرگ و طرح‌های چشم‌نواز است. همچنین، از نظر طراحی داخلی، این ساختمان دارای دکوراسیون فانتزی و رنگارنگی است که باعث شده است که این ساختمان به یکی از جاذبه‌های دیدنی برمن تبدیل شود.
ساختمان هپی ریتزی در حال حاضر به عنوان یک مرکز تجاری و اداری استفاده می‌شود و در آن شرکت‌های مختلفی از جمله شرکت‌های فناوری، طراحی و معماری فعالیت می‌کنند. همچنین، این ساختمان گاهی نیز برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساختمان هپی ریتزی آلمان شاد

شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک (Delk Peninsula) در جنوب شرقی ترکیه واقع شده است. این شبه جزیره دریای مدیترانه را به طور شرقی و خلیج آنتالیا را به طور غربی احاطه می‌کند. شبه جزیره دیلک با داشتن مناظر طبیعی زیبا، تاریخچه ثروتمند و فرهنگ متنوع، جزو مقاصد گردشگری مهم ترکیه محسوب می‌شود.
شبه جزیره دیلک دارای امکانات گردشگری بسیار خوبی است که از جمله آن‌ها می‌توان به شهرهای ساحلی مانند کاس، فتحیه، الیا، کوکبوکوی و بلدیبی اشاره کرد. این شهرها با داشتن سواحل زیبا، رستوران‌های سنتی، بازارهای محلی و امکانات گردشگری متنوع، جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند.
همچنین، شبه جزیره دیلک دارای مکان‌های تاریخی و باستانی مانند بازارهای قدیمی، قلعه‌ها، تپه‌های باستانی و آثار تاریخی است. از جمله این آثار می‌توان به آثار باستانی مانند شهر باستانی پرگه، شهر باستانی سیلیوم، آثار باستانی فنا، قلعه تله‌کاپی، قلعه الیا و قلعه کارابورنو اشاره کرد.
در ضمن، شبه جزیره دیلک به دلیل داشتن طبیعت زیبایی با مناظر کوهستانی، پارک‌های ملی و رودخانه‌های آبی، برای علاقه‌مندان به کوهنوردی، پیاده‌روی، شنا و ماهیگیری یک مقصد مناسب است. در این شبه جزیره، پارک ملی کوجا از محبوبیت بسیاری برخوردار است که از جمله مناظر زیبایی همچون دریاچه‌های آبی و رودخانه‌های کوهستانی دارد. 
در کل، شبه جزیره دیلک با داشتن تنوع طبیعی و فرهنگی، امکانات گردشگری بسیار خوب و آثار تاریخی و باستانی، یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم ترکیه است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

جاذبه گردشگری کوش آداسی

ناشناخته های جهان با مجله گردشگری فلات پارس گیتی

هدف از نگارش این مطلب آشنایی شما با جاذبه های گردشگری از نقاط مختلف دنیا بود که هر عاشق سفر را بابت بازدید و کشف ناشناخته ها قلقلک می دهد. تجاربی از حس های شادی، غم، ترس و شگفت زدگی که امیدواریم توانسته باشیم هریک از این حواس را با ارجاع به جاذبه های توریستی به شما عزیزان منتقل کرده باشیم.

 

تور اروپا شرکت خدمات مسافرتی فلات پارس گیتی

پست های مشابه


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
شهاب 11 ماه قبل
لغو
پاسخ
0-

جالب بود متنتون

دینا 11 ماه قبل
لغو
پاسخ
0-

سلام خدمت عوامل محترم آژانس مسافرتی فلات پارس از اینکه چنین محتوای باکیفیتی ترتیب دادید بسیار سپاسگذارم و خوشحالم به سلایق مخاطبین توجه نشان می دهید و اطلاعات خوبی بابت تورهای مسافرتی به ما دنبال کنندگان سفر و گردشگری ارایه می کنین. دینا هستم یک گردشگر از چابهار ایران

فلات پارس گیتی 11 ماه قبل
0-

دینا عزیز ممنون از لطفتون موفق باشید

captcha
ارسال نظر