مجله گردشگری
امتیاز دهید :

از باکو چی بخریم ؟

از باکو چی بخریم ؟
تاریخ : 1402/04/25 / تعداد بازدید : 3867/ نویسنده : فلات پارس گیتی
شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان است و اولین انتخاب ایرانیانی که به قصد سفر رهسپار آذربایجان می شوند. باکو را به برج های شعله معروفش می شناسیم و مردم میهمان نواز و بافرهنگش. شهر باکو دیدنی های متنوعی دارد اما همیشه خرید سوغات و گردش در میان مراکز خریدش از محبوبترین تفریحات برای خریداران تور باکو است.

با این تفاسیر یکی از مهمترین سوالهایی که برای مسافران شهر باکو پیش می آید این است که سوغات این شهر چیست، با آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی به عنوان مجری مستقیم تورهای ارمنستان همراه باشید تا بررسی کنیم که از باکو بهتر است چه اشیایی را خریداری کنیم.

فرش آذربایجان

فرش علاوه بر ایران، سوغات آذربایجان نیز به شمار می آید و می توانید به عنوان سوغات قالیچه های کوچکی را از باکو خریداری کنید، البته فرش برای ایرانیان سوغات محبوبی به شمار نمی آید و بیشتر گردشگرانی که از سایر کشورها به باکو می روند از فرشهای باکو استقبال می کنند؛ در هر صورت باکو شهر خوبی برای خرید فرش است و یکی از دیدنی های مشهور آن نیز موزه فرش باکو می باشد.

تور باکو

جواهر و زیورآلات باکو

باکو به خاطر داشتن طلا و جواهرات نیز مشهور است و مردم آذربایجان هم مانند مردم بسیاری از کشورهای آسیایی علاقه زیادی به استفاده از طلا دارند. اگر علاقه مند باشید می توانید زیورآلات ساخته شده از طلا و نقره را از باکو خریداری کنید. بد نیست بدانید طلاهایی که به صورت تور بافته شده باشند در باکو طرفداران بیشتری دارند و برای ساخت آنها از تکنولوژی های جدیدی استفاده می کنند و در تلاش هستند که طلاهای توربافتشان نیز بسیار براق و درخشان باشند. به افرادی که قصد خرید جواهرات را از باکو ندارند اما علاقه مند هستند که با سبک و سیاق این کالاها آشنا شوند توصیه می کنیم که از موزه تاریخ باکو دیدن نمایند.

تور باکو

ظروف مسی و فلزی در باکو

ظروف فلزی نیز در باکو به وفور یافت می شود، می توانید در صورت تمایل ظرف هایی را برای تزئین و یا استفاده روزانه خریداری کنید که جنسشان از مس، برنج و یا نقره است. ظروف فلزی بسته به طرح و اندازه قیمت های بسیار مختلفی را دارند و با کمی جستجو حتما می توانید ظرفهای مورد نظرتان را با قیمت مناسب بیابید. اگر در جستجوی یک سوغات خوب برای بانوی باسلیقه ایرانی هستید این ظرف ها می توانند انتخاب خوبی باشند.

تور باکو

استکان کمر باریک | سوغاتی از باکو

هنوز هم استکان های کمرباریک در میان ایرانیان طرفداران زیادی دارد و به نوعی با تاریخ و فرهنگ مردم ما در آمیخته است. بد نیست بدانید که این نوع استکانها در باکو نیز پرطرفدار هستند و به عنوان سوغات عرضه می شوند. بنابراین یکی از بهترین سوغاتی های باکو استکان کمر باریک است.

تور باکو

تابلوهای نقاشی رنگ روغن | سوغاتی از باکو

همانطور که در ابتدا هم اشاره کردم مردم آذربایجان فرهنگی غنی دارند به همین خاطر هنر هم بخشی از زندگی روزمره آنها محسوب می شود. اگر شما هم با دیدن تابلوهای نقاشی زیبا به وجد می آیید می توانید انواع تابلوهای رنگ روغن را گوشه و کنار شهر باکو بیابید و یا با مراجعه به گالری ها آنها را خریداری کنید. اندازه و قیمت و کیفیت این نوع تابلوها بسیار متنوع است. شما عزیزانی که به هنر علاقه مند هستید موزه کتاب های مینیاتوری باکو نیز می تواند برای شما جذاب باشد.

تور باکو

شال و روسری های آذربایجانی

شال و روسری برای سوغات از باکو را به افرادی پیشنهاد می کنم که در جستجوی یک سوغات خوب هستند که در آن ردپای فرهنگ مردم آذربایجان نیز به چشم بخورد. بانوان آذربایجان در فصلهای سرد از شال و روسری استفاده می کنند و این روسری ها بر اساس منطقه رنگ و طرح های مختلفی دارند و برای ما ایرانیان می توانند از بهترین سوغاتی ها باشند. این پوشش های سنتی در آذربایجان و باکو با نام Kelaghayi شناخته می شوند و نامشان در فهرست جهانی یونسکو هم به عنوان بخشی از فرهنگ و سنن مردم آذربایجان درج شده است.
گذشته از شال و روسری که از مهمترین سوغاتی های باکو برای ما هستند، می توانید با کمی هزینه بیشتر سایر لباسهای سنتی آذری را نیز خریداری کنید که به خاطر استفاده بیشتر از پارچه در آنها قیمتهای بالاتری دارند اما برای دختر بچه ها یک سوغات کاملا خوب و به یادماندنی خواهند بود. توصیه می شود که لباسهای سنتی را از بازارهای محلی خریداری کنید که هم دست دوز باشند و هم قیمت های کمتری داشته باشند زیرا این لباسها در مراکز خرید لوکس بسیار گران قیمت هستند و کمتر کسی آنها را به عنوان سوغاتی خریداری می کند.

تور باکو

 

تور باکو




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر