مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سفرنامه باکو

سفرنامه باکو
تاریخ : 1399/03/07 / تعداد بازدید : 1190/ نویسنده : فلات پارس گیتی
شاید اگر پیش از سفر به باکو از من می پرسیدند که مقصد رویایی یا مورد علاقه من کجاست هیچ وقت جواب نمی دادم که دوست دارم به باکو بروم یا در حال برنامه ریزی برای خرید تور باکو هستم اما بعد از سفرم به آذربایجان آن قدر حس خوبی داشتم و خاطرات جذابی ساخته بودم که تصمیم گرفتم با شما هم به اشتراک بگذارم و وبسایت فلات پارس گیتی این فرصت را برای من فراهم کرد که سفرنامه باکو را بنویسم و از تجربیاتم بگویم اگر شما هم تا حالا به باکو سفر نکرده‌اید یا نکات محدودی درباره پایتخت کشور آذربایجان می دانید با من همراه شوید.

تور باکو

چرا به باکو سفر کردم؟

اگر بخواهم ماجرای سفر دو هفته ای خودم را که چطور از تهران به باکو رفتم تعریف کنم باید ساعت ها بنویسم اما سعی می کنم که نکته های مفید و جالب را از سفرم بازگو کنم تا شاید دید شما هم مانند من نسبت به این شهر تغییر کند. تصور من از شهر باکو پیش از سفر شهری شلوغ با برج های بلند بود که مردم آن اهمیت زیادی به توریست ها نمی دادند. وقتی به باکو سفر کردم، متوجه شدم که باکو شهری با معماری نسبتا عجیب و غریب و بی قافیه است به این معنا که مانند برخی شهرهای ایران نظارت درستی روی معماری کلی شهر نمی شود و به همین خاطر در هرجایی شاهد وجود آسمان خراش های غول پیکر در کنار ساختمان های کهن و باارزش هستیم البته این نکته شهر باکو برای من جذاب بود چون به عنوان یک توریست می توانستم هم از بناهای قدیمی و بخش کهن شهر بازدید کنم و هم با سبک معماری مدرن و امروزی مردم آذربایجان آشنا شوم. بعد از سفر به باکو وقتی نظر کاربران و مسافران خارجی (به غیر از ایرانی ها) را درباره باکو می خواندم متوجه شدم که انتقادهای متعددی در این رابطه به شهر باکو وارد شده است و آن را شهری با معماری های بدقواره می خوانند اما من به راستی این نکته باکو را دوست داشتم و از نظر یک گردشگر توصیه می کنم که شما هم در سفر به باکو این نکته را در نظر داشته باشید.

تور باکو

رستوران های باکو

اصالت من به شهرهای ترک نشین ایران بر نمی گردد و آشنایی زیادی با فرهنگ غذایی مردم ترک یا آذری ندارم بنابراین نمی توانم نظر بدهم که غذاهای مردم کشور آذربایجان چقدر به این بخش از مردم مهربان ایران شباهت دارد اما می توانم بگویم که در منوی رستوران هایی که من رفتم گزینه های متعددی وجود داشت که با سلایق ایرانی ها هماهنگی داشت. در باکو انواع رستوران های شیک و بین المللی و مدرن وجود دارد اما من رستوران های محلی را بیشتر می پسندیدم چون دوست داشتم که جاهایی بروم که بیشتر خود مردم باکو در آنها غذا می خوردند در واقع هدف من از خرید تور باکو از ابتدا آشنایی با فرهنگ مردم ساکن در باکو هم بود. اگر در تصور شما مردم آذربایجان مردمی با لباس های محلی و لبخند بر لب هستند باید بگویم که اینگونه نیست بلکه من در سفر لباس محلی بر تن هیچ یک از اهالی ندیدم و فقط در کنار موزه باکو یک سوغات فروشی بود که در آن لباس محلی به فروش می رفت. با این اوصاف انتخاب من در تمام طول سفرم رستوران های محلی بود و تقریبا 10 غذای اصیل آذربایجان را امتحان کردم که شما می توانید در مطلب خوشمزه ترین غذاهای باکو آذربایجان بهترین آنها را از نظر من ببینید و با محتویات‌شان آشنا شوید.

تور باکو

قیمت تور باکو چقدر است؟

سفر من پیش از شیوع ویرویس کرونا بود و بابت تور یک هفته ای باکو 6 میلیون تومان هزینه کردم که شما می توانید با هزینه های کمتر هم این تور را تهیه کنید و هفته دوم را در منزل یکی از آشنایان ماندم. اگر دوست دارید که همواره از قیمت و مشخصات تورهای باکو به صورت به روز باخبر شوید با شماره تلفن های مندرج در وب سایت روبه رو تماس بگیرید یا به بخش تورهای باکو آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی مراجعه کنید. کارشناسان فلات پارس همه روزه پاسخ گوی شما خواهند بود و از آنجایی که سالها در زمینه سفر به باکو تجربه دارند می توانند راهنمایان معتبری به حساب بیایند.

تور باکو