مجله گردشگری
امتیاز دهید :

برج دختر باکو

برج دختر باکو
تاریخ : 1399/01/30 / تعداد بازدید : 1330/ نویسنده : فلات پارس گیتی
اگر اهل سفر به کشورهای خارجی و به ویژه کشور ترکیه باشید، حتما نام قلعه یا برج دختر به گوش شما آشناست. قلعه دختر در ترکیه و آذربایجان وجود دارد و از جاذبه های گردشگری معروف در این دو کشور به شمار می آیند اما ما در این سفر از آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی می خواهیم شما را با قلعه دختر باکو آشنا کنیم تا اگر تور باکو را خریداری کردید و یا حتی در فکر خرید تور زمینی باکو هستید، پیش از سفر با این دیدنی مشهور نیز آشنا باشید و بتوانید برنامه سفر جامع تری تنظیم کنید، شما را به ادامه این سفر مجازی دعوت می کنم.

برج دختر باکو

برج دختر که در آذربایجان با نام قیز قالاسی شناخته می شود بنایی زیباست که از زمان امپراتوری ساسانیان به یادگار مانده و زمان ساختش به قرن دوازدهم باز می گردد. اگر از تماشای آثار تاریخی لذت می برید و یا دوست دارید در سفر تفریحی خود به باکو کمی هم در رابطه با آذربایجان و تاریخچه و معماری های مردم این دیار بدانید، بازدید از برج دختر را از دست ندهید.
برج دختر باکو به همراه کاخ شروانشاهان که قدمتش به قرن پانزدهم میلادی می رسد، در سال 2001 میلادی نامشان در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید و حالا از مهمترین دیدنی های شهر باکو محسوب می شوند. امروزه با مراجعه به قلعه دختر باکو می توانید از موزه ای که در داخل آن وجود دارد دیدن کنید. در این موزه سیر تکاملی شهر باکو و سرنوشت این شهر به نمایش در آمده است و اگر به خرید کردن نیز علاقه مند باشید امکان خرید سوغات از فروشگاهی که در قلعه دختر مستقر است، مهیا می باشد. توصیه می کنیم که حتی اگر از تماشای بناهای تاریخی لذت نمی برید از برج دختر دیدن کنید زیرا لوکیشن بسیار خوبی برای عکاسی است و چشم اندازی بسیار زیبا را در اختیار شما قرار می دهد.

معماری برج دختر باکو

طول قلعه دختر باکو 29.5 متر است و ارتفاع آن نیز به 16 متر می رسد و با 6 طبقه میزبان بازدیدکنندگان می باشد. ساخت این بنا در دو مرحله انجام شد، فاز اول ساخت قلعه دختر باکو در حدود قرون 5 و 6 میلادی بود و فاز دوم آن نیز در قرون دوازدهم تکمیل شد. این مکان برخلاف تصور عموم یک برج مراقبت نبود بلکه قلعه دختر یک نیایشگاه برای پرستش آناهیتا الهه ی مراقبت از آبها بود. آناهیتا یک الهه ی آریایی- ایرانی به شمار می رود. در سال 1960 میلادی برج دختر باکو که بسیار فرسوده شده بود، مرمت شد و در سال 1964 میلادی نیز موزه ای که در رابطه با آن صحبت کردیم را در آن ساختند.
جنس برج دختر باکو کاملا از سنگ است و گنجایش 200 نفر به صورت همزمان در خود را دارد. از برج دختر باکو نیز مانند بسیاری از بناهایی که در قرون پنج و شش میلادی ساخته شدند، به عنوان مکانی برای علم نجوم نیز استفاده می کردند و یکی از دلایلی که دیوارها بلند و سقف ها با ارتفاع زیاد و با فاصله ساخته شده اند نیز همین علم نجوم بوده است.

بازدید از برج دختر باکو

خوشبختانه به بازدیدکننده ها اجازه داده می شود تا از پلکان سنگی داخل قلعه دختر باکو بالا بروند و از پنجره های کوچک و دیوارهای سنگی آن دیدن نمایند. بازدید از سربازان شبیه سازی شده ی آذری، سلاح های نمایشی و لوح سازمان یونسکو که در مکان وجود دارند جالب ترین نکاتی هستند که در طی بازدید از برج دختر باکو مشاهده خواهید کرد.
همه روزه از ساعت 9:00 تا 18:00 می توانید از برج دختر باکو دیدن نمایید و در صورت نیافتن برج دختر باکو یا هر مشکل دیگری با شماره +994 12 492 32 61 تماس بگیرید تا مسئولان مستقر در این بنا شما را یاری نمایند.

آدرس قلعه دختر باکو

تور لیدرهای شما می توانند به خوبی برای رسیدن به برج دختر شما را یاری کنند اما اگر می خواهید خودتان به سوی این بنا بروید باید بگویم که بهترین راه استفاده از ایستگاه متروی ایچری شهر Icherisheher است که اگر در آن از قطار پیاده شوید تنها با 10 دقیقه پیاده روی می توانید به قلعه برسید و یا در صورت تمایل مسیر را تاکسی بگیرید که حدود 5 دقیقه طول خواهد کشید.
آدرس قلعه دختر باکو: آذربایجان، باکو، خیابان نفت چیلار


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر