مجله گردشگری
امتیاز دهید :

موزه ترابزون ترکیه

موزه ترابزون ترکیه
تاریخ : 1399/02/17 / تعداد بازدید : 1142/ نویسنده : فلات پارس گیتی
مشتریان همیشگی فلات پارس گیتی می دانند که یکی از مقاصدی که ما همیشه آن را توصیه می کنیم شهر ترابزون ترکیه است زیرا هم تور زمینی ترابزون وجود دارد و هم تور هوایی و قیمت ها نیز مناسب تر هستند از سوی دیگر یکی از مقاصد نوظهور سفر برای گردشگران ایرانی به شمار می آید؛ بنابراین حالا که اغلب فرصت بیشتری برای گشت و گذار در فضای مجازی و وبسایت ها داریم، خوب است که بیشتر با دیدنی های شهر ترابزون آشنا شویم، ناگفته نماند که در بخش بلاگ وبسایت روبه رو راهنماهای سفر متعددی را برای شما عزیزان آماده کردیم که می توانید از آنها نیز استفاده نمایید.

اینبار می خواهیم شما را با موزه ترابزون که امتیاز بالایی در وبسایت گوگل دارد آشنا کنیم. توجه داشته باشید که ترابزون با وجود این که شهری تاریخی‌ست اما طبیعتی رویایی هم دارد بنابراین سفر شما ترکیبی از طبیعتگردی و تفریح در هتل ها و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی شهر خواهد بود.

موزه ترابزون

موزه ترابزون با نام عمارت کاستاکی Kostaki نیز شناخته می شود. در این موزه 361 یک اثر دیدنی باستانی و تاریخی وجود دارد که هریک داستانی جذاب در ورایشان هست. موزه ترابزون در سال 1900 یک خانه مسکونی بود، یک خانه اعیان نشین تمام عیار که متعلق به بانک داری ثروتمند بود. از نوع معماری بنا می دانیم که سازنده ی آن یک معمار ایتالیایی است اما از نام او خبر نداریم و آنطور که به نظر می رسد مصالح موزه نیز از ایتالیا آورده شده است.
چنین گفته می شود که صاحب بنای موزه ترابزون در سال 1917 ورشکست شد و تمام املاک وی را مصادره کردند و خانه وی نیز جزو املاک مصادره شده بود که در نهایت خانواده نملیوغلو آن را خریدند. در طی سالهای 1923-1919 میلادی و همزمان با جنگ استقلال ترکیه این ساختمان مقر ارتش شد. در سال 1924 میلادی مصطفی کمال پاشا رهبر ترکیه به ترابزون رفت و با همسرش مدتی در این بنا ساکن شدند.
در سال 1927 میلادی فرماندار ترابزون بنا را تصاحب کرد و از آن به عنوان فرمانداری استفاده نمود. اسناد نشان می دهند که از بنای موزه ترابزون بین سالهای 1931-1937 به عنوان جایی برای بازپرسی مجرمان استفاده شد. در سال 1937 عمارت کاستاکی به وزارت آموزش ملی واگزار شد و 50 سال نیز از آن به عنوان دبیرستان دخترانه استفاده کردند تا سرانجام در سال 1987 میلادی به سازمان آموزش و پرورش انتقال یافت و به موزه تبدیل شد.

موزه ترابزون ترکیه

دیدنی های موزه ترابزون

آنچه غیر قابل انکار است معماری ناب و دوست داشتنی بنای موزه ترابزون می باشد. این موزه سه طبقه دارد که هر بخش آن دیدنی های متعددی را در معرض دیدن عموم قرار می دهند که توضیح همه آنها در اینجا ممکن نیست ولی به خاطر آن که با دید بازتری از این موزه دیدن کنید باید بگویم که می توان آن را به سه بخش اصلی تقسیم کرد. قسمت باستان شناسی که اشیای مربوط به عصر برنز، کلاسیک، هلنیسی، رومیان و بیزانتی ها و... در آن به نمایش گذاشته شده اند. قسمت دوم در رابطه با سرگذشت و معماری بنای ترابزون است زیرا این مکان از نظر ارزش مادی و معنوی برای کشور ترکیه اهمیت زیادی دارد و در آن می توانید با تزئیناتی که از سبک های مختلف در این بنا وجود دارد، آشنا شوید. قسمت آخر نیز به مردم شناسی اختصاص پیدا کرده است و آثار دوره اسلامی را در آن می توانید تماشا کنید که اغلب آنها متعلق به دوران عثمانی هستند. مجسمه ها و زیورآلاتی که در موزه ترابزون نگهداری می شود از محبوب ترین قسمت های این جاذبه گردشگری مشهور به شمار می آیند. اگر تجربه بازدید از این مکان را دارید، می توانید در بخش نظرات تجارب خود را با ما در میان بگذارید.

موزه ترابزون

آدرس و بلیت ورودی موزه ترابزون

متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال حاضر امکان بازدید از موزه ترابزون وجود ندارد و به همین خاطر قیمت بلیت آن هم مشخص نیست. اگر علاقه مند هستید که از این موزه دیدن کنید، می توانید از بخش اطلاعات هتل یا لیدر خود کمک بگیرید یا با استفاده از آدرس زیر به تنهایی اقدام کنید.
آدرس موزه ترابزون: ترکیه، ترابزون، خیابان زیتینلیک، خیابان قاضی پاشا

موزه ترابزون




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر