مجله گردشگری
امتیاز دهید :

دیدنی های ترابزون

دیدنی های ترابزون
تاریخ : 1402/04/25 / تعداد بازدید : 1714/ نویسنده : فلات پارس گیتی
ترابزون یا به قولی بعضی ها ترابوزان شهری سرسبز و دوست داشتنی در کشور ترکیه است. این شهر در کنار دریای سیاه قرار دارد و به همین خاطر سواحل زیبایش مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. ترابزون از شهرهای قدیمی ترکیه به شمار می آید و تور زمینی به ترابزون بسیار پرطرفدار است. این شهر در کنار جاده تجاری و معروف ابریشم قرار داشت و نقطه اتصال سرزمین های غربی به شرقی به شمار می آمد.

دیدنی های ترابزون

حالا پس از سالها که از رونق جاده ابریشم می گذرد ترابزون به شهری توریستی برای گردشگران تبدیل شده و تور ترابزون  و به ویژه تور زمینی ترابزون و از آن مهم تر تور ارزان ترابزون بسیار پرطرفدار است و حتی تور زمینی هم به مقصدش ترتیب می دهند، پس از شما هم در فکر سفر به یکی از شهرهای ترکیه هستید یا در جستجوی قیمت تور ترابزون می باشید، در ادامه با من همراه شوید تا دیدنی های این شهر را به شما عزیزان معرفی کنم تا با دید بازتری از این خطه از ترکیه دیدن نمایید.

ایاصوفیه ترابزون

در ترابزون نیز مانند تور ارزان استانبول کلیسایی با عنوان ایاصوفیه وجود دارد که یک موزه نیز به شمار می آید. کلیسای ایاصوفیه مخصوص ارتودوکس ها می باشد. این کلیسا نیز مانند بسیاری از نیایشگاه های دیگر موجود در ترکیه با روی کار امدن امپراتوری عثمانی از کلیسا به مسجد تغییر کاربری داد و از در واقع از سال 1584 میلادی تا کنون یک مسجد به شمار می آید اما از نظر ظاهری و معماری هنوز یک کلیسا است.
ترابزون در گذشته شهر پر رونقی بود و برای مدتی هم پایتخت پادشاهی ترابوزان به شمار می آمد و ایاصوفیه نیز یادگاری از همان دوران درخشان و پررونق است. سبک معماری این کلیسا بیزانتی می باشد و از معدود بناهای بیزانتی موجود در ترابزون محسوب می شود به همین خاطر بازدید از ان را به شما توصیه می کنیم.

ایاصوفیه ترابزون

خانه آتاترک در ترابزون

آتاترک رهبر محبوب ترکیه بود، کسی که انقلاب این کشور را رهبری کرد و با وجود این که چند سال از مرگش می گذرد اما هنوز هم برای مردم ترکیه بسیار قابل احترام است. آتاترک در شهرهای مختلف ترکیه خانه داشت و زمانی که برای انجام امور سیاسی به شهرهای دیگر سفر می کرد در آنها اقامت می نمود. حالا خانه های آتاترک به موزه تبدیل شده اند تا بازدیدکننده ها بتوانند با دیدن خانه ی رهبر ترکیه با آداب و سبک زندگی او بیشتر آشنا شوند. در ترابزون نیز خانه آتاترک وجود دارد که حالا به عنوان موزه آتاترک شناخته می شود و بازدید از آن به افرادی که به شخصیت آتاترک علاقه مند هستند توصیه می شود، خانه وی در ترابزون کوچک اما جالب است.

خانه آتاتورک ترابزون

دریاچه اوزون گل ترابزون

اگر به خاطر طبیعتگردی به ترابزون سفر می کنید و یا دوست دارید سری هم به دیدنی های طبیعی این شهر بزنید، توصیه می کنم از دریاچه اوزونگل دیدن کنید. این دریاچه در جنوب ترابزون واقع شده و با نام روستایی که در جوار آن قرار دارد، خوانده می شود. دریاچه اوزون گل از مرکز ترابزون 99 کیلومتر فاصله دارد اما به قدری زیباست که توصیه می کنم از آن دیدن کنید. این مکان فقط به خاطر محیط طبیعی خود به شهرت رسیده زیرا در بین چند کوه سربه فلک کشیده قرار دارد و خانه های روستایی دور تا دور آن را پوشانیده اند.
اگر از دریاچه اوزون گل دیدن کنید، می توانید صنایع دستی زیبایی را از روستاهای اطراف خریداری نمایید. از سال 2008 میلادی تا کنون به جنبه گردشگری این دریاچه اهمیت بیشتری داده شد و حالا شاهد وجود انبوهی از رستوران ها و هتل ها در کنار این دریاچه باشکوه هستیم. اگر زمان سفر به شما اجازه می دهد، یک روز کامل را برای تفریح در کنار دریاچه اوزون گل ترابزون در نظر بگیرید.

دریاچه اوزون گل ترابزون

دیوارهای شهر ترابزون

در ترابزون قلعه ای وجود داشته به نام ترابوزان که حالا بخشهای زیادی از ان از بین رفته و بازسازی شده است. امروزه این قلعه با نام دیوارهای ترابزون شناخته می شوند. این دیوارها در حقیقت نقشی دفاعی دارند و هیچ گاه به عنوان قلعه پادشاهان از آنها استفاده نشده است، بنابراین نام دیوار ترابزون برایشان بهتر است. برخی می گویند که این دیوارها و قلعه دفاعی موجود در آنها نخستین بنایی بوده اند که در شهر ترابزون ساخته شده اند. با گذشت سالها این مکان تغییرات زیادی کرده است بنابراین حالا قضاوت درباره بناهای نخستین دشوارتر است اما از تصاویر موجود اینگونه مشخص است که این مکان دارای بخشهایی چون قسمت اسب دوانی، حمام و... نیز داشته که حالا وجود ندارد.

دیوارهای ترابزون

 

تور ترابزون



ارسال نظر
reza یک سال قبل
لغو
پاسخ
0-

خیلی ممنون از مطالب خیلی کاربردی و مهم موفق باشید