مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سفرنامه ترابزون

سفرنامه ترابزون
تاریخ : 1399/03/03 / تعداد بازدید : 2309/ نویسنده : فلات پارس گیتی
من هم مثل بسیاری از شما سفر کردن را دوست دارم، راستش را بخواهید همه مراحل سفر برای من جالب است. تا به حال بارها پیش آمده که غرق در رویا شوم و خیال بافی کنم که برای مثال یک تور استانبول خریدم و در بهترین هتل اقامت کردم و بهترین رستوران ها را دیده ام در حالی که اصلا پول کافی برای همچین سفری ندارم.

سفرنامه ترابزون

خیال بافی درباره سفر یکی از موضوعاتی است که به من انرژی می دهد و همه می دانیم که در زندگی روزهای زیادی برای ما پیش می آید که نیازمند باشیم که خودمان فکری برای پیدا کردن انرژی دوباره بکنیم. ماجرای سفر من به ترابزون هم از همین خیال بافی ها شروع شد و هنوز هم فکر می کنم پیدا شدن یک تور ترابزون ارزان و مناسب با بوجه من شانس بزرگی بود به همین خاطر تصمیم گرفتم که سفرنامه ترابزونم را با آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی که واسطه ای بود برای این سفر من و باعث شد علاوه بر تور ترابزون به فکر خرید تور وان هم باشم، در میان بگذارم تا شاید کسی مثل وجود داشته باشد که بتواند خیال بافی های سفرش را به واقعیت تبدیل کند.

سفرنامه ترابزون

چرا سفر به ترابزون؟

ترابزون یکی از شهرهای کشور ترکیه است که شاید برخی از شما عزیزان تا به امروز نامش را نشنیده باشید. من هم اطلاعاتم درباره ترابزون کم بود اما از آنجایی که دوست داشتم شهرهای دیگر ترکیه و جاهایی به جز استانبول و آنکارا و وان و آنتالیا و نهایتا ازمیر و کوش آداسی را بشناسم و حدس می زدم که ترکیه شهرهای کمتر شناخته شده و زیبای دیگری داشته باشد، شروع به جستجو در اینترنت کردم که با شهر ترابزون آشنا شدم و فهمیدم که احتمال می دهند در آینده ای نزدیک به یکی از قطب های اصلی گردشگری ترکیه تبدیل شود. ترابزون شهری ساحلی در کرانه دریای سیاه است و از عکس هایش متوجه شدم که طبیعت زیبایی هم دارد بنابراین فاکتورهای مورد نظر من را داشت هم جای کمتر شناخته شده ای بود و هم زیبا و امن برای سفر چند روزه یک دختر تنها. یکی از روزهایی که دوباره شروع به سرچ درباره ترابزون کرده بودم متوجه شدم تور زمینی ترابزون هم وجود دارد و قیمت هایش تخفیف خورده است اما چون من مرخصی زیادی برای سفر نداشتم بیشتر گشتم و یک تور هوایی ترابزون با قیمت 1 میلیون و 800 هزار تومان برای 4 روز پیدا کردم و خریدم و چهار روز را در ماه خرداد در ترابزون گذراندم، نکات جالب سفرم به ترابزون را در قسمت بعدی با شما به اشتراک می گذارم.

سفرنامه ترابزون

نکات جالب سفرنامه ترابزون

از فرودگاه ترابزون و تا هتل را با ترانسفر تور طی کردم و تا وقتی که به ترابزون برسم همه چیز شبیه سفرهایم به سایر شهرهای ترکیه بود اما در مسیر به من دفترچه ای دادند که اماکن گردشگری ترابزون را در آن معرفی کرده بود و فاصله آنها از هتل هم در آن ذکر شده بود با کمک آن دفترچه من برای بازدید از مسجد ایاصوفیه ترابزون برنامه ریزی کردم که در حقیقت از زمین تا آسمان با ایاصوفیه استانبول فرق داشت که من هم انتظار چنین چیزی را داشتم اما محیط آن آرام و دوست داشتنی بود به همین دلیل پیشنهاد می کنم آن را در برنامه سفرتان قرار بدهید.
گردش در سواحل ترابزون و گشت و گذار در مرکز شهر و مراکز خرید ترابزون اکثر روزهای سفر من به ترابزون را در بر گرفت اما نکاتی که بعد از سفر در ذهن من نقش بست و بعید می دانم هیچ وقت فراموش کنم لبخند همیشگی پرسنل هتل و فروشنده های مراکز خرید بود که این حس را به من می داد که در جای امنی هستم و از دیدن توریست هایی مثل من خوشحال هستند. نکته دیگر آب و هوای بسیار خوب شهر ترابزون بود که باعث شد من هرروز زودتر از خواب بیدار شوم و کنار ساحل بدوم، نکته ای که از آرزوهای دست نیافتنی من در تهران بود و از همه جالب تر این که بیش از 4 کیلومتر دویدم آن هم در یک روز و به هیچ وجه احساس خستگی نکردم و همین نکات باعث شد که من باز هم در فکر سفر به ترابزون باشم و آن را به عنوان مقصدی خوب به دیگران هم توصیه کنم.


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر