مجله گردشگری
امتیاز دهید :

جاذبه های سفر به ارمنستان

جاذبه های سفر به ارمنستان
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 3054/ نویسنده : فلات پارس گیتی
ارمنستان اولین کشور جهان بود که مسیحیت را به عنوان یک دین رسمی اعلام کرد. این اتفاق در سال 301 میلادی رخ داد. ارمنستان نابودی معابد بت ها و ساخت کلیساهای مسیحی را آغاز کرد و در همین راستا شاید شنیده باشید که کلیسای اچمیادزین، اولین کلیسای جامع مسیحی در جهان بود.

دیدنی های ارمنستان

حالا ارمنستان به یکی از مقاصد گردشگری خارجی محبوب برای ایرانی ها تبدیل شده، جایی که بسیاری از هموطنانمان به آن سفر می کنند تا این عبادتگاه های کوچک و بزرگ را از نزدیک ببینند. اگر شما هم فکر سفر به ارمنستان را در سر می پرورانید، با سر زدن به صفحه تور ارمنستان آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی می توانید با چگونگی سفر به این کشور بیشتر آشنا شوید.

معرفی دیدنی های ارمنستان

امروزه آثار مذهبی مسیحیت در سراسر ارمنستان دیده می شود و می توانید به دنبال معماری قرون وسطایی با شکوه آن دوران باشید، در ادامه یک به یک دیدنی های مشهور ارمنستان را به شما عزیزان معرفی می کنم و در مقاله ای جداگانه از دیدنی های جزئی تر شهر ایروان برای شما خواهم گفت.

کوه آرارات ارمنستان

بازدید از پایتخت ارمنستان یعنی شهر ایروان، بدون توجه به نقطه عطف بزرگ آن، رشته کوه آرارات غیرممکن است. این کوه هیجان انگیز و حیرت آور در هر فصلی گردشگران را به سمت خود می کشاند. به طور سنتی، کوه آرارات نماد سرزمین مادری برای ارامنه بوده است و امروزه نیز همچنان آن را نماد این سرزمین می دانند. آرارات به عنوان کوه کتاب مقدس شناخته شده، همانطور که در داستان انجیل بزرگ در کتاب مقدس ذکر شده است. با توجه به این داستان، قایق نوح دقیقا روی کوه آرارات متوقف شده بود و بعد از مدتی او خانه خود را بر فراز آرارات ساخت. آرارات از بسیاری از نقاط ایروان قابل مشاهده است و می تواند مقصد خوبی برای کوهنوردان و دوست داران طبیعتگردی باشد.

کوه آرارات

دریاچه سوان ارمنستان

کشور ارمنستان از آن مکان هایی است که می توانید در آن از چشیدن انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات لذت ببرید. با توجه به آب و هوای مناسب و نور آفتاب کافی، مناطق کشاورزی ارمنستان مقدار زیادی میوه های آبدار و سبزیجات سالم برای ساکنان این مرز و بوم فراهم می کند. هر سال در تابستان و پاییز، قفسه های فروشگاه با انواع میوه ها، انواع توت ها و سبزیجات پر می شوند. اگر در جستجوی مکانی در اطراف ایروان هستید که بتوانید چند روزی در دامان طبیعت به دور از دغدغه های روزمره تفریح و زندگی کنید، دریاچه سوان یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود.
من در مطلب دیگری از فلات پارس گیتی دریاچه سوان را به صورت کامل معرفی کردم که شما را به خواندن آن مطلب دعوت می کنم، امیدوارم توانسته باشم شما عزیزان را کمی در سفرهایتان راهنمایی کرده باشم.

دریاچه سوان

معبد گارنی ارمنستان

از دیگر اماکنی که توصیه می شود در سفرهای خود به کشور ارمنستان از آن دیدن کنید، معبد گارنی است. اگر به شهر گارنی یا استان کوتایک سفر می کنید و به معماری نیز علاقه مند هستید، معبد گارنی به عنوان یکی از مهمترین سازه های کشور ارمنستان در فهرست دیدنی های برنامه سفر شما قرار خواهد گرفت. این معبد در 27 کیلومتری شرق شهر ایروان قرار دارد و از معدود بناهای باستانی این کشور به شمار می آید زیرا ارمنستان تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و در این میان بسیاری از بناهای تاریخی که قبلا در آن وجود داشته کاملا تخریب شده اند. قدمت معبد گارنی به سده سوم پیش از میلاد مسیح باز می گردد و بازدید از آن به گردشگران خارجی توصیه می شود.

معبد گارنی

توصیه فلات پارس گیتی

در سفرهای تان به ارمنستان با افراد محلی که بسیار مهمان نواز هستند، دوست شوید. مثل معروفی بین اهالی ارمنستان رواج دارد که مفهومش اینچنین است: "مهمان یک هدیه از خدا است". ارامنه در تمام مراسم شادی و بزم، میز آرامی برای خویشاوندان و دوستان خود تدارک می بینند. ارمنی ها همچنین به گرمی از توریست ها استقبال می کنند و از این نظر بسیار شبیه به ایرانی ها هستند پس تعجب نکنید که در طول سفر خود در ارمنستان، غریبه ها شما را به خانه خود دعوت کنند و شما را به امتحان کردن انواع مختلفی از غذاها دعوت نمایند. احتمال دارد که در پایان سفر شما دوستان ارمنی خوبی پیدا کرده باشید که منتظر بازگشت مجدد شما به میهن عزیزشان (ارمنستان) هستند.


ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر