مجله گردشگری
امتیاز دهید :

دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 3342/ نویسنده : فلات پارس گیتی

امروز در این مطلب از آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی برای شما مشتریان و خریداران تور ارمنستان یکی از معروفترین دیدنی های کشور ارمنستان را معرفی خواهم کرد، جایی که مسافران ایروان می توانند از دیدن آن لذت ببرند و خاطراتی فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنند.


درباره دریاچه سوان

دریاچه سوان ارمنستان بزرگترین منطقه آبی در کشور ارمنستان و منطقه قفقاز است و یکی از بزرگترین دریاچه های آب های زیرزمینی در اوراسیا به شمار می رود که می توانید در سفرهایتان به ارمنستان از آن بازدید نمایید.
دریاچه سوان در استان گغارکنیک واقع شده و در ارتفاع 1900 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. دریاچه سوان توسط 28 رودخانه تغذیه می شود و بسیار دیدنی و جذاب است. بد نیست بدانید که تنها 10 درصد از آب ورودی رودخانه هرازدان در این دریاچه تخلیه می شود، در حالی که 90 درصد باقی مانده تبخیر می گردد. این دریاچه حدود 90 درصد از ماهی ها و 80 درصد از خرچنگ های ارمنستان را تامین می کند.
با سفر به تور هوایی ارمنستان خواهید دید که دریاچه سوان به عنوان یکی از منابع مهم آب در قرن نوزدهم شناخته میشود.

دریاچه سوان

چرا از دریاچه سوان ارمنستان دیدن کنم؟

تنها ساحل کشور ارمنستان ساحل دریاچه سوان است که ساحلی محبوب برای اهالی کشور ارمنستان محسوب می شود و تجربه ای به یاد ماندنی را برای آنان فراهم می سازد. ساحل های مجاور هتل های دریاچه سوال معمولا خصوصی هستند اما اگر در آن هتل ها اقامت داشته باشید می توانید از تمامی امکانات و سواحل خصوصی آنها استفاده نمایید.
سواحل متعددی در امتداد ساحل دریاچه قرار دارند که برخی خصوصی و برخی عمومی هستند. محبوب ترین آنها 2.5 کیلومتر (1 1/2 مایل) طول داشته و در ساحل شمالی قرار دارد. از هتل های نزدیک دریاچه سوان می توانم به هتل بست وسترن بوهمیان ریزورت و نومروس اشاره کرد؛ اما شما لازم نیست که نگران هتل محل اقامت باشید زیرا فلات پارس گیتی هر هتلی که مد نظر شما باشد را برایتان رزرو می کند تا سفری به یادماندنی داشته باشید و اگر هتل خاصی را هم مد نظر ندارید می توانید با کلیک بر روی تورهایی که در بخش تور ارمنستان در اختیار شما قرار دادیم با هتل ها، قیمت ها و تورهای زمینی و هوایی آشنا شوید. فراموش نکنید که فلات پارس گیتی مجری مستقیم تور ارمنستان است و دست هیچ واسطه ای در کار نیست.

دریاچه سوان

تفریحات دریاچه سوان ارمنستان

فعالیت هایی مثل شنا، آفتاب گرفتن، جت اسکی و قایقرانی از جمله تفریحاتی است که در دریاچه سوان می توانید از آنها لذت ببرید. این منطقه همچنین شامل اردوگاه های مختلف و مناطق مناسب برای پیک نیک است. اگر دارای فرزند هستید در منطقه سوان، محلی برای بازی کودکان نیز در نظر گرفته شده است.

نقش اقتصادی دریاچه سوان ارمنستان

سوان دارای ارزش اقتصادی، فرهنگی و تفریحی زیادی برای ارامنه است. تنها جزیره آن (در حال حاضر یک شبه جزیره) می باشد که در آن یک صومعه مربوط به قرون وسطی قرار دارد. این دریاچه زیبا به شدت برای آبیاری دشت آرارات و تولید برق آبی در دوران شوروی مورد استفاده قرار می گرفت. در نتیجه، سطح آب آن حدود 20 متر (66 فوت) کاهش یافت یعنب بیش از 40 درصد از حجم کلی آن کم شد.
دو تونل زیرزمینی بعدها برای تخلیه آب از رودخانه های سرزمین های اشغالی ساختند که باعث توقف کم شدن آب دریاچه سوان شد و سطح آن دوباره بالا رفت. قبل از مداخله انسان، اکوسیستم دریاچه سوان بسیار متفاوت بود و دریاچه 95 متر (312 فوت) عمق داشت، مساحتی بالغ بر 1416 کیلومتر مربع را از آنِ خود کرده بود و حجم 58.5 کیلومتر را دربر می گرفت.
موقعیت نگرش بالای دریاچه سوان نسبت به دشت آرارات مهندسان را جذب کرد تا روش های استفاده از آب دریاچه را کشف کنند و راه های متعددی را به کار بگیرند. مهندسی ارمنی Sukias Manasserian در کتاب 1910 خود برای استفاده از آب Sevan برای تولید آبیاری و تولید برق آبی پیشنهادی ارائه کرده که بسیار جالب است اما در اینجا به تعریف جزئیات آن نمی پردازم.

دریاچه سوان

تور زمینی ارمنستان

اگر تصور می کنید که قیمت تور ارمنستان و سفر به ایروان برای شما گران است، ما به شما تور زمینی ارمنستان را پیشنهاد می کنیم. به دلیل آن که دریاچه سوان و کشور ارمنستان با ایران فاصله کمی دارند، تورهای ارمنستان می توانند مشکل گران بودن تورها را تا حدود زیادی برطرف نمایند زیرا قسمت اعظم بالا بودن قیمت تورهای ارمنستان هزینه بلیت هواپیماست که این موضوع در رابطه با تورهای زمینی وجود ندارد، کارشناسان ما در فلات پارس گیتی همواره پاسخگوی شما در رابطه با عنوان تورها هستند.
تور زمینی ارمنستان