مجله گردشگری
امتیاز دهید :

تفریحات باکو

تفریحات باکو
تاریخ : 1398/12/13 / تعداد بازدید : 1391/ نویسنده : فلات پارس گیتی
کشور آذربایجان با فرهنگ و تاریخ غنی خود یکی از قدیمی ترین کشورهای آسیایی می باشد. در مطالب قبل در خصوص جاذبه های گردشگری باکو مانند موزه ملی آذربایجان و موزه ملی فرش صحبت کردیم. در این مطلب قصد داریم به سراغ تفریحات و سرگرمی های باکو برویم. با ما همراه باشید تا بیشتر با مراکز تفریحی شهر باکو آشنا شویم.
تفریحات و سرگرمی های تور باکو زمینی و هوایی

1- مجموعه تفریح کوهستانی شاهداغ

شاهداغ (shahdag) یک منطقه تفریحی کوهستانی با پیست اسکی بسیار مجهز می باشد. این مجموعه تفریح کوهستانی در قسمت شمالی پارکی به همین نام و منطقه Gusar قرار دارد. مجموعه ورزشی شاهداغ دارای پیست اسکی برای آماتورها و اسکی بازان حرفه ای می باشد و 14 قله برفگیر دارد. البته گردشگران در زمستان و تابستان به این منطقه زیبا می آیند تا از طبیعت اطراف آن استفاده کنند. این یعنی اگر اهل اسکی بازی هم نباشید می توانید در پارک اطراف برای طبیعت‌گردی و کمپ زنی استفاده کنید.

آدرس پیست اسکی شاهداغ

باکو، گوسار، کوه شاهداغ

مجموعه تفریح کوهستانی شاهداغ باکو

2- پیست اسکی طوفان داغ

مجموعه تفریحی و پیست اسکی طوفان داغ (Tufandag Ski Resort) در 4 کیلومتری شهر گابالا (پایتخت باستانی قفقاز) قرار دارد. این پیست اسکی در 20 کیلومتری فرودگاه گابالا قرار دارد بنابراین می توانید به راحتی با هواپیما خودتان را به منطقه طوفان داغ برسانید. در این مجموعه تفریحی – ورزشی امکانات مختلف مانند هتل، رستوران، کافی شاپ و مدرسه آموزش اسکی نیز وجود دارد. خوب است بدانید که بسیاری از ورزشکاران از ماه ها قبل هتل معروف مجموعه ورزشی به نام هتل 5 ستاره قفقاز (Qafqaz Tufandag Mountain Resort Hotel) را رزرو می کنند تا در آن اقامت داشته باشند و از امکانات خوبش استفاده کنند.

آدرس پیست اسکی طوفان داغ

آذربایجان، قوبا، قوتقاشینلی

پیست اسکی طوفان داغ باکو

3- کایت سرفینگ در شورآباد

تفریحات ورزشی هیجان خاص خودشان را دارند. در تور باکو نیز می توانید انواع ورزش های آبی را تجربه کنید. کایت سرفینگ شورآباد (Kitesurfing in Shuraabad) اولین منطقه مناسب برای کایت سرفینگ در آذربایجان می باشد که در منطقه کیزی (Khizi) نزدیک شهر باکو قرار دارد. البته نام رسمی این مجموعه تفریحی بلو پِلنت (Blueplanet) می باشد. شما می توانید برای مشاهده جزئیات قیمت ها و اجاره وسایل به سایت این مجموعه به آدرس www.kitesurfing.az مراجعه کنید.

آدرس مجموعه تفریحی شورآباد

آذربایجان، شورآباد، آدا

مجموعه تفریحی شورآباد باکو

4- مجموعه پینت بال باکو

پینت بال جز ورزش های مفرح و هیجانی دنیا قرار دارد. از آنجا که می توان بازی پینت بال را به صورت گروهی انجام داد، مورد استقبال بسیاری از مردم باکو و گردشگران قرار دارد. در شهر باکو نیز مجموعه پینت بال مجهز ساخته شده است که می توانید به صورت گروهی از آن استفاده کنید. اگر نگران هستید که در طی بازی پینت بال به شما صدمه می رسد، باید بدانید که اصلا جای نگرانی وجود ندارد. خطر ورزش پینت بال به مراتب کمتر از ورزش های دیگر مانند موتورسواری و اسکیت‌سواری می باشد.

آدرس مجموعه پینت بال 

آذربایجان، باکو، خیابان داوود اصلان

مجموعه پینت بال باکو

5- کارتینگ باکو

کارتینگ یکی دیگر از تفریحات مفرح شهر باکو می باشد. خوب است بدانید که کارتینگ باکو بزرگترین پیست در منطقه قفقاز می باشد که در سال 2010 میلادی تاسیس شد. مساحت پیست حدود 4 هزار کیومتر مربع می باشد که پیست آن 500 متر طول دارد. در روزهای دوشنبه و جمعه از ساعت 2:00 بعد ازظهر تا 2:00 بامداد مسابقات کارتیگ حرفه ای در این مجموعه برگزار می شود که مورد استقبال گردشگران و مردم باکو قرار گرفته است.

آدرس کارتینگ باکو

آذربایجان، باکو، خیابان احمد رجب علی، مرکز خرید الیت
کارتینگ باکو

6- کلوپ ساحلی آمبوران

کلوپ تفریحی آمبوران (Amburan beach club) یکی از معروف ترین مناطق تفریحات ساحلی در شهر باکو محسوب می شود. در این مجموع سه استخر، کافی شاپ و رستوران وجود دارد. شما می توانید از ساعت 10:00 صبح تا 23:00 شب از خدمات کلوپ استفاده کنید. بر طبق نظر سنجی سایت تریپ ادوایزر کلوپ ساحلی آمبوران قیمت مناسب و کیفیت خوبی دارد. بنابراین می توانید با هزینه مناسب یک روز شاد را در تور باکو برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

آدرس کلوپ ساحلی آمبوران

آذربایجان، باکو، بیلاغ (بیلاق)

کلوپ ساحلی آمبوران باکو

7- آکوا پارک دالگا

این پارک آبی دالگا (Dalga) گزینه بسیار مناسب برای تفریح خانوادگی و یا انفرادی گردشگرانیست که به پارک های آبی علاقه خاصی دارند. این پارک آبی حدود 30 کیلومتر از شهر باکو فاصله دارد و به دلیل امکانات بسیار عالی که دارد به نسبت دو رقیب خود یعنی مجموعه آمبوران و اِی اف (AF) موفق تر عمل کرده است. این مجموعه از ساعت 10:00 صبح تا 19:00 خدمات خود را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

آدرس آکوا پارک دالگا

آذربایجان، باکو، مارداکان
آکوا پارک دالگا باکو

8- چرخ و فلک باکو

چرخ و فلک باکو یا چشم باکو (Baku eye) یکی از نمادهای مدرن شهر باکو می باشد. چرخ و فلک باکو 30 کابین دارد که هر کدام گنجایش 8 نفر را دارند. البته اگر از ارتفاع ترس دارید، پیشنهاد می کنیم به سراغ چرخ و فلک باکو نروید چون ارتفاع آن حدود 60 متر است. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این هست که هر سانس (بلیت چرخ و فلک) حدود 30 تا 40 دقیقه طول خواهد کشید. شما می توانید از ساعت 10:00 صبح تا 23:00 از چر و فلک استفاده کنید.

آدرس چرخ و فلک باکو

آذربایجان،باکو، نزدیک اسکله باکو
چرخ و فلک باکو

9- مجموعه تفریحی آتریوم باکو

آتریوم (Atrium) در واقع یک مجموعه تفریحی و سرگرمی سرپوشیده می باشد که برای تمام سنین بخصوص کودکان و نوجوانان جذابیت دارد. در این مجموعه انواع امکانات تفریحی مانند سالن‌های ورزشی، استخر، سالن بیلیارد، سالن بولینگ و حتی سالن‌های ورزشی ویژه‌ی کودکان وجود دارد. شما می توانید بعد از تفریح به یکی از رستوران ها و کافی شاپ های آتریوم سر بزنید و غذاهای خوشمزه آذری را نوش جان کنید. مجموعه آتریوم از ساعت 10:00 صبح تا 23:00 به بازدیدکنندگان خدمت رسانی می کند.

آدرس آتریوم

آذربایجان، باکو، سلیمان ثانی آخوندف
مجموعه تفریحی آتریوم باکو

10- مجموعه‌ سنجش اعصاب با لیزر

مجموعه های سنجش اعصاب (ETX lazer strike) یکی از جدیدترین تفریحات که در سال های اخیر در بیشتر کشورهای دنیا ساخته شده است. البته خوب است بدانید که مجموعه های اسباب سنجش در کشورهای مختلف به شیوه های گوناگون ساخته شده اند. به طور مثال، در کشورهای آسیای شرق نوعی مراکز تخلیه عصبانیت روی اشیا وجود دارد. در مجموعه سنجش اعصاب باکو که در سال 2011 ایجاد شد، مجموعه بازی‌های رایانه‌ای مختلف با اهداف مثبت برای افراد به ویژه نوجوانان تهیه شده است. یکی از اهداف ساخت مجموعه فوق این می باشد که بتواند به طور موثر بر افکار افراد در رده‌های سنی گوناگون تاثیر بگذارد.

آدرس مجموعه سنجش اعصاب

آذربایجان، باکو، خیابان شمیل عزیز بایوف
مجموعه های سنجش اعصاب (ETX lazer strike)  باکو
در این مطلب ده تفریح و سرگرمی مختص شهر باکو آذربایجان را خدمت شما معرفی کردیم.

آیا شما هم تفریحات دیگری در شهر باکو می شناسید؟ لطفا به ما معرفی کنید.



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر