مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سوالات متداول قبل از خرید تور باکو

سوالات متداول قبل از خرید تور باکو
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 1462/ نویسنده : فلات پارس گیتی

شهر باکو آذربایجان یکی از مقاصد محبوب سفر برای ایرانیها می باشد. شاید دلیل این مطلب استقبال گردشگران ایرانی از تورهای زمینی باشد. در سال های اخیر مسافران ایرانی به جز خرید تور مسافرتی مرتبط با مقاصد محبوب گردشگری مانند تور استانبول، تور آنتالیا و یا خرید تور وان، به دو مقصد دیگر توجه ویژه نشان داده اند که یکی از آنها تور باکو می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به سوالات متداول قبل از خرید تور باکو پاسخ دهیم.


عکس با کیفیت باکو آذربایجان

به چند روش می‌توانیم به باکو سفر کنیم؟

مسافران ایرانی می توانند از طریق خرید تور هوایی، تور زمینی با اتوبوس، قطار تهران- باکو و کشتی به باکو سفر کنند. از میان روش های سفر ذکر شده، تور زمینی با اتوبوس گردشگری باکو جز ارزانترین نوع تورهای مسافرتی کشور آذربایجان می باشد.

چطور با قطار به باکو سفر کنیم؟

برای سفر زمینی با قطار به باکو ابتدا باید به مرز آستار بروید. در مرز ابتدا کارهای مربوط به عملیات خروج از مرز و بلیط قطار را انجام دهید. این نوید را به شما مسافران عزیز بدهیم که بر خلاف تغییر نرخ هواپیما، به طور معمول هزینه بلیط قطارها ثابت می باشد. فقط کافیست تا شما قطار مسافرتی و ساعت حرکتتان را انتخاب کنید.

قطار تهران باکو آذربایجان

برای سفر باکو چه ارزی مناسب است ؟

برای سفر به باکو می توانید دلار تهیه کنید و به محض رسیدن به شهر باکو از طریق یکی از صرافی ها پولتان را تبدیل کنید. البته بانک ملی نیز ارز ملی آذربایجان یعنی منات را می دهد. نمایندگی های این بانک در مرز نوردوز و بیله سوار وجود دارند.

ارزان ترین وسیله حمل و نقل در باکو چیست؟

شهر باکو از سیستم حمل و نقل مناسبی برخوردار است. شما می توانید از طریق موسسات اجاره خودرو یک ماشین کرایه کنید، با اتوبوس در سطح شهر تردد کنید و یا تاکسی بگیرید. ارزان‌ترین و مقرون به صرفه ترین وسیله حمل و نقل عمومی در تور باکو، مترو می باشد که 23 ایستگاه دارد. مترو باکو به تمامی جاذبه های گردشگری این شهر دسترسی دارند. برای استفاده از مترو نیاز است یکی از کارت های مترو باکو را تهیه کنید. کارت های پلاستیکی مترو قابلیت شارژ مجدد دارند و کارت های کاغذی غیر قابل شارژ هستند.

حمل و نقل عمومی باکو و اتوبوس های شهری باکو

بهترین زمان خرید تور باکو چیست؟

اوایل فروردین تا اواسط مهر ماه بهترین زمان خرید تور باکو می باشد. البته اگر دوست دارید ارزانتر سفر کنید می توانید در فصل پاییز و زمستان با خرید تور باکو ارزان به این شهر سفر کنید.

آیا زبان ترکی مردم باکو با استانبول متفاوت می باشد؟

بله، زبان مردم کشور آذربایجان ترکی آذربایجان می باشد و زبان مردم ترکی را ترکیه استانبولی می گوییم. البته این نوید را به شما مسافران عزیز می دهیم که در صورت آشنایی با زبان انگلیسی و ترکی به هیچ عنوان در سفرتان با مشکل مواجه نخواهید شد. مردم باکو علاوه بر زبان ترکی با انگلیسی و فارسی نیز آشنا هستند.

مردم باکو آذربایجان

داروهای غیر مجاز برای سفر به باکو چیست؟

به طور کلی برای سفر به بیشتر کشورهای خارجی از جمله آذربایجان بهتر است قرص های کدئین دار به همراه نداشته باشید. البته می توانید داروهای ضروری را با مجوز پزشک به همراه داشته باشید و یا قرص هایی نظیر سرماخوردگی، آنتی هیستامین، قرص ضد تهوع و کمک های اولیه را در حد نیاز با خود داشته باشید.

آیا برای سفر به باکو نیاز به سیم کارت تلفن همراه داریم ؟

بهتر است برای تماس های تلفنی تان از اینترنت هتل و یا مرکزی که به طور رایگان وای فای در اختیار گردشگران قرار می دهند، استفاده کنید. مقرون به صرفه‌ترین کار این است که سیم کارت باکو را خریداری کنید، اما اینکه چه سیم کارتی مناسب مناسب شماست را ما به شما می‌گوییم:
آذرسِل (Azercell) بهترین اپراتور تلفن همراه‌ در باکو می باشد و آنتن‌دهی خوبی دارد. باکوسِل (Bakcell) و آذِرفون (Azerfon) هم اپراتوراهای دیگری هستند که به تازگی در باکو مورد استفاده قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید از هر فروشگاه موبایل خریداری کنید. هزینه این سیم کارت‌ها حدود 60 منات است. این نکته را یادتان باشد برای خرید سیم کارت، گذرنامه و کارت شناسایی به همراه داشته باشید.

طبیعت بهاری شهر باکو

در پایان این مطلب پیشنهاد می کنیم برای خرید تور باکو به لیست تورهای آذربایجان آژانس فلات پارس گیتی مراجعه نمائید تا بتوانید پس از مقایسه قیمت تورهای زمینی باکو و یا تورهای هوایی، گزینه مناسب را انتخاب کنید. 

همچنین پیشنهاد می کنیم با مراجعه به صفحه وبلاگ فلات پارس گیتی مطالب جالب و به روز درباره شهر باکو را مطالعه کنید: موزه کتاب مینیاتور باکو

 




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر