مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سفرنامه وان

سفرنامه وان
تاریخ : 1402/04/01 / تعداد بازدید : 1964/ نویسنده : فلات پارس گیتی
من برای اولین بار نوروز سال گذشته به شهر وان سفر کردم اما به اندازه ای از سفرم راضی بودم که قصد دارم تور نوروز وان 99 را هم بخرم و این بار با خانواده به شهر وان سفر کنم. وان شهر کوچکی در کشور ترکیه است که به دلیل این که به ایران نزدیک می باشد،

سفرنامه وان

تورهای زیادی برای سفر به آن تهیه می شود و شاید افراد زیادی هم مثل من با تور زمینی وان به این شهر سفر کنند. از آنجایی که پیش از سفر به وان در تصمیم گیری مردد بودم و در طی سفرم اطلاعات جدیدی به دست آوردم که فکر می کنم می تواند به برای بسیاری از شما عزیزان مفید باشد، تصمیم گرفتم که سفرنامه وان بنویسم و در وبسایت فلات پارس گیتی که تور مسافرتی وان را از آنها خریدم منتشر کنم تا تشکری هم از این تیم فعال کرده باشم.

سفرنامه وان

خرید تور زمینی وان

من کارمند هستم و همیشه هزینه سفر و به خصوص قیمت تورهای خارجی برایم بزرگترین چالش بوده است. از طرف دیگر مرخصی زیادی ندارم و باید همیشه هماهنگ باشم که یا در تعطیلات رسمی به سفر بروم و یا چند روزی نزدیک به آخر هفته ها مرخصی بگیرم. با توجه به شرایطم تصمیم گرفتم به شهر وان سفر کنم چون قیمت تور زمینی وان ارزان بود و با چند ساعت اتوبوس سواری به وان می رسیدم و دوست داشتم دیدنی های وان را از نزدیک مشاهده کنم. از طرف دیگر نوروز بود و از نظر مرخصی مشکلی نداشتم. ناگفته نباشد که اول دوست داشتم هوایی به وان سفر کنم اما تور هوایی و زمینی وان اختلاف قیمتی چشم گیری داشت و همه این اختلاف هزینه برای هواپیما بود که من هم دل خوشی از هواپیما سواری ندارم. پس کمی در گوگل سرچ کردم و متوجه شدم که فلات پارس گیتی یکی از مجریان مستقیم تورهاست تماس گرفتم و بعد از صحبت کردن با کارشناس فروش این مجموعه یک تور وان دونفره زمینی خریدم. تورهای نوروزی اغلب از یکی دوماه پیش از عید به فروش می روند به همین دلیل من تورم را در بهمن خریدم.

سفرنامه وان

سفر به شهر وان

ما زیاد اهل دید و بازدید عید نیستیم به همین دلیل بلیت تور وان نوروزمان را برای روز اول عید خریده بودم. همانطور که قرار بود ساعت 8 شب به ترمینال غرب تهران رفتیم و سوار اتوبوس شدیم. لیدر در محل حضور داشت و مسافرها را جمع کرد که این کار حدود نیم ساعت طول کشید. شب بود و ما در ترمینال یک ساندویچ خریده بودیم، ساندویچ را در اتوبوس خوردیم و خوابیدیم.

سفرنامه وان

نکات جالب درباره وان

من زمان زیادی برای مطالعه درباره وان نداشتم و در واقع ترجیح میدادم به کارها برسم تا در سفر به کار فکر نکنم برای همین بسیاری از موضوعات که در سفر به وان با آنها روبه رو شدم جدید بودند که سعی می کنم همه موارد را توضیح بدم. نکته اول این که خوشبختانه ما در مرز معطل نشدیم و کل بازرسی و عبور از مرز 45 دقیقه طول کشید که آن هم به خاطر مشکل یکی از مسافران بود که ممنوع الخروج بود. وقتی به وان رفتم حس کشور خارجی نداشتم و تصور می کردم جایی شبیه استان اردبیل هستم البته با این فرق که مردم هم باحجاب بودند و هم بی حجاب. اوایل فروردین هنوز هوای وان خیلی گرم نیست و از آنجایی که بسیاری از ساکنان وان مسلمان هستند، اغلب همه باحجاب بودند.
نکته بعدی که در رابطه با وان دوست داشتم سرسبزی بود که حتی در مرکز شهر هم به خوبی احساس می شد و حس بهار را به من می داد. وان شهر کوچکی است اما چند دیدنی مشهور دارد که از همه آنها بهتر دریاچه وان است. دریاچه وان یک جزیره در وسطش دارد که در داخل آن یک کلیساست. محیط این دریاچه و جزیره آن وقتی ما رسیدیم خیلی شلوغ بود اما گویا این موضوع به خاطر وجود ایرانیان زیاد در نوروز در وان بود اما اغلب آرام و خلوت است.
جالب است بدانید که وان چند مرکز خرید هم دارد که می توانید از آنها لباس بخرید ولی با استانبول قابل مقایسه نیست و توصیه می کنم اگر فقط به خاطر خرید به وان می روید تجدید نظر کنید.
در آخر بگویم که از نظر من بهتر است هتل 5 ستاره یا نهایتا 4 ستاره رزرو کنید که آرامش داشته باشید و از خدمات خوبی برخوردار شوید. یکی از نکاتی که من از آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی راضی بودم، این بود که هر هتلی را می توانند برایتان رزرو کنند و در این مورد محدودیتی ندارند.
وان شهر خوبی برای استراحت و گذراندن تعطیلات است و برای یکبار سفر جای خوبی محسوب می شود. امیدوارم شما هم در نوروز 99 به وان بروید.

سفرنامه وان

 

 

آزانس مسافرتی فلات پارس گیتی برگزار کننده تور زمینی وان نیز می باشد . برای گرفتن اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید . 



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر