مجله گردشگری
امتیاز دهید :

جاذبه های گردشگری آلانیا

جاذبه های گردشگری آلانیا
تاریخ : 1399/04/01 / تعداد بازدید : 1085/ نویسنده : فلات پارس گیتی
آلانیا یکی از شهرهای ترکیه است که در سمت جنوبی این کشور قرار دارد. شاید آلانیا به نسبت آنتالیا یا ازمیر و کوش آداسی کمتر در میان ایرانیان شناخته شده باشد اما واقعیت این است که آلانیا نیز چیزی از شهرهایی چون ازمیر کم ندارد و می تواند یک مقصد بسیار خوب برای سفرهای دوستانه، مجردی و با خانواده باشد. همانطور که مشاهده می کنید ما در آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی تورهای آنتالیا و تور آلانیا و تقریبا تور تمامی شهرهای ترکیه را ارائه می دهیم اما به خاطر این که شمار افرادی که با آلانیا آشنایی دارند زیاد نیست اینبار می خواهیم کمی از این شهر و دیدنی های آن برای شما عزیزان بگوییم.

شهر آلانیا در ترکیه

آلانیا در فاصله 35 کیلومتری از آنتالیا قرار دارد که از نظر موقعیت جغرافیایی بسیار جذاب است. نکته قابل توجه درباره شهر آلانیا طبیعت جذاب آن می باشد زیرا از یک سو به کوه های توروس می رسد و از سمت دیگر به دریای مدیترانه و طیف وسیعی از مقاصد طبیعتگردی و تورهای تفریحی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. شهر آلانیا را با اسم علائیه نیز می شناسند که در میان ایرانی ها شناخته شده نیست. همانطور که اشاره کردم شهر آلانیا از نظر موقعیت مکانی بسیار استراتژیک است به همین خاطر در طی تاریخ همواره پادشاهان و حکومت هایی وجود داشتند که علاقه مند بودند آلانیا را به تصرف خود در بیاورند. برخی از این پادشاهان نیز توانستند زمام دار آلانیا شوند که مهمترین آنها علاالدین کیقباد در قرون وسطی بود. جالب است بدانید که نام شهر علائیه که به آلانیا تبدیل شد نیز برگرفته از اسم کوچک همین پادشاه بود.
جذابیت های آلانیا فقط در طبیعت آن نیز بلکه افرادی که تور آلانیا را خریداری می کنند بر این نکته واقف هستند که در آلانیا هتل های بسیار لوکسی ساخته شده که اقامت حتی یک شب در آنها می تواند خاطراتی به یادماندنی را برای آنها رقم بزند. ناگفته نماند که آلانیا دارای بناهای تاریخی نیز هست که آن را از سایر شهرهای همنظیرش متمایز می کند و این نکته به همان تصرف آن توسط پادشاهان مختلف باز می گردد.

سواحل آلانیا

حتی اگر قصد صرفه حویی داشته باشید و با یک تور ارزان ترکیه خود را به آلانیا رسانده باشید باز هم گردش در سواحل بخش مهمی از سفر شما را به خود اختصاص خواهد داد. از آنجایی که یک سمت آلانیا به صورت کامل دارای ساحل است سواحل متعددی در این شهر وجود دارد اما اگر بخواهیم که برخی از برترین و مشهورترین آنها را گلچین کنیم می توانیم از این موارد یاد کنیم: ساحل کلئوپاترا، ساحل کیقباد، ساحل داملاتاش آلانیا، ساحل اولاس و ساحل پورتاکال.
توجه داشته باشید که بسیاری از هتل هایی که در آلانیا واقع شده اند در جوار سواحل هستند و به عبارتی دارای ساحل خصوصی هستند و این امکان برای گردشگران فراهم شده تا بتوانند از خدمات هتل خود در کنار ساحل ها لذت ببرند. برای آشنایی با هتل های این شهر و رزور تور آلانیا می توانید با شماره تلفن های مندرج در وبسایت آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی تماس بگیرید.

جاذبه های گردشگری تاریخی آلانیا

اگر به شهر آلانیا سفر کنید، متوجه خواهید شد که کیقباد تاثیر بسزایی در آبادانی این شهر داشته است و به همین خاطر هنوز هم رد پای این فرمانروای قدرتمند در شهر دیده می شود و محله ها و خیابان ها و حتی سواحلی به نام او وجود دارد، بنابراین اگر اهل ماجراجویی و آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه باشید، طیف گسترده ای از انتخاب ها در این شهر پیش روی شما خواهد بود. یکی از مهمترین دیدنی های تاریخی شهر آلانیا قلعه آلانیا می باشد. قلعه آلانیا متعلق به سلجوقیان بود که در قرون وسطی توسط کیقباد تصرف شد. کاربرد قلعه آلانیا بیشتر دفاعی بود.
در آلانیا غار معروفی هم وجود دارد که داملاتاش نام دارد. شما می توانید همه روزه از ساعت 10:00 تا 19:30 از این غار دیدن کنید که هم جنبه تاریخی و هم جنبه طبیعتگردی دارد. شاید با وجود توصیفاتی که کردیم باز هم تصور کنید که آلانیا جای مناسبی برای آشنایی با تاریخ ترکیه نیست و اگر به این منظور به ترکیه سفر می کنید شاید بهتر باشد تور زمینی استانبول را بخرید، غیر قابل انکار است که دیدنی های تاریخی زیادی در استانبول وجود دارد اما در آلانیا نیز یک موزه باستان شناسی بسیار غنی وجود دارد که بعد جدیدی از تاریخ این مرز و بوم را به نمایش می گذارد و بازدید از آن توصیه می شود.

لطفا اگر تجربه سفر به آلانیا را دارید تجربه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر