مجله گردشگری
امتیاز دهید :

دیدنی های آنکارا

دیدنی های آنکارا
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 1351/ نویسنده : فلات پارس گیتی
شهر آنکارا را به عنوان پایتخت سیاسی کشور ترکیه می شناسیم و می دانیم که از مهمترین شهرهای این کشور به شمار می آید. با وجود آن که تورهای آنکارا به نسبت تور استانبول از محبوبیت کمتری در نزد گردشگران خارجی و به ویژه ایرانیان برخوردار است اما بازهم طرفداران خاص خود را دارد.

دیدنی های آنکارا

آنکارا به دلیل داشتن دانشگاه ها و مراکز دولتی بسیارش، مقصد ایرانیانی است که با هدف انجام امور اداری خود به ترکیه رهسپار می شود؛ در این میان برخی از گردشگران نیز دوست دارند از دیدنی های مشهور آنکارا دیدن نمایند به همین خاطر در این بخش از مجله فلات پارس گیتی به معرفی معروفترین و جالبترین دیدنیهای آنکارا خواهم پرداخت. پس اگر در فکر خرید تور آنکارا هستید با ما همسفر شوید.

1-آنیت ‌کابیر آنکارا

> بی شک مهمترین بنای دیدنی موجود در آنکارا آنیت‌کابیر Anıtkabir است. این بنا از آنجایی شهرت و اهمیت یافت که یادواره و محل دفن مصطفی کمال آتاترک رهبر انقلاب ترکیه است. آنیت کابیر در زبان ترکی استانبولی به معنای یادبود می باشد. این مقبره به قدری برای مردم ترکیه حایز اهمیت است که تصویر آن بر روی بسیاری از اسکناس های آنان وجود دارد. جالب است بدانید که برای انتخاب بهترین طرح برای ساخت این مقبره یک مسابقه بزرگ برپا شد که طرح فعلی از میان 48 رقیب توانست رتبه ی اول را به دست بیاورد.
بد نیست بدانید که علاوه بر آتاترک دومین رئیس جمهور ترکیه یعنی عصمت اینونو نیز در همین مکان دفن شده است. آنیت کابیر همچنین دارای بخش های دیگری چون زمین رژه و قسمت هدایا است که هرگوشه ی آن یاد آور تاریخ و فرهنگ مردم ترکیه است. بسیاری از ساکنان کشور ترکیه آتاترک را دلیل اصلی پیشرفت امروزه ی کشورشان می دانند و به همین خاطر مقبره وی تا این اندازه مهم است، ناگفته نماند که ارتفاع بنای اصلی این مقبره 17 متر می باشد.

ساعات بازدید از آنتیت کابیر آنکارا:

9:00 تا 17:00

آدرس آنیت کابیر آنکارا:

ترکیه، آنکارا، آکدنیز، یوستپه

آنیت کابیر

2-قلعه آنکارا

قلعه آنکارا Ankara Castle هموار در فهرست محبوبترین جاذبه های گردشگری شهر آنکارا قرار دارد. این قلعه بر روی یک تپه‌ی نسبتا مرتفع در یکی از قدیمی ترین مناطق شهری آنکارا واقع شده و به پله های زیادش معروف است. معماری قلعه آنکارا مانند بسیاری از بناهای موجود در کشور ترکیه بیزانتی است و از نظر تاریخی اهمیت فراوانی برای ساکنان این شهر دارد. بافت سنتی کوچه و پس کوچه هایی که به قلعه آنکارا منتهی می شوند و همچنین بازارهای محلی از جذابترین بخشهای بازدید از این سازه کهن هستند. گفته می شود که قدمت قلعه آنکار به دوران امپراتوری رومیان باز میگردد به همین خاطر با یک بازدید هم می توانید با سبک ساخت و ساز در آن دوران آشنا شوید و هم به قلب فرهنگ آنکارا و مردم مهربانش قدم بگذارید.

ساعات بازدید از قلعه آنکارا:

9:00 تا 18:00

آدرس قلعه آنکارای ترکیه:

ترکیه، آنکارا، کاله، قلعه آنکارا

قلعه آنکارا

3- مسجد قوجاتپه آنکارا

مساجد از مهمترین دیدنی های تمامی شهرهای ترکیه هستند و همیشه مورد توجه توریست های خارجی قرار می گیرند. مشهورترین مسجد شهر انکارا قوجاتپه Kocatepe Mosque نام دارد که از مهمترین دیدنی های شهر آنکارا به شمار می رود. این مسجد در سال ۱۹۶۷ میلادی ساخته شد و قدمت زیادی ندارد اما به خاطر وسعت و معماری خود مشهور است. این نیایشگاه نیز مانند اغلب مساجد موجود در کشور ترکیه دارای یک گنبد بزرگ مرکزی است که در اطرافش 4 گنبد دیگر قرار دارند. نکته ی جالب این مسجد وجود 4 مناره ی 88 متری آن است زیرا بسیاری از مساجد در ترکیه تنها یک مناره دارند و همین موضوع باعث تمایز مسجد قوجاتپه از سایر همنظیرانش شده است. اگر از مساجدی که به سبک عثمانی ساخته شده اند دیدن کرده باشید، مسجد قوجاتپه برایتان نکته جدیدی نخواهد داشت زیرا تمامی تزئینات داخلی آن درست بر اساس سبک معماری آن دوران می باشد.

ساعات بازدید از مسجد قوجاتپه آنکارا:

1 ساعت قبل از اذان صبح و 1 ساعت بعد از نماز اعشا

مسجد معروف ترکیه

4-موزه تمدن آناتولی در آنکارا

اگر بازدید از قلعه آنکارا در برنامه تور آنکارای شما گنجانده شده باشد، توصیه می کنم که از موزه ی تمدن آناتولی در این شهر نیز دیدن کنید زیرا درست در سمت جنوب این قلعه واقع شده است. این مکان در سال 1968 به عنوان موزه در معرض دیدن عموم قرار گرفت. موزه تمدن آناتولی آنکارا تنها یک موزه نیست بلکه دارای بخشهای دیگری چون کتابخانه، اتاق کار، سالن کنفرانس، نمایشگاه و آزمایشگاه نیز هست و یک مکان کاملا فرهنگی محسوب می شود که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

ساعات بازدید از موزه تمدن آناتولی:

8:30 تا 18:30

موزه آناتولی آنکارا

5-دریاچه ایمیر آنکارا

اگر اهل طبیعتگردی هستید و گردش در طبیعت را به بازدید از اماکن تاریخی ترجیح می دهید، یکی از بهترین انتخابهای شما در آنکارا دریاچه ایمیر Lake Eymir است. گفته می شود که ایمیر نام یک قبیله ترکمن بوده که روی این دریاچه نهاده اند. این دریاچه در استان آنکارا قرار دارد و کمی از مرکز شهر دور است اما اگر زمان کافی داشته باشید می تواند تجربه ای به یادماندنی برای شما رقم بزند.
دریاچه ایمیر محیط زیبایی دارد و گردشگران هم از سمت غرب و هم از سمت شرق می توانند وارد محوطه‌ی آن بشوند. توجه داشته باشید که فقط برخی از اتومبیلها که اجازه رسمی دارند می توانند تا کنار دریاچه پیشروی کنند و سایر اتومبیلها مسافرانشان را کمی دورتر از دریاچه ایمیر پیاده می کنند که مسیر پیاده روی به سمت دریاچه نیز زیبا و جالب است.

آدرس دریاچه ایمیر آنکارا:

ترکیه، آنکارا، 13 کیلومتر خارج از شهر، دریاچه ایمیر
دریاچه آنکارا




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر