مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سوغات مشهد

سوغات مشهد
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 2083/ نویسنده : فلات پارس گیتی
نام مشهد همواره واژه "مقدس" را با خود همراه داشته است که اشاره به وجود آرامگاه امام هشتم شیعیان دارد اما حقیقت این است که دلایل سفر به شهر مشهد متعدد می باشد و زیارت امام رضا (ع) یکی از آنها به شمار می آید. حالا شاهدیم که تور مشهد زمینی و تور مشهد هوایی به وفور ارائه می شوند که همانطور که در وبسایت آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی مشاهده می کنید، امکان خرید تور مشهد از وبسایت پیش رو نیز وجود دارد.

سوغات مشهد

ما به عنوان کسانی که سالهاست برنامه سفر ایرانیان را به مشهد تنظیم می کنیم، می دانیم که خرید سوغات از این شهر یکی از مهمترین تفریحات ایرانیان محسوب می شود؛ پس امروز باهم مروری می کنیم بر مهمترین و مشهورترین سوغاتی های مشهد.

1-زعفران مشهد

حتما می دانید که مشهد مهمترین تولید کننده زعفران در ایران است. البته در سالهای اخیر کشورهای همسایه مانند افغانستان نیز در صدد تولید این کالای ارزشمند هستند که امیدواریم تدابیری در راستای حمایت از کشاورزان ایرانی اتخاذ شود تا گوی رقابت را کشورهای همسایه نربایند. زعفران در مشهد در بسته بندی ها و اندازه ها و کیفیت های مختلف به فروش می رسند و یک سوغات تمام عیار از مشهد به شمار می روند.

سوغات مشهد

2-ادویه مشهد

اگر به بازارهای مشهد سر بزنید، متوجه خواهید شد که در هر کوی و خیابانی انواع ادویه ها به وفور یافت می شوند، ادویه هایی که از شناخته شده ترین سوغاتی های مشهد نیز هستند. سطح کیفی ادویه های مشهد متفاوت است و تقریبا می توان گفت که در هر رنج قیمتی می توانید ادویه را به عنوان سوغات مشهد خریداری کنید و برای دوستان و اعضای خانواده خود ببرید.

سوغات مشهد

3- زرشک مشهد

زرشک یکی از مواد بسیار پرمصرف در غذاهای ایرانی است، اگر طرفدار طعم زرشک هستید، مشهد یکی از بهترین شهرها در ایران برای خرید این خوراکی خوشمزه است. اغلب زرشک هایی که در مشهد به عنوان سوغات فروخته می شوند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند به همین خاطر بسیاری از مسافران از مشهد برای مصرف روزانه خود زرشک خریداری می کنند.

سوغات مشهد

4-مهر و تسبیح مشهد

از آنجایی که مشهد یک شهر زیارتی به شمار می آید، مهر و تسبیح و جانماز و اشیایی از این قبیل در بازارهای مشهد قابل خرید هستند و شما می توانید از کالاهای لوکس تا معمولی و حتی کیفیت پایین را در سطوح مختلف قیمتی در شهر مشهد بیابید و به عنوان سوغات به آشنایان مذهبی خود هدیه دهید و حتی به عنوان تحفه ای از شهر زیبای مشهد نزد خود نگه دارید.

سوغات مشهد

5-زیورآلات مشهد

اگر قصد دارید برای دختر بچه و با دختران نوجوان سوغاتی از مشهد خریداری کنید، زیورآلات متعددی در طرح و رنگ های مختلف در مشهد به فروش می رسند که انعطاف قیمتی خوبی هم دارند. بنابراین می توان گفت که کالاهای تزئینی و زیورآلات دخترانه نیز از پرفروش ترین سوغاتی های شهر مشهد هستند که خرید و یا تماشای آنها را به شما عزیزان توصیه می کنیم.

سوغات مشهد

6- عطر سوغات مشهد

اگر از خیابان های شلوغ مشهد عبور کنید و زمانی از سفر خود را به قدم زدن در بازارهای اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) اختصاص بدهید، متوجه خواهید شد که بسیاری از فروشگاه هایی که در این مناطق وجود دارند عطر فروشی هستند. حتما می دانید که در دین اسلام مکررا به خوشبو بودن تاکید شده و توصیه کرده اند که مسلمانان همواره معطر باشند و خوب است که در هنگام نماز هم عطر استفاده کنند، از همین رو فروش عطر در شهر مشهد پرطرفدار است. بد نیست اشاره کنیم که از آنجایی که از دیرباز در شهر مشهد عطر به فروش می رسید، برخی از عطرها با عبارت "عطر مشهدی" شناخته می شوند که به ماندگاری بوی شان معروف هستند. در مشهد از عطرهای برند و معروف تا عطرهای محلی که از گلاب درست می شوند را به راحتی می توانید بیابید و به عنوان سوغات خریداری نمایید.

سوغات مشهد
نظر شما درباره سوغاتی های مشهد چیست؟
شما چه کالایی را به عنوان سوغات مشهد می پسندید و خریدشان را از این شهر توصیه می کنید؟
ما در آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی منتظر نظرات شما خوبان هستیم.




ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر