مجله گردشگری
امتیاز دهید :

تفریحات ارزان مشهد

تفریحات ارزان مشهد
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 1615/ نویسنده : فلات پارس گیتی
مشهد یکی از مهمترین شهرهای توریستی ایران است که می‌توانید در هر فصل سال به راحتی و با قیمت مناسب تور مشهد  را خریداری کنید. ما در این مطلب قصد داریم به شما مسافر عزیز تفریحات ارزان مشهد را معرفی کنیم تا سفری خاطره انگیز داشته باشید.

1- باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان مشهد یکی از مفرح‌ترین تفریحات و جاذبه‌های توریستی شهر مشهد است که هم برای افراد بزرگسال و هم برای کودکان مناسب است. این باغ اولین و تنها باغ پرندگان در شرق کشور است که در آن گونه های کمیاب پرندگان ایرانی، نژاد آسیایی و افریقایی نگهداری می‌شوند. در این باغ تیمی از دامپزشکان ماهر آماده هستند و به صورت مداوم وضعیت پرندگان را رصد می‌کنند تا سلامت آنها تامین شود. در حال حاضر بیش از 700 پرنده در باغ پرندگان مشهد نگهداری می‌شود.
ساعت کار باغ پرندگان مشهد: ساعت 8:00 تا 19:00
آدرس: مشهد، میدان خیام، منطقه گردشگری سپاد، جنب مجتمع الماس شرق

2- سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موجهای آبی مشهد مجموعه ای مفرح، شاد و سرگرم کننده است که باید فرصت بازدید از آن را ازدست بدهید. اگر دوست دارید با قیمت ارزان بلیت مجموعه سرزمین موجهای آبی را تهیه کنید می‌توانید قبل از خرید تور مشهد با مراجعه به سایت رسمی آن و یا سایت های تخفیف دهنده بلیت این مجموعه را رزرو کنید. در این مجموعه انواع ورزش های آبی در استخر برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد.
ساعت کار سرزمین موجهای آبی: 9:00 تا 23:00
آدرس: مشهد، شهرک غرب، بلوار اندیشه

3- موزه آیین‌های پهلوانی مشهد

یکی از جالب‌ترین و شاید خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد موزه آیین های پهلوانی است که مورد توجه گردشگران و بخصوص پسران جوان قرار دارد. در این موزه سه بخش با عنوان های زورخانه، عیارخانه و نمایشگاه وجود دارد که معمولا یک نفر راهنما یا مرشدِ زورخانه تمام قسمت های آن به گردشگران و مراجعه کنندگان معرفی می‌کند. بازدید از این موزه فرصت خوبی از ادوات ورزش پهلوانی، داستان های عیاران و پهلوانی در ایران می‌باشد.
ساعت کار: ساعت کار مشخصی برای این مجموعه وجود ندارد.
آدرس: مشهد، جاده آرامگاه , بلوار شاهنامه , چهار برج , بهار ۲۴

4- آکواریوم شهر دریایی شرق مشهد

آکواریوم‌ها همیشه تفریحاتی جذاب و مفرح هستند. در شهر مشهد نیز آکواریومی به نام شهر دریایی شرق مشهد وجود دارد که می‌توانیم آن یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های ماهیان آب شور در ایران بدانیم. اکواریوم شهر دریایی شرق مشهد که در مجتمع تجاری الماس شرق قرار دارد و تنوع بسیاری خوبی از ماهی‌های آب شور ایران و جهان در این آکواریوم نگهداری می‌شود.
ساعت کار: 10:00 تا 23:00
آدرس: مشهد، مجتمع تجاری الماس شرق، طبقه چهارم

5- موزه آستان قدس رضوی

موزه آستان قدس رضوی یکی از مهمترین و بزرگ‌ترین موزه های ایران است که در حرم امام رضا (ع) قرار دارد. این موزه در چندین طبقه به معرفی آثار بسیار نفیس و ارزشمند در زمینه‌های تاریخ، هنر و فرهنگ ایران و خراسان می‌پردازد. بر اساس گزارش سازمان جهانی موزه ها (ایکوم) موزه آستان قدس کامل‌ترین و مستند ترین موزه ایران است. این موزه در سال 1324 ساخته شد و بازدید از آن برای عموم آزاد است. بخش های مختلف موزه آستان قدس شامل ساختمان مرکزی موزه، ساختمان موزه فرش، موزه قرآن و نفایس، حمام مهدی قلی خان یا موزه مردم شناسی است.
ساعت کار: 8:00 تا 17:30 به جز روزهای جمعه و 5 شنبه که ساعت کار موزه از 8:00 تا 12:00 ظهر می‌باشد.
آدرس: مشهد، حرم امام رضا (ع)، صحن کوثر، صحن امام خمینی

6- موزه نادری مشهد یا آرامگاه نادرشاه

یکی دیگر از ارزان‌ترین تفریحات در سفر به مشهد بازدید از باغ موزه و آرامگاه نادری است. این آرامگاه در سال 1324توسط هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شد. در این موزه می‌توانید علاوه بر آرامگاه نادرشاه افشار از ادوات جنگی، نامه ها، وسایل زندگی و لباس‌های دوران افشاریان دیدن کنید. آرامگاه نادری بعد از حرم امام رضا علیه السلام دومین جاذبه گردشگری معروف شهر مشهد است.
ساعت کار: 9:00 تا 19:00
آدرس: مشهد، چهار راه شهدا، خیابان شیراز، باغ نادری

7- پارک کوهسنگی مشهد

پارک ملت و پارک کوهسنگی مشهد جزو مکان ارزان و مناسب برای تفریح در این شهر هستند. پارک کوهسنگی از قدیمی‌ترین پارک های مشهد است که در آن باغ های هفتگانه ای به وسعت 100 هکتار وجود دارد. بیشتر گردشگران مشهد زمانی که از پارک کوهسنگی دیدن می‌کنند حتما به سراغ دیزی سنگی معروف مشهدی و آبشار زیبای پارک می‌روند. این پارک در نزدیکی موزه بزرگ خراسان و باغ موزه نادری قرار دارد بنابراین می توانید با یک برنامه ریزی مناسب یک روز از سفرتان به شهر مشهد را به بازدید از این سه جاذبه توریستی مهم و ارزشمند اختصاص دهید.
ساعت کار: تمام ساعت روز
آدرس: مشهد، بزرگراه شهید کلانتری، میدان بسیج، خیابان بهار



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر