مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سوالات متداول تور گرجستان

سوالات متداول تور گرجستان
تاریخ : 1402/04/27 / تعداد بازدید : 2467/ نویسنده : فلات پارس گیتی

بیشتر شما مسافران عزیز قبل از خرید هر نوع تور مسافرتی سوالاتی دارید که بهتر است پاسخ آنها را قبل از سفرتان از طریق مراجعه به سایت سفارتخانه کشور مقصد، مطالب معتبر در خصوص اطلاعات سفر و یا متصدی فروش تور مسافرتی بدست آورید. در این مطلب از آژانس فلات پارس گیتی قرار است با هم همراه باشیم و به چند سوال مهم و متداول گردشگران تور گرجستان زمینی و هوایی را پاسخ خواهیم داد.


گردشگران در تور گرجستان

گرجستان جز کشورهای آسیایی است یا اروپایی؟

کشور گرجستان مانند ترکیه به عنوان یک سرزمین اروپایی - آسیایی (اوراسیایی) شناخته می‌شود. در تقسیم‌بندی‌های جغرافیایی گرجستان یکی از کشورهای اروپای شرقی محسوب می‌شود. این کشور در سواحل دریای سیاه و منطقه‌ی قفقاز قرار دارد و مرز بین اروپا و آسیا را تشکیل می‌دهد. همچنین پایتخت کشور گرجستان شهر زیبای تفلیس می باشد.

مهمترین دلیل مسافران برای سفر به گرجستان چیست؟

این کشور جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که شامل شهرهای کوچک و تاریخی، مناطق بکر برای طبیعت‌گردی، صومعه‌ها و کلیساهای دیدنی، غذاهای خوشمزه گرجستان و مردمی مهیمان‌نواز می‌باشد. از طرفی هزینه سفر به گرجستان به نسبت سایر مقاصد توریستی دنیا کمتر می باشد و طبق آمار بانک جهانی این کشور مقصد ارزانی برای مسافران محسوب می شود. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که تور گرجستان مقصدی ایده‌آل برای سفرهای خارجی مسافران ایرانی می‌باشد.
جاهای دیدنی در تور گرجستان

آیا برای سفر به گرجستان به ویزا نیاز داریم؟

خوشبختانه طبق توافق انجام شده بین دولت ایران و گرجستان در توسعه روابط سیاسی و گردشگری، اتباع دو کشور می توانند بدون نیاز به دریافت ویزا انواع تور زمینی و هوایی گرجستان را با قیمت مناسب خریداری و به این کشور زیبا سفر کنند. مدت زمان سفر شما باید بیش از 45 روز نباشد و اگر برای مقاصد دیگری به گرجستان سفر می‌کنید باید ویزا مرتبط را دریافت کنید چون قانون لغو ویزا فقط شامل حال گردشگران می‌شود.

سفارت ایران در گرجستان کجاست؟

سفارت ایران در شهرهای باتومی و تفلیس گرجستان به عنوان سرکنسولگری ایران فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت های دو کنسولگری به ساعت کاری و اطلاعات تماس آنها دست پیدا کنید. برای اطلاع از ساعت کار کنسولگری ها ایران در گرجستان به لینک مراجعه کنید.
عکس گردشگران در تور گرجستان زمینی

مسافران گرجستان چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

پاسخ به این سوال کمی متفاوت است چون اطلاعات مورد نیاز مسافران برای خرید تور گرجستان می‌تواند متناسب با هدف شما از سفر، متفاوت باشد. به طور کلی می‌توان گفت که اطلاع داشتن از شرایط مرز، مکان کنسولگری در ایران، اعتبار پاسپورت، تفاوت نرخ ارز، هزینه روزانه سفر به گرجستان، جاذبه های گردشگری اصلی هر شهر و رستوران های ارزان می‌تواند کمک خوبی برای سفر راحت و امن گردشگران باشد.

گرجستان چند فرودگاه بین المللی دارد؟

در شهر تفلیس و باتومی دو فرودگاه بین‌المللی و اصلی کشور گرجستان ساخته شده‌اند که بیشتر تردد گردشگران و مسافران از طریق این دو فرودگاه انجام می شود. به جز فرودگاه های بین المللی تفلیس و باتومی در سایر شهرهای این کشور از جمله متسختا، آجارستان، کاختی و آبخازیا نیز فرودگاه های عمومی ساخته شده اند.
تصویر با کیفیت از فرودگاه تفلیس گرجستان

وضعیت آب و هوای گرجستان چگونه می باشد؟

دو جبهه توده هوای اصلی تعیین کننده وضعیت آب و هوا در کشور گرجستان هستند. آب‌وهوای گرجستان از سمت غرب تحت تاثیر جریانات هوایی نیمه‌گرمسیری و از سمت شرق تحت تاثیر آب‌و‌هوای قاره‌ای قرار دارد. همان‌طور که اشاره شد گرجستان در منطقه قفقاز می‌باشد که کوه‌های آن مانع ورود هوای سرد از سمت شمال می‌شوند. به طور مثال، شهر باتومی گرجستان که در مجاورت دریای سیاه قرار دارد، بیشتر ایام سال تحت تاثیر آب‌و‌هوای گرم و مرطوب دریا می‌باشد. هر چه به سمت شرق کشور گرجستان حرکت کنید از رطوبت دریا کاسته شده و جو غالب هوا متاثر از آب و هوای قاره ای و کوهستانی می شود که شهر تفلیس یک نمونه بسیار عالی از این نوع آب و هوا می‌باشد.
هتل ها و آب و هوای گرجستان

بهترین زمان خرید تور گرجستان چه می‌باشد؟

گرجستان یک کشور 4 فصل است که می‌توانید در تمام فصول سال به آن سفر کنید. بهترین زمان خرید تور گرجستان فصل بهار از ماه مارس تا می (فروردین تا خرداد) تعیین شده است. البته اگر به فکر خرید تور ارزان گرجستان و یا سفر زمینی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در فصل پاییز و زمستان به این کشور سفر کنید. خوب است بدانید که تورهای زمینی و هوایی آژانس فلات پارس گیتی به مقصد کشور گرجستان و شهرهای توریستی آن در همه فصول سال ارائه می شود.

آیا غذاهای گرجی با ذائقه ایرانی‌ها سازگاری دارد؟

خوشبختانه به دلیل آنکه در گذشته کشور گرجستان بخشی از خاک سرزمین ایران محسوب می‌شد، تشابهات فرهنگی فراوانی بین دو کشور وجود دارد که این موضوع را می‌توانید به خوبی در غذاها احساس کنید. با وجود تفاوت طعم غذاها و ادویه های آنها می‌توان گفت که خینکالی، چورچخلا، کاچاپوری، لوبیو،کاچاپولی، ساتسیوی جز محبوب ترین غذاهای گرجستان از نظر گردشگران خارجی هستند. بنابراین برای خوردن انواع غذاهای گرجستان نگران نباشید.
آیا غذاهای گرجی خوشمزه هستند

چه مدارک برای ورود به گرجستان مورد نیاز است؟

مدارکی از قبیل گذرنامه متعبر، واچر هتل یا برگه تایید رزرو اتاق هتل، بلیط بازگشت، بیمه مسافرتی، مقدار کافی پول نقد در قالب دلار یا لاری جز مهمترین مدارکی هستند که مسافران در سفر به گرجستان باید با خود به همراه داشته باشند. توجه داشته باشید که تمامی مدارک بالا باید به صورت تصویری همراهتان باشد و ارائه مدرک در گوشی موبایل مورد قبول ماموران پلیس مرزی نیست. شاید بتوان گفت که داشتن مدارک شناسایی معتبر مهمترین نکته ای است که مسافران باید دقت لازم را داشته باشند.

 

چه مسافراتی از گرجستان دیپورت می شوند؟

چند وقت اخیر کشور گرجستان سختگیری های بیشتری برای ورود اتباع ایرانی و سایر گردشگران خارجی اعمال کرده است. برای جلوگیری از دیپورت شدن بهتر است از قبل در خصوص اعتبار مدارک سفرتان مانند بلیت برگشت معتبر، واچر هتل معتبر با مهر آژانس و مدارک شناسایی اطمینان حاصل کنید. توصیه می کنیم تا قبل از سفر پول نقد به همراه داشته باشید و موارد زیر را رعایت کنید:

- اگر با خود مایعاتی به همراه دارید، بهتر است در بطری های شفاف باشد و بیشتر از 100 میلی لیتر نباشد.

- اگر به دارو خاص نیاز دارید حتما نسخه پزشک را به همراه داشته باشید. 

- اگر خنجر یا شمشیر گرجستان را به عنوان سوغاتی خریداری کرده اید، باید آن را در چمدان بگذارید و به قسمت بار تحویل دهید.

- سعی کنید جزو یا کتابی از فرد آشنا نگیرید. به طور مثال، ممکن است فردی به شما انجیل فارسی پیشنهاد کند که احتمال می رود نوعی کار غیر قانونی و جاسوسی باشد.

- مسافران برای خروج ارز خارجی محدودیت دارند. هر مسافر خارجی می تواند تنها 500 دلار ار گرجستان خارج کند. اما برای خروج ارز محلی (لاری) هیچ محدودیتی وجود ندارد.
دیپورت شدن گرجستان در گرجستان

از شما عزیزان می‌خواهیم تا سوالات خود را از کارشناسان ما در آژانس فلات پارس گیتی بپرسید و یا برای خرید تور گرجستان (تور تفلیس، تور باتومی) به صفحه مرتبط با این تورها مراجعه نمائید. همچنین اگر تمایل دارید در خصوص سفر زمینی گرجستان اطلاعات بیشتری کسب کنید کافیست به لینک رو به رو مراجعه نمائید: همه چیز درباره تور زمینی گرجستان



ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر