مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سوانتی گرجستان | مرتفع ترین روستای اروپا

سوانتی گرجستان | مرتفع ترین روستای اروپا
تاریخ : 1398/11/23 / تعداد بازدید : 2902/ نویسنده : فلات پارس گیتی

کشور گرجستان شهرهای توریستی مختلفی دارند که بیشتر گردشگران فقط با نام تفلیس و باتومی آشنا هستند. اگر قصد دارید به یکی از مناطق توریستی بکر و زیبای در تور گرجستان سفر کنید، پیشنهاد می کنیم از منطقه سامگرلو-زمو سوانتی Samegrelo-Zemo Svaneti دیدن کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با سوانتی آشنا شویم.


عکس گردشگران سامگرلو زمو سوانتی گرجستان

چرا به سوانتی سفر کنیم ؟

برای گردشگرانی که دوست ندارند از مقاصد شلوغ و پُرتردد در تور گرجستان دیدن کنند، بازدید از منطقه سوانتی می تواند یک گزینه عالی و تمام عیار باشد. منطقه سوانتی گرجستان برای قرن ها یا بهتر است بگوییم تا همین چند سال پیش به همان سبک و سیاق زندگی خودش باقی مانده بود. از آنجا که در چند سال اخیر گردشگران ماجراجو به منطقه سوانتی سفر کرده اند به همن دلیل امکانات گردشگری خوبی در آن ساخته شد.
چرا به سوانتی گرجستان سفر کنیم

معرفی منطقه سوانتی گرجستان

سوانتی حدِ فاصل استان های راپا لچخومی، کومو سوانتی و سامگرلو زمو سوانتی قرار دارد. طبق تقسیمات شهری گرجستان منطقه سوانتی به دو قسمت زمو سوانتی یا سوانتی شمالی و کومو سوانتی یا بخش جنوبی تقسیم می شود. مهمترین رودی که از منطقه سوانتی عبور می کند رود اینگوری می باشد. از آنجا که سوانتی در منطقه قفقاز قرار دارد بیشتر کوهنوردان برای صعود به قله های اوشبا، جانگا، شخارا از امکانات اقامتی روستاهای منطقه استفاده می کنند. شما عزیزان می توانید با خرید تور گرجستان یا تور تفلیس از دو منطقه سوانتی و مستیا دیدن کنید.
معرفی منطقه سوانتی گرجستان

منطقه سوانتی کجاست ؟

منطقه زیبا، عجیب و منحصر به فرد سوانتی در شمال روستای اوشگولی قرار دارد. ارتفاع منطقه سوانتی از سطح دریا 1200 تا 1500 متر می باشد و حدود 5776.4 کیلومتر مربع وسعت دارد. در این منطقه روستاهای مولاخی، موژالی، مستیا، لاتالی، لنجری، بچو، تسخوماری وجو دارند که جز مناطق باستانی و قدیمی گرجستان هستند.

منطقه سوانتی کجاست

روستای سوانتی و شهر متسیا

شهر متسیا (Mestia) در نزدیکی شهر تفلیس قرار دارد و به عنوان مرکز سوانتی محسوب می شود. بیشتر گردشگرانی که به تفلیس سفر می کنند، یک تا دو روز از زمان سفر خود را به بازدید از سوانتی و شهر متسیا اختصاص می دهند. این منطقه پتانسیل بالایی در طبیعتگردی و کوه‌پیمایی دارد. شما می توانید در بازدید از متسیا به سراغ یخچال طبیعی چالادی (Chaaladi glacier) بروید و یا در دامنه کوه اوشبا (Ushba) اسب سواری کنید و در نهایت برای سفر غذا به رستوران زیبای کوه زورولدی (Mount Zuruldi) بروید. البته در مسیر گشت و گذار نیز می توانید از جاذبه های تاریخی مانند کلیساها و برج های دیده بانی بازدید کنید. 

برای رفتن به متسیا کافی‌ست از فرودگاه تفلیس بلیط هواپیما (شرکت ایرپگاسوس) را تهیه کنید یا از زوگدیدی با ماشین به متسیا برسید.

روستای سوانتی و شهر متسیا گرجستان

جاذبه های گردشگری سوانتی گرجستان

جاذبه های گردشگری در منطقه سوانتی به دو دسته آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری طبیعت گردی تقسیم می شوند.
یخچال طبیعی چالادی (Chaaladi glacier)، تورهای کوهپیمایی، منطقه مستیا، کوه اوشبا (Ushba)، کوه زورولدی (Mount Zuruldi)، موزه تاریخ و قوم شناسی سوانتی، غواصی در دریاچه، استفاده از تله کابین و پیست اسکی از مهمترین تفریحات و جاذبه های گردشگری این منطقه زیبا می باشند.
جاذبه های گردشگری سوانتی گرجستان

اوشگولی گرجستان

اوشگولی گرجستان در میان کوه های قفقاز قرار دارد به همین دلیل یک منطقه کوهستانی با کوه های برقی واقع شده است. اوشگولی یکی از بهترین گزینه های تورهای طبیعت گردی و تورهای ارزان گرجستان می باشد چون آثار باستانی و طبیعت زیادی دارد. در منطقه اوشگولی بیش از 4000 متر کوه های پوشیده از برف، درختان کوهستانی به ویژه درخت گیلاس به وفور یافت می شود. در این منطقه می توانید روستای قرون وسطی با معماری منحصر به فرد را نظاره گر باشید که بیشتر معماری خانه ها و ویرانه های قلعه به حالت دفاعی ساخته شده اند. اهمیت جاذبه های گردشگری منطقه اوشگولی به قدری است که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
به طور مثال، در روستای چاظشی هنوز بیش از 200 خانه و برج های فوق العاده وجود دارد در معماری آنها از حالت دفاعی استفاده شده است. جالب است بدانید که در حال حاضر حدود 175 کوشکبی (برج های دفاعی سنگی) وجود دارد که در ابتدا قرن نهم و سیزدهم میلادی ساخته شده بودند. یا در منطقه ساندانتی،  نقاشی هایی وجود دارند که نمونه های فوق العاده زیبا از نفوذ رنسانس در گرجستان می باشند.
برای رسیدن به از سوانتی به اوشگولی معمولا تورهای 4 روز پیاده روی برگزار می شود. خوب است بدانید که مسیر اوشگولی به عنوان دورافتاده ترین روستای گرجستان و مرتفع ترین منطقه مسکونی اروپا در میراث یونسکو ثبت رسیده است.

عکس اوشگولی گرجستان

دسترسی به منطقه سوانتی گرجستان

سوانتی در یک منطقه طبیعی و کوهستانی قرار دارد به طوری‌که دسترسی به منطقه بسیار دشوار می باشد. برای راحتی تردد گردشگران یک جاده جدید در مستیا Mestia ساخته شده است که شهر سوانتی را به بخش مدرن آن متصل می کند. مستیا در ۴۵۶ کیلومتری از پایتخت گرجستان، تفلیس و در حدود ۱۲۸ کیلومتری شمال شرق منطقه زوگدیدی قرار گرفته است.
برای رسیدن به منطقه سوانتی و روستاهای اطرافش می توانید به راحتی از فرودگاه تفلیس برای مستیا بلیط هواپیما خریداری نمایید. فرودگاه مستیا در فاصله ۲٫۵ کیلومتری و در شرق مستیا قرار گرفته است. شرکت ایرلاین پگاسوس بلیط پروازهای داخلی این خط را عرضه می‌کند. البته انواع دیگرِ وسایل نقلیه عمومی نیز برای تردد گردشگران مهیا شده است. شما می توانید با تاکسی های فرودگاه تنها با پرداخت مبلغ ۱۰ لاری به اوشگلی یا سوانتی برسانید.
دسترسی به منطقه سوانتی گرجستان

توسعه گردشگری منطقه سوانتی

پیشرفت گردشگری از اواسط سال 2000 شروع شد و تا کنون ادامه دارد. ساخت اسکله های جدید، پروازهای روزانه تفلیس، توسعه زیرساخت ها بخصوص جاده سازی باعث شد تا سوانتی بیش از گذشته مشهور شود. در حال حاضر اقامتگاه ها، رستوران ها و امکانات تفریحی خوبی در سوانتی وجود دارد که گردشگران می توانند از آن استفاده کنند.
توسعه گردشگری توسعه منطقه سوانتی گرجستان

بهترین زمان بازدید از منطقه سوانتی گرجستان

برای بازدید از منطقه سوانتی گرجستان محدودیت زمانی وجود ندارد. شما می توانید هر زمان از سال با خرید تور گرجستان زمینی یا هوایی به این منطقه خوش آب و هوا و بکر سفر کنید. 

خرید تور گرجستان فلات پارس گیتی

در این مطلب از آژانس فلات پارس گیتی ضمن معرفی یکی از مقاصد بکر گردشگری کشور گرجستان، سعی کردیم تا شما را با مقصد جدید برای سفر آشنا کنیم. اگر تصمیم دارید به گرجستان سفر کنید می توانید با مراجعه به لینک رو به رو اطلاعات خوبی درباره سفر به گرجستان کسب کنید: سوالات متداول قبل از خرید تور گرجستان