مجله گردشگری
امتیاز دهید :

سفر زمینی به گرجستان

سفر زمینی به گرجستان
تاریخ : 1398/09/16 / تعداد بازدید : 1811/ نویسنده : فلات پارس گیتی
آیا می دانید که می شود به کشور گرجستان و شهرهای تفلیس و باتومی زمینی سفر کرد؟ اگر دوست دارید بیشتر با شرایط تور زمینی به گرجستان آشنا شوید با ما همراه باشید

چند سالی می شود که گردشگران ایرانی بیشتر ترجیح می دهند به جای سفرهای هوایی از تورهای زمینی به مقاصد توریستی معروف دنیا استفاده کنند به همین دلیل استقبال مسافران از خرید تور زمینی ارمنستان، گرجستان، وان و حتی اروپا بیشتر شده است. این سفرها علاوه بر جذابیت های فروانی مسیر سفر، می تواند هزینه سفر مسافران را کاهش دهد بنابراین تورهای زمینی گرجستان گزینه مناسبی برای خانواده ها هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکات لازم برای سفر زمینی به گرجستان را به شما عزیزان ارائه کنیم.

تور گرجستان با قیمت مناسب

چطور ارزان و زمینی به گرجستان سفر کنیم ؟

اگر قصد دارید از طریق تورهای زمینی گرجستان به این کشور سفر کنید باید بدانید که فاصله و مسافت کشور گرجستان به ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه ایران بیشتر است. بنابراین شما مدت زمان بیشتری را باید برای سفر زمینی به گرجستان اختصاص دهید. پس اگر سوال شما این باشد که آیا سفر زمینی گزینه مناسبی است؛ پاسخ ما این است که شما در تمام سفرهای زمینی خارج از کشور فاکتور قیمت و هزینه سفر را کاهش می دهید اما باید زمان بیشتری برای سفرتان در نظر بگیرید. بنابراین اگر اهل ماجراجویی و سفرهای خاص هستید برای یک بار هم که شده خرید تور گرجستان زمینی را امتحان کنید.

از کدام مرز به گرجستان سفر کنم؟

توجه داشته باشید که بین ایران و گرجستان مرز مشترک وجود ندارد. بنابراین مسافران باید از کشور سوم که به طور معمول یکی از سه کشورهای ترکیه، ارمنستان و آذربایجان می باشند، خودتان را به مرز گرجستان برسانید. از بین سه کشور نام برده شده، کشور آذربایجان اغلب کمتر توسط گردشگران ایرانی انتخاب می شود چون مقررات ورود و خروج سخت‌گیرانه ای دارند و مسافت بیشتری را باید برای رسیدن به گرجستان طی کنید.

تور زمینی گرجستان

آیا برای سفر زمینی به گرجستان نیاز به ویزا داریم؟

برای سفر به خود کشور گرجستان ایرانیها نیاز به ویزا ندارند. اما اگر قصد دارید از مرز آذربایجان وارد کشور گرجستان شوید باید ویزا داشته باشید. اما اگر می خواهید بدون ویزا سفر کنید باید از ترکیه و ارمنستان استفاده کنید. به طور کلی، شما می توانید تور ترکیه و یا تور ارمنستان را تهیه کنید و بعد از پایان یافتن سفرتان در این کشورها، عازم گرجستان شوید.

مرز گرجستان و آذربایجان

بیشتر گردشگران در تور زمینی گرجستان ابتدا از دو مرز آستارا و بیله سوار وارد آذربایجان می شوند. بعد از آن با عبور از مرزهای پل سرخ Red Bridge و تسیتل خیدی وارد تفلیس می شوند.

مرز گرجستان و ارمنستان

شما عزیزان ابتدا باید از مرز نوردرز در آذربایجان شرقی وارد ارمنستان شوید. پس از عبور از شهرهای مغری و گریس به ایروان خواهید رسید. برای ورود به گرجستان باید از مرز ساداخلو یا باگراتاشن Sadakhlo، تاشیر Tashir و باورا Bavra عبور کنید تا بتوانید وارد تفلیس شوید.

تور زمینی گرجستان از ارمنستان

مرز گرجستان و ترکیه

مرزهای ترکیه یکی از بهترین گزینه های برای سفر زمینی به گرجستان می باشد که با بیشتر شهرهای این کشور ارتباط جاده ای مناسب دارد. شما باید ابتدا جهت خروج از مرز ایران به ترکیه از مرز بازرگان عبور کنید. برای خروج از کشور ترکیه باید از مرزهای واله، سارپی و پوسوف حرکت کنید به ترتیب به تفلیس، باتومی و پوسوف برسید.

سفر زمینی گرجستان از مرز ترکیه

روش های سفر زمینی به گرجستان

شما عزیزان می توانید از سه طریق از راه مرزهای زمینی به گرجستان سفر کنید:

خودروی شخصی

برای سفر با خودرو شخصی نیاز است تا شما گواهینامه بین المللی، برگه خروج موقت، پلاک بین المللی و دفترجه بین المللی ماشین را قبل سفرتان آماده کنید. این مدارک را معمولا در مرز به همراه گذرنامه، مدرک مالکیت ماشین، دفترچه بیمه از شما دریافت می کنند. اما اگر مشکل بنزین داشتید باید بدانید که پمپ بنزین ها دو کشور ارمنستان و گرجستان مالکیت خصوصی دارند و همین امر در کیفیت و قیمت بنزین تاثیر می گذارد.

قطار

معمولا گردشگران قطار تفلیس- ایروان از مبدا کشور ارمنستان، قطار باکو- تفلیس از مبدا کشور آذربایجان استفاده می کنند.

اتوبوس

شما می توانید از سایت ها فروش اینترنتی بلیط اتوبوس از ایران به گرجستان را تهیه کنید. معمولا اتوبوس ها از تهران به سمت تبریز و بعد گرجستان حرکت می کنند. شما می توانید با مراجعه به پایانه بیهقی و ترمینال غرب در خیابان آزادی سفرتان را آغاز کنید. در این سفرها شما در مرز ترکیه و گرجستان چند ساعتی را جهت بازرسی مرزی معطل خواهید بود که امری طبیعی در سفرهای زمینی تلقی می شود.

قیمت تور گرجستان

شما می توانید هم به وسیله حمل و نقل عمومی یا وسیله شخصی خودتان به گرجستان سفر کنید و یا با خرید تور زمینی گرجستان با خیال راحت و آسوده تجربه ای متفاوت برای سفر به این کشور زیبا و همسایه داشته باشید. ما در آژانس فلات پارس گیتی با ارائه انواع تورهای گرجستان زمینی و هوایی، سفری متفاوت را با ما تجربه کنید.

پیشنهاد می کنیم قبل از خرید تور گرجستان به لینک رو به رو مراجعه کنید تا اطلاعات خوبی برای سفر به گرجستان کسب کنید: سوالات متداول درباره تور گرجستان